تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805606288




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي‌نژاد اعلام كرد: هرروز يك‌خبر خوش از ايران براي جهان


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: احمدي‌نژاد اعلام كرد: هرروز يك‌خبر خوش از ايران براي جهان
جام جم آنلاين: رئيس جمهور با بيان اينكه صيانت از ميراث فرهنگي يكي از اصيل ترين و زيباترين كارهاي فرهنگي است، خطاب به مسئولان فرهنگي تاكيد كرد : امروز شما مسئولان ميراث فرهنگي كشور بايد تلاش كنيد تا تاريخ كهن و فرهنگ ايران زمين به جهان صادر و معرفي شود. ميراث فرهنگي و تاريخ كهن ايران اسلامي در اصل يكي از تاريخي ترين ميراث هاي جهان و از آن مهمتر يكي از سرزمين هاي افتخار آميز جهان در طول تاريخ است حال بايد اين گنجينه كه ميراث همه بشريت است هر روز داراي خبر جديد و خوشي براي جهانيان باشد.


به گزارش مهر، دكتر محمود احمدي نژاد كه صبح امروز در سومين روز از هفته جهاني ميراث فرهنگي به موزه كاخ گلستان رفته بود در جمع مديران ميراث فرهنگي اظهار داشت: شما مسئولان ميراث فرهنگي كشور بايد طوري فعاليت كنيد كه جهانيان هر روز خبر تازه اي از ميراث ايرانيان را بشنوند چرا كه ميراث ايران زمين يكي ازقديمي ترين ميراث هاي جهان است و بايد به طور كامل به جهانيان معرفي شود.

وي افزود: ميراث فرهنگي و تاريخ كهن ايران اسلامي در اصل يكي از تاريخي ترين ميراث هاي جهان و از آن مهمتر يكي از سرزمين هاي افتخار آميز جهان در طول تاريخ است حال بايد اين گنجينه كه ميراث همه بشريت است هر روز داراي خبر جديد و خوشي براي جهانيان باشد.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه فرهنگ جانمايه حيات است و وجهه شاخص انسان فرهنگ است، گفت: آن چيزي كه از حركت نسل ها باقي مي ماند آثار فرهنگي است.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصريح كرد: فرهنگ در اصل فضاي عمومي تنفس براي تعاملي سازنده بين انسانها و ملت هاست، اگر اين فضا محدود و يا مخدوش شود گويي راه تنفس انسان بسته مي شود.

وي تاكيد كرد: كار فرهنگي وسيع ترين كار است و نگهداري از ميراث فرهنگي بزرگترين كار فرهنگي است. ما بايد بسياري از آرمانهاي خود را در گذشته جستجو كنيم چرا كه خيلي از مسائلي كه امروز به عنوان هدف ما قرار دارد مي توان در آرمان هاي گذشته جستجو كرد.

رئيس جمهور خاطر نشان كرد: وقتي امروز ما به شاهنامه "بايسنقر" نگاه مي كنيم در خلق اين اثر متعجب مي مانيم چرا كه وقتي اين شاهنامه با عظمت كه به ثبت جهاني رسيده را ورق مي زنيم گويي مي خواهد با انسان سخن گويد و اي كاش ما به دور از تمامي مشغله كاري مي توانستيم ساعت ها بشينيم و اين شاهنامه با عظمت را تورق كنيم.

احمدي نژاد با اشاره به فعاليت هاي اخير سازمان فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي، گفت: خوشبختانه امروز حفظ ميراث فرهنگي در مسير هدايت شده اي قرار گرفته و كارهاي خوبي نيز انجام مي شود چرا كه صيانت از فرهنگ كار با ارزشي است.

وي تاكيد كرد: امروز شما مسئولين ميراث فرهنگي بايد تلاش كنيد تا اين تاريخ و فرهنگ كهن را به مردم ما نشان دهيد و مردم نيز با حوصله اين ميراث را ببينند چرا كه هويت ما فرهنگ ماست وقتي كه فرهنگ در جامعه قرار گرفت آن جامعه پيشرفت مي كند.

رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كرد: امروز ما راضي نيستيم گوشه اي از تاريخ ملت ايران لطمه ببيند و اگر كسي بخواهد در اين راستا حركت كند با او به شدت برخورد مي كنيم.

رئيس جمهور ضمن تشكر از مسئولين ميراث فرهنگي كشور گفت: بنده از شما مسئولين اين امر مي خواهم تا تلاش كنيد ميراث كهن ايران زمين به خوبي حفظ شود و در ترويج آن به خصوص در خارج از كشور تلاش كنيد تا نگاه فرهنگي در جهان حاكم شود.

دكتر احمدي نژاد پيش از سخنراني خود از بخش هاي مختلف كاخ گلستان بازديد كرد.

پيش از سخنان رئيس جمهور رحيم مشائي رئيس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي نيز به بيان مطالبي درباره تاريخ كهن و ميراث فرهنگي ايران اسلامي پرداخت.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن