تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819548167




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزنامه زمان:انفجار در میتینگ حزب دموکراتیک خلق ترکیه کار داعش بود


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



روزنامه زمان:انفجار در میتینگ حزب دموکراتیک خلق ترکیه کار داعش بود
روز جمعه پنجم ژوئن در میتینگ حزب دموکراتیک خلق ها در شهر دیاربکر انفجاری رخ داد که گفته می شود داعش عامل آن بوده است.
روز نو :

نرگس رضایی: روز جمعه پنجم ژوئن در میتینگ حزب دموکراتیک خلق ها در شهر دیاربکر انفجاری رخ داد که گفته می شود داعش عامل آن بوده است.
به گزارش "سایت روز نو" روزنامه "زمان" ترکیه طی گزارشی عامل انفجار میتینگ حزب دموکراتیک خلق ها را "داعش" اعلام کرده و نوشت:انفجار در میتینگ دیاربکر،نه مشکل تاسیساتی که بمبگذاری توسط داعش بود.
این گزارش به قلم اسماعیل آوچی،اطلاعات مهمی را پیرامون این حادثه و عامل آن به دست می دهد که قابل تامل است.
بر اساس آنچه در این گزارش آمده،در جریان تحقیقات پلیس ترکیه پیرامون این حادثه،پلیس غازی انتپ به اطلاعات مهمی دست می یابد که در رمزگشایی از مسئله موثر بوده است.
پلیس غازی انتپ در این رابطه از فردی با هویت "اورهان.گ" پرده برمی دارد که تاریخ 2 ژوئن،درست سه روز قبل از انفجار وارد کشور شده است.
پلیس در خصوص این فرد می گوید او مدت زمان طولانی در سوریه در صفوف داعش جنگیده و روز دوم ژوئن به کشور برگشته است.
این فرد روز حادثه در حالیکه موهایش را تراشیده و عینک آفتابی به چشم داشت، در محدوده میتینگ رویت شده است.
روزنامه زمان که این اطلاعات را در خصوص عامل حادثه میتینگ دیاربکر افشاء می کند،وابسته به فتح الله گولن بوده که از سالها پیش در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اقامت دارد.
فتح الله گولن و رییس جمهور اردوغان از سال 2013 میلادی به تقابل آشکار با یکدیگر پرداخته و اردوغان او را به توطئه برای سقوط دولتش متهم می کند.
 
آمار نهایی حادثه دیاربکر
 
بر اساس آمار و ارقامی که از تعداد کشته ها و زخمی های انفجار در میتینگ دیاربکر منتشر شده،در این حادثه 4 نفر کشته و 402 نفر زخمی شدند که جراحت برخی از آنها سطحی بوده و به صورت سرپایی درمان شدند.آمار اولیه حکایت از کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن 100 نفر حکایت داشت.
حادثه به این صورت بود که انفجاری در 60 متری محل اصلی سخنرانی در داخل سطل زباله رخ داد که در ابتدا علت انفجار را مشکلات تاسیساتی ناشی از ترانسفور برق اعلام کردند.
درست 5 دقیقه بعد از این انفجار، انفجار نسبتا بزرگی در نزدیکی محل انفجار قبلی رخ داد که باعث کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از حاضران شد.
صلاح الدین دمیرتاش که به خاطر انفجار سخنرانی اش را نیمه کاره گذاشته بود به مردم گفت آرامش خود را حفظ کرده و اجازه ندهند این اتفاق بر آنها اثر منفی بگذارد.
در این بین رجب طیب اردوغان،شخصا به تلفن برخی خبرنگاران پاسخ داده و در کوتاه ترین زمان در برنامه زنده شبکه آ خبر حاضر شد و به همدردی با مردم دیاربکر پرداخت.اردوغان برای مجروحان حادثه شفای عاجل آرزو و برای کشته ها طلب مغفرت کرد.
 
 
نخست وزیر احمد داووداوغلو نیز که در شهر غازی انتپ در میتینگ انتخاباتی حزب عدالت و توسعه حضور داشت،نسبت به ماجرا بی تفاوت نبوده و همان جا گفت:در میتینگ انتخاباتی حزب دموکراتیک خلق ها در دیاربکر انفجاری رخ داده.تعدادی زخمی شده اند.برای زخمی ها از خدا طلب شفا می کنم و به تمام شهروندانمان از اینجا پیام می دهم هنوز مشخص نیست این انفجار سوء قصد بوده، بمب گذاری بوده، یا خرابی تاسیسات؟
حالا رسانه وابسته به فتح الله گولن که گفته می شود همچنان در سازمان اطلاعات ملی ترکیه (میت) نفوذ دارد،مدعی شده حادثه میتینگ دیاربکر بمب گذاری بوده و عامل آن فردی است که در سوریه عضو گروه تروریستی داعش بوده است.
 








تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن