تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):بار الها... باطل را از درون ما محو نما و حق را در باطن ما جاى ده. زيرا كه ترديدها...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805643541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بانک‌های ما هیچ نسبتی با اسلام و اقتصاد مقاومتی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
بانک‌های ما هیچ نسبتی با اسلام و اقتصاد مقاومتی ندارند
وابستگی اقتصاد ایران به نفت طی 60 سال گذشته نشان می‌دهد که نگرش ما تاکنون نگرش اقتصاد غیرمقاومتی بوده و آنچه در اقتصاد کشور دیده می‌شود، مصرف‌گرایی، رفاه‌زدگی، عافیت‌طلبی و بی‌عدالتی است.

خبرگزاری فارس: بانک‌های ما هیچ نسبتی با اسلام و اقتصاد مقاومتی ندارند



به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس روزنامه «جوان» در یادداشتی به قلم«سید مهدی زریباف» نوشت: در شرایط اقتصادی موجود کشور برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و ضربه‌های ناشی از تحریم، اجرای اقتصاد مقاومتی بدون هیچ شک و شبهه‌ای باید در اولویت قرار گیرد. اقداماتی نظیر خام‌فروشی و تمرکز بر درآمدهای نفتی و چینش بودجه و هزینه‌های جاری و عمرانی کشور بر اساس این درآمدها ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی را قطعی و لازم می‌کند. برون‌رفت از اقتصاد نفتی و وابستگی درآمدی به نفت راهبردی است که حداقل 20 سال است توسط مقام معظم رهبری مطرح می‌شود. اما وابستگی اقتصاد ایران به نفت طی 60 سال گذشته نشان می‌دهد که نگرش ما تاکنون نگرش اقتصاد غیرمقاومتی بوده و آنچه در اقتصاد کشور دیده می‌شود، مصرف‌گرایی، رفاه‌زدگی، عافیت‌طلبی و بی‌عدالتی است. لذا لازم است برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی تمام استراتژی‌ها بر اساس عدالت طراحی و همه به‌صورت یکجا اصلاح شود تا با منطق عدالت و اقتصاد قابل تبیین باشد.
در زمان حاضر، نظام بانکی هیچ نسبتی با اسلام ندارد و در مسیر حل مشکلات جامعه نیست. نظام بانکی نمی‌تواند پول‌سازی کند؛ لذا به‌نظر می‌رسد ساختار بانک‌ها برای اجرای مختصات اقتصاد مقاومتی آماده نیست و باید کارشناسان اقتصادی مدل‌هایی ارائه کنند که متناسب با مبانی فکری اقتصاد مقاومتی باشد و نقطه آغازخوب نیز می‌تواند همین بانک‌ها باشند که در مسیر تولید قرار گیرند. به عبارت دیگر برای ورود به حوزه اجرای اقتصاد مقاومتی باید نظام موجود تمرکز خود را بر فعالیت‌های تولیدی به جای فعالیت‌های سرمایه‌گذاری متمرکز کند و لازم است مدل‌هایی ارائه شود که سیستم بانکی به مبانی اقتصاد مقاومتی نزدیک شود.
این در حالی است که برخی در تلاشند برای بهبود شرایط اقتصادی فقط متمرکز بر مذاکرات شوند. کسانی که چنین راهبردی را از سر آگاهی یا نا آگاهی دنبال می‌کنند مسیری کاملاً اشتباه را انتخاب کرده‌اند و باید به جای آن برای اقتصاد ایران که ساختار بیمارگونه دارد و به‌صورت مزمن طی سال‌های گذشته اداره شده است، چاره‌اندیشی شود. چاره‌ای که در اقتصاد مقاومتی می‌توان جست و آن را عملی کرد که به‌صورت زیربنایی به بدنه اقتصاد کشور می‌نگرد، می‌تواند مهم‌ترین راهکار باشد.  البته منظور از این توضیح ترک بدون منطق مذاکرات نیست بلکه باید برای فردای پس از مذاکرات برنامه داشت. باید برنامه جامع توسط نخبگان و اقتصاددانان تدوین شده و برای شرایط بعد از نتیجه مذاکرات آماده شود. زیرا فرض حصول توافق یا نرسیدن توافق از بیماری مزمن اقتصادی کشور چیزی کم نخواهد کرد؛ لذا به‌منظور جلوگیری از شوک اقتصادی به بازار داخلی و وضعیت کلان اقتصاد کشور باید هم‌اکنون برنامه‌ریزی کرده وحتی به‌صورت آماده در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد تا شرایط روانی جامعه پذیرای نتیجه مذاکره باشد و اقتصاد کشور پیوند منفی با نتیجه مذاکرات پیدا نکند.
لذا بنابر آنچه گفته شد اقتصاد مقاومتی باید تعریف و مؤلفه‌های آن تعیین شود. مؤلفه‌های مؤثر بر بازار، اینکه چگونه باید تولید شود، منابع تولید چگونه توزیع شود، قیمت‌ها چقدر عادلانه شود، مبانی تجارت، چگونگی استحصال درآمدها و شناخت ظرفیت‌های موجود از مهم‌ترین اتفاق‌هایی است که باید پیش از شروع اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد و در این میان رسانه‌ها نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های فرهنگ‌سازی کشور با تحقیق و ارائه مدل‌های مختلف توسط اقتصاددانان باید زمینه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را فراهم کنند.
انتهای پیام/ز

94/03/20 - 05:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن