تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):دعایی که بیشتر امید اجابت آن می رود و زودتر به اجابت می رسد،‌ دعا ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804557145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگ ترين کشتي هوايي دنيا ساخته مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ خرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۹ق.ظ)
بزرگ ترين کشتي هوايي دنيا ساخته مي شود موج - انگلستان قصد دارد بزرگ ترين کشتي هوايي دنيا را توليد کند.
به گزارش خبرگزاري موج، کشتي هاي هوايي پس از فاجعه Hindenburg در سال ۱۹۳۷ ميلادي محبوبيت خود را به ميزان زيادي از دست دادند اما شرکتي در نظر دارد که با ساخت بزرگ ترين نمونه از آنها، اين تکنولوژي را از نو زنده کند.
اين پرنده که Airlander 10 نام گرفته در اصل نوعي کشتي پرنده است که طولي به اندازه ۹۱٫۴۴ متر دارد و ظرفيتش برابر با ۳۷۹۴۴٫۶ متر مکعب است.
Airlander 10 مي تواند تا ارتفاع ۲۰ هزار پايي بالا رفته و با سرعت ۹۰ مايل بر ساعت حرکت کند. اين وسيله توسط يک شرکت بريتانيايي به نام Hybrid Air Vehicles (به معناي وسايل حمل و نقل هوايي هيبريدي) ساخته مي شود.
Airlander نيز همچون بالون ها فاقد ساختار داخلي است و شکل خود را با گاز هليومي حفظ کرده که پوسته ساخته شده از Vectran (نوعي فيبر محکم ساخته شده از پليمر کريستالي مايع که در برابر برش و رطوبت مقاوم است) آن را پر کرده است.
اين پرنده مي تواند مانند يک هلي کوپتر از هر نقطه اي بلند شده و فرود بيايد و براي اين منظور به هيچ زيرساخت اضافي يا خدمه مستقر روي زمين نيازي ندارد.
اما چرا بايد شرکتي اقدام به ساخت وسيله اي کند که صرفا ابعاد بزرگي دارد و تکنولوژي آن به سال ها قبل باز مي گردد؟ پاسخ روشن است، به خاطر پتانسل بالاي آن براي حمل بار و محموله.
شرکت سازنده اظهار داشته که اين وسيله مي تواند تا ۱۰ تن بار را براي مسافت ۱۵۰۰ مايل حمل کند. اين پرنده همچنين قادر است بدون نياز به خلبان پرواز کند و به همين دليل حتي مي توان آن را بزرگ ترين پهپاد ساخته شده تا به امروز خواند.
طبق اعلام کمپاني سازنده، Airlander در صورتي که خدمه پروازي در آن حضور داشته باشند مي تواند تا ۵ روز به حالت شناور در هوا باقي بماند و در حالت بدون سرنشين نيز اين بازه زماني به ۲ هفته افزايش خواهد يافت و در اين بازه نيز نيازي به سوخت گيري مجدد نخواهد بود که از اين ويژگي مي توان در ماموريت هاي نظامي مراقبتي بهره گرفت.
ساختار اين پرنده همانطور که مي دانيد از هوا نيز سبک تر است، با اين همه باز هم امکانات مفيدي را در خود دارد که از آن جمله مي توان به رادار تشخيص وضعيت آب و هوا براي دور زدن توفان هاي خطرناک اشاره کرد.
براساس گزارشات، اين هواپيماي بدون سرنشين مي تواند در آينده نزديک انرژي مورد نياز خود را از پنل هاي خورشيدي نيز دريافت کند و طبق اعلام شرکت سازنده، براي حرکت تنها به ۲۰ درصد از سوخت مورد نياز هواپيماهاي معمولي نياز خواهد داشت.
جالب است بدانيد که شرکت HAV در اصل تصميم داشت اين پرنده را براي ارتش ايالات متحده آمريکا توليد کند با اين همه، به خاطر کسري بودجه، در انگلستان ماند.
شرکت مورد بحث بعدها يک کمک ۵ ميليون دلاري را از دولت بريتانيا دريافت کرد و حالا قرار شده که در اواخر امسال نخستين پرواز آزمايشي خود را انجام دهد.
بر همگان واضح و مبرهن است که کشتي هاي هوايي نمي توانند رقيبي جدي براي هواپيماها باشند و از طرفي نمونه هاي ساخته شده قبلي از آنها نيز سابقه خوبي ندارند، پس شايد بهتر باشد که شرکت سازنده در ديدگاه خود در اين رابطه تجديد نظر کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن