تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805052211




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توجه جدي به شهرهاي کوچک از اساسي‌ترين موارد توسعه پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ خرداد ۱۳۹۴ (۹:۱ق.ظ)
مدير کل راه و شهرسازي قزوين: توجه جدي به شهرهاي کوچک از اساسي‌ترين موارد توسعه پايدار است موج - مدير کل راه و شهرسازي قزوين در همايش ملي توسعه پايدار شهري عنوان کرد: توجه جدي به شهرهاي کوچک از موارد اساسي توسعهٔ پايدار و توزيع مناسب جمعيت در سطح کشور است.
به گزارش خبرگزاري موج، ماني فر، مدير کل راه و شهرسازي قزوين، در اين همايش که با همکاري کانون سراسري انجمن‌هاي صنفي مهندسان معمار ايران، دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره)، اداره کل راه و شهرسازي، سازمان نظام‌مهندسي ساختمان و اداره کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي برگزار شد، ضمن خوش آمدگويي به مهمانان و مدعوين اين همايش عنوان کرد: بحث توسعه پايدار شهرها در دهه‌هاي گذشته به خاطر کم توجهي همهٔ دست‌اندرکاران اين حوزه مورد توجه قرار گرفته و در کشور ما موارد حاد و فوري موجب شده که متفکرين و مسوولين به دنبال راه‌هاي چاره باشند.
ماني فر رشد و توسعه را در کنار هم مفيد دانسته و افزود: ما بيشتر مايل هستيم که شهرهايمان رشد کرده و بزرگ شوند، در حالي که اين توسعه خردمندانه و خردورزانه است که نيازهاي روز و امکانات موجود را در نظر گرفته و با حفظ ظرفيت‌هاي موجود به آينده مي‌انديشد.
وي با عنوان اين که سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۳ به بعد اين موضوع را مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: اين سازمان در دستور کار بيست‌ويک خود، چهل مورد از قبيل آب، هوا، خاک، آموزش، راه، منابع و... را حائز اهميت دانسته و مورد بررسي قرار داده است. اين دستور کار با استفاده از ظرفيت‌ها و امکانات محيطي هر محل مجموعا روشي را براي ايجاد توسعه همگن و پايدار ارائه کرده است.
ماني فر با اشاره به اين که قزوين تنها شهري در کشور است که توانست دستور کار ۲۱ را هماهنگ با موارد بين‌المللي تدوين کند، اشاره کرد: سازمان مسکن و شهرسازي وقت با همراهي مردم و ساير نهادها اين دستور کار را تهيه و مورد تصويب مراجع استاني، ملي و بين‌المللي قرار داده است. اميدواريم اين سند روي ميز مسوولين قرار گرفته و در طرح‌هاي اجرايي بکار رود.
اين مسوول توجه جدي به شهرهاي کوچک را از موارد اساسي توسعه پايدار و توزيع مناسب تراکم جمعيت دانسته و تأکيد کرد: ۲۵ تا ۳۰درصد از جمعيت ما در ۹۰ درصد از مساحت استان زندگي مي‌کنند. بايد توجه به شهرهاي کوچک به‌گونه‌اي باشد که ساکنان آن از زندگي در شهر خود احساس رضايت داشته باشند. تقويم رويدادي براي اين شهرها تعريف شده و رسانه‌هاي خبري و تصويري، شهرهاي کوچک را کانون توجه کرده و زمينه‌هاي رشد و توسعه در حوزه‌هاي فرهنگي و اجتماعي را فراهم آورند.
در ادامه مدير کل راه و شهرسازي قزوين با اعلام اينکه مي‌توان چنين همايش‌هايي را در ساير شهرهاي استان نيز برگزار کرد اظهار داشت: اميدوارم اين همايش‌ها و برنامه‌ها بتواند با استفاده از رهنمودهاي اساتيد و فرهيختگان، راهي مناسب و شايسته پيش روي مسوولين و مردم قرار داده و ما را در ايجاد توسعهٔ پايدار شهري ياري نمايد.
نياز به گفتن است که در اين همايش علاوه بر مهندس ماني فر، دکتر حناچي، معاونت شهرسازي و معماري وزارت راه و شهرسازي، رحماني موحد، معاونت گردشگري ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي کشور، بهشتي، رياست پژوهشگاه ميراث فرهنگي کشور، آقاي حضرتي‌ها، مدير کل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي، نائيني، رياست دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره)، فرخزاد، رياست سازمان نظام‌مهندسي ساختمان، نوروزيان، رياست کانون معماران ايران و دبير همايش، مهدي حجت، فرهاد احمدي، دکتر امامي و شخصيت‌هاي علمي و فرهيخته کشور و استان حضور پيدا کرده و نقطه نظرات خود را بيان نمودند.
عيسي محمد، رئيس اتحاديه بين‌المللي معماران (UIA)، نيز در پيام تصويري ضبط شده خبر عضويت کانون معماران ايران در اين اتحاديه را اعلام کرده و از برگزار کنندگان همايش و توجه آن‌ها به موضوع توسعه پايدار تقدير و تشکر کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن