تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813052197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حواتمه : رژيم صهيونيستي طرح غصب كرانه باختري را به تشكيلات خودگردان داد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حواتمه : رژيم صهيونيستي طرح غصب كرانه باختري را به تشكيلات خودگردان داد
امان - نايف حواتمه دبيركل جبهه دمكرات براي آزادي فلسطين فاش كرد كه اسراييل هفته گذشته پيشنهاد كرد كه ‪ ۱۲‬درصد از كرانه باختري از جمله قسمت شرقي قدس را به خود ضميمه كند.

به گزارش ايرنا، وي سه شنبه در جمع خبرنگاران در امان افزود: بر اساس اين طرح همچنين اسراييل سيطره امنيتي خود را بر ‪ ۲۰‬درصد ديگر از جمله امتداد نوار دره اردن تا ساحل شمال بحر الميت اعمال مي‌كند .

حواتمه از محمود عباس رييس تشكيلات خودگردان فلسطين كه روز يكشنبه با وي در امان پايتخت اردن ديدار كرده بود، نقل قول كرد كه تسيپي ليوني وزير خارجه اسراييل و تعدادي از افسران اين رژيم هفته گذشته اين طرح غير منصفانه را به احمد قريع مسوول پرونده مذاكرات و نخست وزير اسبق فلسطيني ارايه دادند .

حواتمه مقيم در دمشق كه در حال حاضر در امان پايتخت اردن بسر مي‌برد، گفت : بر اساس اين طرح كه توسط افسران اسراييلي به هيات فلسطيني ارايه شد ، اسراييل قصد دارد ‪ ۵۸۶۰‬كيلومتر مربع از مساحت كرانه باختري را به سرزمينهاي اشغالي ضميمه كند .

دبير كل جبهه دمكرات براي آزادي فلسطين اضافه كرد : قسمت قدس شرقي نيز جزو اين مساحت است .

وي تاكيد كرد كه به اين صورت زمين‌هاي كرانه باختري به جزيره‌هاي منزوي شده تبديل مي‌شوند .

به گفته حواتمه ، اسراييل همچنين اصرار دارد كه نوار دره اردن با عمق ‪ ۱۵‬الي ‪ ۲۰‬كيلومتر را تا دهها سال ديگر زير حاكميت امنيتي خود قرار دهد ، يعني اينكه مرز ميان اسراييل و اردن ترسيم خواهد شد .

اين امر با قطعنامه‌هاي بين‌المللي و بندهاي صلح امضا شده ميان اردن و اسراييل ( پيمان وادي عربه ) در سال ‪ ۱۹۹۴‬تناقض دارد .

حواتمه خاطر نشان كرد كه نقشه ارايه شده توسط اسراييلي‌ها به اين معني است كه جايي براي تشكيل كشور مستقل فلسطيني نخواهد بود و حق بازگشت پناهندگان وجود ندارد.

وي خواستار توقف مذاكرات با اسراييل تا توقف شهركسازي و تجاوزات شد و گفت : بايد براي مديريت مذاكرات سياسي زير سقف قطعنامه‌هاي بين‌المللي و برنامه وحدت ملي ، مرجعيت عالي مشترك ملي فلسطيني بوجود آيد .

حواتمه گفت : عباس در ديدارش با جرج بوش در شرم الشيخ به وي ابلاغ كرد كه تمامي ملت فلسطين نسبت به نطق او در كنيست اسراييل و ناديده گرفتن حقوق فلسطينيان بسيار خشمگين هستند .

حواتمه در پاسخ به احتمال استعفاي عباس در صورت شكست مذاكرات جاري با اسراييل قبل از پايان سال ميلادي جاري را بعيد دانست و گفت : به نظرم حرف عباس تنها يك تهديد بود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن