تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا به چيزى با فضيلت تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاهتان نكنم؟ و آن اصلاح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819237272




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايستادگي ملت ايران، آنها را مجبور به آمدن پاي ميز مذاکره کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ خرداد ۱۳۹۴ (۰:۹ق.ظ)
رئيس مجلس شوراي اسلامي: ايستادگي ملت ايران، آنها را مجبور به آمدن پاي ميز مذاکره کرد موج - قم - نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: همواره اين شعار سر داده مي‌شود که ما ايران را پاي ميز مذاکره نشانديم اما ايستادگي ملت ايران، آنها را مجبور به آمدن پاي ميز مذاکره کرد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس مجلس شوراي اسلامي در سفر خود به استان قم در مراسم يادواره شهداي روستاي ويريج گفت: خداوند مي‌فرمايد که شهدا نزد خدا روزي دارند و مبادا پنداريد که شهدا نيز مثل ديگران انسان‌ها هستند.
ادامه داد: شهدا زنده هستند و در زندگي ما نقش دارند، از اين جهت برگزاري جلسات مربوط به شهدا بسيارمقدس است.
وي تصريح کرد: ما اکنون در زندگي گرفتاري‌هايي داريم اما از زنده بودن شهدا نيرو مي‌گيريم و کسب اين نيرو بيانگر زنده بودن شهدا است.
دکتر علي لاريجاني به بخشي از سخنان مقام معظم رهبري در مقام معرفي امام خميني (ره) در مراسم روز گذشته و سالگرد عروج ملکوتي امام خميني (ره) اشاره کرد و گفت: امام خميني (ره) نمونه يک مجاهد في‌سبيل‌الله بود و مجاهدت امري است که تاثيرات فردي و اجتماعي دارد.
وي ادامه داد: سبک زندگي مومن به گونه‌اي است که همواره بايد آماده مجاهدت باشد و اصل انتظار در اين است که مومنان آماده مجاهدت در رکاب امام زمان (عج) باشند.
نماينده مردم قم در مجلس نهم بر ضرورت وجود روحيه مجاهدت در وجود انسان تاکيد و گفت: پيامبر بزرگوار اسلام مي‌فرمايد «اگر کسي اهل مجاهدت نباشد و در قلبش نيز حب به جهاد را نداشته باشد، منافق از دنيا رفته است».
وي در بخش ديگري از سخنان خود عنوان کرد: دنياي امروز به نحوي شده که دچار دنيازدگي هستيم و مشکلات دنياي غرب و شرق نيز به اين دليل بوده که مجاهدت از زندگي آنها رخت بربسته و عزت ندارند.
لاريجاني، بيماري‌هاي روحي نيز به دليل بي‌هدفي و نبود روحيه مجاهدت در وجود افراد است.
وي با بيان اينکه عزتمندي يک مومن در پناه مجاهدت است، گفت: يک مسلمان واقعي بايد آمادگي جهاد را داشته باشد و اگر ملتي بخواهد که عزتمند باشد، بايد فرهنگ مجاهدت را در جامعه ايجاد کند.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: در منطقه ما کشورهاي ثروتمندي وجود دارد، اما در مقابل قدرت‌هاي بزرگ تسليم هستند؛ چرا که ثروت باعث عزت نمي‌شود و آنها به جاي تمرين مجاهدت تسليم بودن را تمرين کرده‌اند.
وي افزود: امام علي (ع) مي‌فرمايد که اگر ملتي لباس جهاد را از تن خارج کرد، لباس ذلت به تن خواهد کرد و برخي کشورهاي منطقه نيز به اي تکيه بر توان داخلي به قدرت‌هاي بزرگ تکيه کرده‌اند.
دکتر لاريجاني با بيان اينکه ملتي روي پاي خود مي‌ايستد، که اهل مجاهدت باشد، عنوان کرد: پيروزي انقلاب اسلامي به دليل مجاهدت بود و مردم بي‌سلاح در مقابل نظامي که از آمريکا قدرت مي‌گرفت پيروز شدند و اگر خصلت مجاهدت در وجود مردم کشورمان نبود، انقلاب پيروز نمي‌شد.
رئيس قوه مقننه گفت: ممکن است مردم يک مسلک فکري را بپسندند اما براي آن جانفشاني نخواهند کرد،اما مردم در روز 15 خرداد 42 حضوري جانانه داشتند و همين موضوع موتور محرکي براي پيروزي انقلاب بود.
وي ادامه داد: همچنين قيام مردم در سال 56 همراه با خون دادن بود و از همين خون شهدا، انقلاب بارور کرد.
دکتر لاريجاني در ادامه به صف‌کشي‌ها در مقابل ايران پس از پيروزي انقلاب اشاره کرد و گفت: مسائلي از قبيل تجزيه‌طلبي و تشکيل گروهک‌هايي مانند گروهک منافقين، ريشه‌هاي بيروني داشت و دليل نابودي آنها نيز جهاد في‌سبيل‌الله در مقابل آنها بود.
وي ادامه داد: به طور مثال سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ابتدا يک گروه کوچک بود، اما در مقابل گروهک‌ها گسترش يافتن و جوانان نيز به آن پيوستند.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي در ادامه به 8 سال جنگ تحميلي اشاره کرد و گفت: در آن زمان بني‌صدر اجازه ورود جريان‌هاي مردمي به جنگ را نمي‌داد و حتي شهيد چمران که يک جريان چريکي کوچک تشکيل داده بود، از کوچکترين سلاحي بهره‌مند نبود.
وي تصريح کرد: بني‌صدر به دليل اينکه روحيه استفاده از نيروهاي مردمي را نداشت هيچ گاه توفيق نيافت و به همين دليل نيز پس از عزل بني‌صدر، از يک‌سو شرايط سياسي داخلي تغيير کرد و از سوي ديگر جبهه مملو از نيروهاي علاقه‌مند و مجاهد في‌سبيل‌الله شد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه به رفع محاصره آبادان و آزادسازي خرمشهر اشاره کرد و گفت: اين موضوع موجي از تغيير شرايط را در دنيا رقم زد و آنها فهميدند که در مقابل يک ملت مجاهد قرار دارند، در حالي که خواسته آنها تسخير تهران در مدت دو هفته پس از آغاز جنگ بود.
وي با اشاره به همکاري بسياري از کشورهاي منطقه با صدام اشاره کرد و افزود: هدف آنها سرنگوني جمهوري اسلامي در عرض 2 هفته بود، اما مجاهدت مردم ايران ورشکستگي صدام را رقم زد.
دکتر لاريجاني گفت: البته پس از جنگ تحميلي بسياري از کشورها بابت همکاري با صدام اعلام ندامت کردند و ما نيز اميدواريم که چنين اقدامي را ديگر شاهد نباشيم. البته يکي از صف‌کشي‌هاي ديگر همکاري کشورهاي منطقه براي حمله به يمن بود و همين موضوع نشان مي‌دهد که اين کشورها متحول نشده‌اند.
وي با بيان اين که ايران همواره با برخورداري از روحيه مجاهدت، پيروز و سرافراز است، گفت: ملت ايران در مقابل گردن‌کلفتان ايستادگي مي‌کند در حالي که هيچيک از کشورهاي منطقه چنين جرأتي را ندارند.
نماينده مردم قم در مجلس با اشاره به اينکه معادلات منطقه‌اي اکنون تغيير کرده، عنوان کرد: يک زماني رژيم اشغالگر قدس در خاورميانه سلطنت مي‌کرد، اما گروه کوچکي مانند حزب‌الله در مقابل آنها ايستادگي کرد و دليل آن وجود روحيه مجاهدت در حزب‌الله است و بسياري از حاميان اسرائيل پس از جنگ 33 روزه اعلام کردند که کمر اسرائيل شکست.
وي تصريح کرد: امروز حتي آمريکا هم جايگاهي در منطقه ندارد چرا که تنها شعار سر داده و لشگرکشي کرده‌اند. آمريکايي‌ها هياهو مي‌کنند اما قدرت مطلق در منطقه نيستند.
دکتر لاريجاني با اشاره به ائتلاف 40 کشور براي مقابله با داعش گفت: بسياري از کشورها براي مقابله با داعش ائتلاف کرده‌اند، اما چرا در مقابل اين گروهک موفقيتي کسب نمي‌کنند؟ دليل اين موضوع اين است که غربي‌ها نمي‌توانند صحنه‌گرداني کنند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي درخصوص دلايل تشکيل داعش و گروهک‌هاي مشابه به دست غرب گفت: آمريکا تسلط خود در منطقه را از دست داده و به همين دليل نيز به دنبال ايجاد اختلاف ميان کشورهاي مسلمان است.
وي با بيان اين که اعضاي گروهک داعش اکنون در دو کشور منطقه آموزش مي‌بينند، افزود: آيا اين موضوع نفاق نيست؟ ما بيش از اينکه نگران ساخت سلاح هسته‌اي باشيم، نيازمند دنياي عاري از نفاق بين‌المللي هستيم.
دکتر لاريجاني؛ پيروي از رهبر باعث رستگاري ملت مي‌شود و اين اصل همواره بايد مورد توجه باشد.
وي ادامه داد: درخصوص مسائل هسته‌اي نيز آنها مجبور به نشستن پاي ميز مذاکره شدند، چون ايران ايستادگي کرده و غني‌سازي را به يک دانش بومي تبديل کرده است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: همواره اين شعار سر داده مي‌شود که ما ايران را پاي ميز مذاکره نشانديم اما ايستادگي ملت ايران، آنها را مجبور به آمدن پاي ميز مذاکره کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن