تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798516614




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغ تجمل‌گرايي در صداوسيما با اقتصادمقاومتي مغايرت دارد/تحريم نفت فرصتي براي خروج از اقتصاد تک بعدي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ خرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۲۹ب.ظ)
عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان: تبليغ تجمل‌گرايي در صداوسيما با اقتصادمقاومتي مغايرت دارد/تحريم نفت فرصتي براي خروج از اقتصاد تک بعدي موج - خرم آباد- عضو هيئت علمي دانشگاه لرستان گفت: امروز مي‌بينيم که صداوسيما با پخش سريال‌ها و حتي پيام‌هاي بازرگاني مردم را به تجمل گرايي و استقبال از کالاهاي لوکس دعوت مي‌کند که اين با فرهنگ‌سازي مصرف بهينه در جامعه منافات دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از خرم‌آباد، عليزاده در همايش گفتمان‌سازي اقتصاد مقاومتي که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: تدوين برنامه بدون نظارت بر ان ارزشي ندارد.
وي ادامه داد: از سال 68 تاکنون پنج برنامه توسعه براي کشور در نظر گرفته شده و در آن به استراتژي‌هايي از قبيل آزادسازي اقتصادي، خصوصي‌سازي و ثبات اقتصادي، اصلاح ساختار سازماني و تحقق اهداف سند چشم‌انداز (توسعه پايدار با رويکرد جهاني) اشاره شده است ولي به‌علت عدم نظارت بسياري از آنها اجرايي نشده است.
عضو هيئت علمي گروه اقتصاد دانشگاه لرستان عنوان کرد: تحريم‌هاي ظالمانه ناشي از حاکميت نظام سلطه بر اقتصاد بين‌الملل و نيز رشد اقتصادي پايين و تورم بالا، ضرورت اتکاي علمي و عملي بر ظرفيت‌هاي داخلي کشور و بهره‌گيري از منابع غني و استعدادهاي سرشار معنوي و مادي کشور را آشکار مي‌سازد.
وي با اشاره به اينکه در ايران آن‌طور که بايد مقوله نيروي انساني در توليد کشور مورد توجه قرار نمي‌گيرد، تصريح کرد: نيروي انساني، سرمايه انساني که مهارت، دانش و نيروي کار است، سرمايه‌هاي اجتماعي که اعتماد بين مردم و توانايي همکاري آن‌ها در جهت يک هدف مشترک است و کيفيت نهادهايي مانند قانون را شامل مي‌شود.
عليزاده با اشاره به عدم کاربردي بودن پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي، بيان کرد: امروز پايان‌نامه‌هاي دانشگاهي فقط به عاملي براي مصرف کاغذ تبديل شده، کاغذهاي آ.چهاري که براي تهيه هر برگ آن 10 ليتر آب مصرف مي‌شود، در بحث عدم استفاده بهينه از آب معتقدم که ايران از طريق هندوانه آب را به ساير کشورها صادر مي‌کند، زيرا به‌ازاي هر کيلو هندوانه 200 تا 300 ليتر آب مصرف مي‌شود.
وي تحريم فروش نفت کشور را فرصتي تاريخي براي اجراي برنامه نفت براي توسعه» دانست و خاطرنشان کرد: کاهش فروش نفت به‌واسطه تحريم‌هاي بين‌المللي فرصتي استثنايي براي بازنگري اساسي در مديريت اقتصاد کشور است تا با قطع پايدار و بدون بازگشت وابستگي به نفت به سمت استفاده بهينه از اين ثروت در کشور پيش برويم.
عليزاده افزود: امروز مي‌بينيم که صداوسيما با پخش سريال‌ها و حتي پيام‌هاي بازرگاني مردم را به تجمل گرايي و استقبال از کالاهاي لوکس دعوت مي‌کند که اين با فرهنگ‌سازي مصرف بهينه در جامعه منافات دارد.
عضو هيئت علمي گروه اقتصاد دانشگاه لرستان با انتقاد از نحوه پرداخت يارانه در کشور، گفت: پول يارانه از درآمدهاي نفتي است و نفت هم امانت آيندگان در دستان ماست، بايد يارانه ثروتمندان قطع و رقم يارانه واريزي به حساب نيازمندان بيشتر از مقدار 45 هزار تومان کنوني باشد.
وي افزود: ابلاغ سياست‌هاي 24 گانه اقتصاد مقاومتي با هدف تأمين رشد پويا، بهبود شاخص‌هاي اقتصاد مقاومتي و دستيابي به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله، با رويکرد جهادي، انعطاف‌پذير، مولد، فرصت‌ساز، درون‌زا، پيشرو برون‌گرا بوده است.
عليزاده عنوان کرد: مصرف بهينه يکي از ارکان اقتصاد مقاومتي است ولي در سال‌هاي گذشته که مقام معظم رهبري شعار سال را به اصلاح الگوي مصرف نام‌گذاري کردند، جز برگزاري صدها همايش و نصب بنر در سطح شهر اقدامات قابل توجهي انجام نشد.



















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن