تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796778851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرارِ رو به جلو و جواب‌های سر بالا؛ رویه خانه موسیقی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


رویه خانه موسیقی؛
فرارِ رو به جلو و جواب‌های سر بالا؛ رویه خانه موسیقی
مهدی مقدسی، بازرس کانون سازندگان ساز، ضمن تاکید بر تعلیقِ غیرقانونیِ هیئت مدیره این کانون گفت:‌ فرارِ رو به جلو و جواب‌های سربالا و عدم پاسخ گویی به سؤالات رویه اصلی خانه موسیقی بود.



به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز، این روزها شاید بیش از هر زمانی در 15 سال گذشته عملکرد خانه موسیقی مورد بررسی قرار گرفته می‌شود. خانه‌ای که قرار است خانه همه اهالی موسیقی و محلی برای پیگیری خواسته‌های صنفی اهالی موسیقی باشد. اما بسیاری معتقدند که اینگونه نیست و خانه موسیقی هرگز نتوانسته برآورد کننده خواسته‌های اهالی موسیقی باشد. البته این یک طرف سکه است، ماجرای دیگر بحث‌هایی است که درباره تخلفات خانه موسیقی مطرح می‌شود. گه‌گاه صحبت‌هایی به گوش می‌رسد که روایتگر تخلف در خانه موسیقی است. گه‌گاه یکی از استادان و دلسوزان عرصه موسیقی فریادی از اوضاع خانه موسیقی بر‌می‌آورد که در خانه موسیقی چه شده و چه دارد می‌شود.
  در این میان گویا مسئولان خانه موسیقی حرکت در سکوت و دوری از جنجال را ترجیح داده‌اند. همین چندی پیش قرار بود نشستی با عنوان «گفتمان ضرب اصول» به بررسی عملکرد خانه موسیقی بپردازد که مسئولان خانه موسیقی و البته معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعمال فشار به مسئولان فرهنگی هنری شهرداری از برگزاری این نشست جلوگیری کنند. این مسئله این گمانه را اثبات کرد که گویا مسئولان خانه موسیقی به هیچ وجه حاضر نیستند عملکردشان بررسی یا نقد شود. با این حال قرار است «گفتمان ضرب اصول» یکشنبه 18 خرداد در پردیس سینمایی قلهک برگزار شود. پیش از برگزاری این نشست در گفت‌وگویی با مهدی مقدسی بازرس کانون سازندگان ساز به بررسی تخلفات خانه موسیقی در این کانون پرداخته‌ایم.
  مهدی مقدسی بازرس کانون سازندگان ساز درباره این کانون می‌گوید: کانون سازندگان ساز در کنار کانون‌هایی مانند «کانون خوانندگان سنتی»، «کانون خوانندگان پاپ»، «کانون نوازندگان کلاسیک»، «کانون نوازندگان سنتی»، «کانون صدابرداران» ، کانون «آهنگسازان »، کانون «مدرسان »، کانون«پژوهشگران » و کانون «ناشران »، یکی از کانون‌های تابعه خانه موسیقی است.
  وی ادامه داد: اعضای هئیت مدیره کانون سازندگان ساز هم مانند دیگر کانون‌ها با انتخابات از طرف اعضای این کانون با شرکت در مجمع عمومی  برگزیده می‌شوند.
  تعلیقِ میرهاشمی تخلف است مقدسی درباره ترکیب هیئت مدیره آخرین دوره کانون سازندگان ساز گفت: در انتخابات کانون آقایان رامین جزایری، غلامرضا میرهاشمی، جاوید مقدم، امیر رضایی و فریدون درویشی به عنوان اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند. ناظر انتخابات هم  آقای محمد سریر بودند. من به عنوان بازرس انتخاب شدم.
  وی ادامه داد: پس از چند جلسه که از فعالیت هیئت مدیره قانونی کانون گذشت، هیئت مدیره خانه موسیقی شروع به بهانه گیری کردند و نامه نوشتند که رئیس کانون یعنی آقای میرهاشمی تخلفاتی داشته است. به ایشان افتراهایی زدند و ایشان را به جلسه ای در کمیته داوری دعوت کردند که برطبق اساسنامه نه شرایط قانونی شورای داوری و نه کمیته حل اختلاف هیچ کدام مهیا نبود.
  مقدسی که وکیل پایه یک دادگستری است، با اشاره به این تخلف خانه موسیقی تاکید کرد:‌ هیئت مدیره خانه موسیقی قواعد داوری و حل موضوع از طریق مسالمت آمیز را علیرغم حضور آقای میرهاشمی رعایت نکردند و بدون صدور هیچ رأی و یا نظریه‌ای کتبی مبنی بر داوری، با اقدامی غیر قانونی آقای میرهاشمی را از عضویت در هیئت مدیره تعلیق کردند. یکی دیگر از ارکان تخلف همین جا شکل گرفت؛ یعنی تعلیق عضویت یکی از اعضای هیئت مدیره که در مجمع خودش حداکثر آرا را به دست آورده بود که چنین عنوانی «تعلیق» در اساسنامه خانه موسیقی اساسا وجود ندارد. قانون حاکم بر عملکرد خانه موسیقی همین اساسنامه است که همه اعضای خانه موسیقی مکلف به تبعیت از آن هستند. ضمنا  در هیچ جای اساسنامه کلمه تعلیق وجود ندارد.
  وی افزود:‌ این مسئله مورد اختلاف شد و من به عنوان بازرس کانون سازندگان ساز آن را پیگیری کردم.
  بازرس کانون سازندگان ساز گفت: نامه نگاری کردیم که تعلیق عضوی از خانه موسیقی که با رأی اعضای کانون خود انتخاب گردیده است و سِمت مهمی هم دارد غیرقانونی است. آنها گفتند که غیرقانونی نیست و با چندین وکیل صحبت کرده‌ایم و این وکلا کار ما را تأیید کرده‌اند. بنده به عنوان بازرس کانون از ایشان خواستم که وکلای مورد نظرشان بیایند تا در حضور خبرنگاران موضوع را به مناظره بگذاریم  که ایشان این امر را هرگز عملی نکردند.
  اساسنامه خانه موسیقی تعلیقِ اعضا ندارد مقدسی در توضیحِ بحث تعلیق و سلبِ عضویت در خانه موسیقی تشریح کرد:‌ ما در اساسنامه سلب عضویت داریم اما تعلیق عضویت نداریم. «سلب» و «تعلیق» دو مفهوم مجزا و مستقل حقوقی هستند که هر کدام آثار حقوقی خود را دارند. سلب عضویت هم شرایط خاصی دارد که شامل حال آقای میرهاشمی نمی‌شود.
  وی افزود:‌ هیئت مدیره خانه موسیقی آقای میرهاشمی را تعلیق کردند و به ما گفتند که آقای میرهاشمی را کنار بگذارید و عضو علی البدل که نیمی از رأی ایشان را هم نداشت، جایگزین وی شود.
  هیئت مدیره خانه موسیقی می‌خواست آدم‌های خودش را بیاورد مقدسی در بیان انگیزه چنین کاری، تاکید کرد: کسانی که مد نظر هیئت مدیره خانه موسیقی بودند در انتخابات هیئت مدیره کانون سازندگان ساز رأی نیاوردند. به همین دلیل هیئت مدیره خانه موسیقی می‌خواست که اشخاص مد نظر خود را وارد این هئیت کند. کسی که به عنوان علی البدل قرار بود به هیئت مدیره کانون سازندگان ساز بیاید مد نظر هیئت مدیره خانه موسیقی بود و همین الان نیز به عنوان نماینده گروه مشاوران اقدام به عضوگیری های غیرقانونی در کانون سازندگان ساز می‌نماید.
  عضوگیری‌های کانون سازندگان ساز غیرقانونی است این وکیل پایه یک دادگستری که پایان‌نامه فوق‌لیسانس خود را با موضوع «شرایط حمایت از آثار هنری صوتی» نوشته است، درباره تخلفات صورت گرفته در عضوگیری کانون سازندگان ساز گفت: ما از همان ابتدا قرار شد که آیین نامه تعیین عضویت در کانون سازندگان ساز را تبیین کنیم و بر همین اساس پیش نویس آیین نامه را تهیه و به اتفاق هئیت مدیره این کانون در محل خانه موسیقی در طی جلسه ای به اعضای این کانون ارائه نمودیم تا با طی مراحل قانونی به تصویب برسد. هدف ما این بود که هنرمندان حرفه ای را جذب کنیم تا در راستای پیشرفت صنفی این کانون  فعالیت کنیم. متاسفانه چنین اجازه ای به ما داده نشد.
  مقدسی گفت: پس از کنار گذاشتن آقای میرهاشمی، دیگر اعضای هیئت مدیره کانون سازندگان ساز به تعلیق او اعتراض کردند. پس از این اقدام بود که هیئت مدیره خانه موسیقی چهار نفرِ دیگر از اعضای هیئت مدیره کانون سازندگان ساز را هم کنار گذاشتند و در حقیقت کانون را هم تعلیق کردند. به این ترتیب کل اعضای هیئت مدیره کانون سازندگان ساز در تخلفی آشکار و با بی اعتنایی به آرای مجمع سازندگان ساز کنار گذاشته شدند و کار به دست سه نفر از اعضای دیگر کانون به سرپرستی آقای حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی رسید و فعالیت کانون به صورت غیر قانونی ادامه یافت.
  مقدسی تاکید کرد: با این انتصاب و نه انتخاب، اعضای مشاوران با سرپرستی آقای نوربخش، هم اکنون عضوگیری‌هایی انجام می‌دهند. طبق آیین نامه کانون سازندگان ساز، هرگونه عضوگیری در این کانون باید توسط هیئت مدیره منتخب انجام شود. اما در حال حاضر هیئت مدیره منتخب تعلیق شده‌اند و عضوگیری‌هایی که در کانون سازندگان ساز صورت می‌گیرد، غیرقانونی است.
  وی ادامه داد: هر کسی که موفق شود عضویت خانه موسیقی را بگیرد بیمه می‌شود و اگراین رویه به‌صورت غیر قانونی انجام شود و افرادی با این روند از بیمه خانه موسیقی استفاده نمایند در حقیقت بیمه ایشان نیز قانونی نیست و در آینده ممکن است مشکلات فراوانی با سازمان بیمه تأمین اجتماعی به وجود بیاید.
  رویه خانه موسیقی؛‌ فرارِ روبه جلو و جواب‌های سربالا مقدسی در پاسخ به این پرسش که در این 4 سال چه پیگیری‌هایی کرده‌اید و پیگیری‌هایتان به کجا رسید، گفت: فرارِ رو به جلو و جواب‌های سربالا و عدم پاسخ گویی به سؤالات رویه اصلی خانه موسیقی بود.
  وی ادامه داد: چند سال پیش نامه ای به آقای داریوش پیرنیاکان دبیر خانه موسیقی نوشتم و اظهار داشتم که اقدام شما با اساسنامه خانه موسیقی مغایرت دارد و تعلیق یک عضو و یا هیئت مدیره کانون سازندگان ساز غیرقانونی است. ایشان در پاسخ گفتند که ما هیئت مدیره را تعلیق نکرده‌ایم و تنها یک عضو را تعلیق کرده‌ایم. من هم در پاسخ گفتم که کاری که شما کرده‌اید تعلیق هیئت مدیره محسوب شده است و ایشان دیگر پاسخی نداشتند که به ما بدهند.(برای کسب اطلاع بیشتر به شرح نامه‌ها در سایت همشهری انلاین به آدرسhttp://www.hamshahrionline.ir/details/189528 مراجعه فرمایید).
  حسین علیزاده: خانه موسیقی معمولا با ما مشورت نمی‌کند مقدسی تاکید کرد: نامه هایی به شورای عالی خانه موسیقی و دبیر آن نوشتیم. حتی شخصا کپی نامه‌ها را به آقای حسین علیزاده دبیر شواری عالی خانه موسیقی دادم و گفتم که شما اصلا این نامه‌ها را دیده‌اید؟ استاد علیزاده هم گفتند، معمولاً با ما مشورت نمی‌کنند و من این نامه‌ها را ندیده‌ام.
  وی افزود:‌ استادان بزرگ و وارسته ای را با سلام و صلوات  عضو شواری عالی می‌کنند، حال آنکه گاه سالی یک بار هم جلسه شورای عالی برگزار نمی‌گردد.
  بازرس کانون سازندگان ساز در پاسخ به این پرسش که چرا این مسئله را پیگیری قانونی نکردید، گفت: برای برخی از تهمت‌هایی که به آقای میرهاشمی زدند می‌توان در مراجع قضایی شکایت و پیگیری کرد. چرا که تهمتی که اثبات نشده را نمی‌توان ملاک عمل قرار داد. اگر کسی کاری اشتباهی انجام داده باید خلاف بودن آن اثبات شود. شکایت و تهمتِ بدون اثبات، تنها یک ادعاست و هیچ گونه ارزش حقوقی و قانونی ندارد. مدیران خانه موسیقی طبق قانون مجازات تکلیف دارند که اگر جرمی در این خانه انجام شود موضوع را به مراجع قضایی ذی صلاح اطلاع دهند. چطور چنین افتراهای بزرگی به آقای میرهاشمی نسبت داده شده و بدون اثباتش ایشان و هیئت مدیره از کار تعلیق شده‌اند.
  درباره تخلفات مالی خانه موسیقی صحبت نمی‌کنم وی درباره گمانه تخلفات مالی خانه موسیقی که این روزها در برخی محافل مطرح شده بود، اظهار کرد: بنده اطلاعی نسبت به تخلفات مالی خانه موسیقی ندارم. من هم مانند بسیاری از اعضای خانه موسیقی صحبت‌هایی مبنی بر تخلفات مالی شنیده‌ام اما چون هیچ سند و مدرکی در این باره ندارم ترجیح می‌دهم که در این باره صحبت نکنم. اما درباره آنچه مطمئن هستم با جدیت صحبت و از آن دفاع می‌کنم.
  همچنین وی افزود: البته هئیت مدیره خانه موسیقی در اقدامی شایسته در سال جاری اقدام به دریافت کلیه حق عضویت‌های معوقه اعضای خانه موسیقی نموده است که امیدواریم بازرس محترم خانه گزارش دقیق و جامعی در راستای انجام یکی از وظایف خود با ارائه گزارش مالی در خصوص این مبلغ هنگفت اقدام نمایند.
  این وکیل پایه یک دادگستری درباره ضعف کاریِ خانه موسیقی گفت: یکی از دلایل ضعف کار خانه موسیقی این است که حداقل‌های اساسنامه را رعایت نکرده‌اند. همین «تعلیقِ» یکی از اعضای هیئت مدیره و متعاقب آن تعلیق  هیئت مدیره کانون سازندگان ساز آسیب زیادی به بدنه خانه موسیقی وارد نموده است. با اینکه اساسنامه هم ایرادهایی دارد و باید اصلاح شود اما متاسفانه به همین اساسنامه نصفه و نیمه هم عمل نکردند و اکنون 4 سال است که هیئت مدیره قانونی کانون سازندگان ساز از کار خود کنار گذاشته شده‌اند.   115  



۱۶/۰۳/۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن