تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اولین چیزی که از انسانها سؤال می شود، نمازهای پنج گانه است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803004183




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام پزشکی: ما مسئول کشف تخلفات نیستیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نظام پزشکی: ما مسئول کشف تخلفات نیستیم


دکتر آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در خصوص نظارت این سازمان بر تعرفه های پزشکی اظهار داشت این سازمان فقط در مواردی وارد عمل می شود که شکایتی در پرونده ای درج شده باشد و به سازمان نظام پزشکی ارجاع شده باشد. نشست خبری رئیس سازمان نظام پزشکی امروز با حضور دکتر زالی، رئیس کل سازمان، همچنین رئیس شورایعالی، رئیس مجمع عمومی و معاونان سازمان نظام پزشکی در تهران برگزار شد.  دکتر آقازاده، رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشوردرباره مهمترین محورهای این نشست و چگونگی نظارت بر عملکرد پزشکان و وظیفه سازمان نظام پزشکی در گفتگو با شبکه خبر اظهار داشت: این نشست به منظور تشریح نقطه نظرات سازمان نظام پزشکی و در رابطه ابعاد گوناگون نظام سلامت تشکیل شده و نکاتی که توسط  رئیس کل سازمان تاکید شد، ابتدا تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری بود در تجلیل از مهارت و صداقت جامعه پزشکی و نقش جامعه پزشکی و خدماتش طی سالهای گوناگون و فشارها و مشکلات تاکنون و اعلام آمادگی پزشکان برای کمک به مجروحین یمن. نکته مهم در سخنان رئیس کل بحث نظارت برتعرفه های خدمات بهداشتی و درمانی بود در نظام پزشکی بود که مورد بحث قرار گرفت که سازمان نظام پزشکی وظیفه نظارتی اش موکول می شود به اینکه شکایتی کشف و به آن سازمان ارائه شود و در هیات های بدوی انتظامی و هیات های عالی و هیات های تجدید نظر با حضور هیات قوه قضائیه و پزشکی قانونی به صدور احکام انتظامی منجر شود.  آقازاده در ادامه افزود : همانطور که رئیس کل سازمان نیز اظهار داشتند، نظام پزشکی  نیروی اجرایی و بازرس را در اختیار ندارد که جرم را کشف کنند  باید شکایت مطرح شود و به اطلاع برسد تا سازمان نظام پزشکی بررسی کند.
پیشخوان
دکتر آقازاده در ادامه  تاکید کرد: سازمان نظام پزشکی در مواردی وارد عمل می شود که شکایتی طرح شود یا از ستاد کل نظارت بر تعرفه ها شکایتی از پرونده ای به این سازمان ارجاع شود.
پیشخوان
آقای قربانی، عضو کمییسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز درباره موضع گیری مجلس و طرح های مجلس در این باره اظهار داشت: شاید از منظر قوانین موجود همانطور که آقای آقازاده اظهار داشتند درست باشد اما در عمل بحث دیگری مطرح است. همه اعضای پزشکی جزء خانواده نظام پزشکی هستند و انتظار است که از جامعه پزشکی  نیزحمایت شود. وی افزود: بر اساس طرح جدید بخشی از نظارت بر تعرفه ها بر عهده سازمان نظام پزشکی است و مجلس نیز موافق است که این کار انجام شود و باید هم افزایی در جامعه رعایت شود. عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: نظارت نظام پزشکی در کنارمعاونت درمان وزارت بهداشت نظارت را انجام دهد تا شاهد تخلفات کمتر باشیم، چون این دو سازمان مکمل یکدیگرند.
پیشخوان
 آقازاده رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی درباره نظارت نظام پزشکی در کنار وزارت بهداشت و درمان اظهار داشت: این سازمان وظایف نظارتی خود را در کنار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام  می دهد در کلیه استان ها، دبیر هیات نظارت استان از نظام پزشکی انتخاب شده است و بار اصلی اجرای کار بر دوش نظام پزشکی است. وی اظهار داشت : نظارت مراحل مختلفی دارد که شامل پیدا کردن جرم ، کشف و رسیدگی به  آن می شود، اما موضوع اصلی این است که وظیفه پیدا کردن تخلف در پرونده بیمار در بیمارستان یا کشف جرم در یک مطب در شهر را چون سازمان  اجرایی نیستیم وظیفه ای نداریم. وی گفت : فقط نظارت بر تخلفات پزشکی و شکایت های درج در پرونده وظیفه نظام پزشکی است.
پشخوان
قربانی عضو کمییسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت بحث نظارت بر  عملکرد جامعه پزشکی وتعرفه ها و رسیدگی به تخلفات و همه امورات بر عهده وزارت بهداشت  و سازمان نظام پزشکی است و سازمان نظام پزشکی نمی تواند خود را تبرئه کند.  
دانلود

لینک را کپی کنید


شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 170]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن