تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):کسی که برای جلب رضایت و خوشنودی مردم ، موجب خشم و غضب خداوند شود، خداوند او را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813034640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گوهر ناب عفاف - 4گسترش عفاف از دستاوردهاي توسعه فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گوهر ناب عفاف - 4گسترش عفاف از دستاوردهاي توسعه فرهنگي است
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه يكي از آثار توسعه فرهنگي در جامعه گسترش عفاف و حجاب است كه ارتقاء فضايل و خصايص انساني را در پي دارد، گفت: بايد در جهت توسعه راهكارهاي اين دو مقوله فعاليت و بر جامعيت اين راهكارها در ابعاد فرهنگي تأكيد كنيم .

منيره نوبخت عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اينكه موضوع حجاب و عفاف دو واژه مرتبط به هم هستند، اظهار داشت: آنچه مشخص است دو لغت با دو معناي لغوي است و به همين ترتيب با دو مفهوم اصطلاحي كه ريشه در فرهنگ اسلامي و قرآن دارد . در واقع هر دو در حوزه هايي مرتبط به هم هستند، اما مانند ديگري نيستند.

وي با اشاره به رابطه مستقيم تأثير مثبت و منفي آنها بر روي يكديگر تصريح كرد: تقويت هر يك باعث تقويت ديگري مي شود. به طوري كه تقويت عفاف در جامعه، حجاب را تقويت مي كند و در جامعه اي كه عفاف ارزش باشد با توسعه حجاب هم رو به رو هستيم .

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه عفاف يك ارزش در فرهنگ و جامعه ديني است كه به همه افراد مربوط مي شود و مختص يك گروه خاص نيست و رعايت يكسري حدود و ضوابط آن مربوط به همه افراد جامعه مي شود، يادآور شد: نوع رفتار و تعاملهاي دختران و زنان به ويژه در فضاي جامعه و ارتباطات اجتماعي آنها بسيار مرتبط با دو مقوله حجاب و عفاف است.

منيره نوبخت با تأكيد بر اينكه حجاب و عفاف به عنوان يكي از ملاكها، ارزشگذاري و شاخصه هاي حفظ كرامت است، افزود: يكي از آثار قطعي رعايت حجاب و عفاف در جامعه از ناحيه زنان و دختران محفوظ ماندن كرامت آنان و شخصيت انساني آنها در جامعه به شمار مي رود. خصيصه حفظ اين دو ارزش براي انسانها و در رفتارها مبتي بر اصول و مباني فكري و اعتقادي آنها است .

وي با بيان اينكه هر رفتاري كه از انسان سر مي زند به نوعي هم در فكر و انديشه فرد ريشه دارد و هم در شخصيت و شاكله وجودي او، گفت: از اين رو رفتار هر كس نماينده شخصيت اوست كه تظاهر و نمودهاي درون افراد را مي توان ارزيابي كرد كه طرز تلقي آنها را ويژگيهاي شخصيتي آنها تشكيل مي دهد.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه بايد به اين اصول و مباني در جهت گيري و توسعه عفاف توجه داشته باشيم، اظهار داشت: يكي از آثار توسعه فرهنگي در جامعه گسترش عفاف و حجاب است كه فضايل و خصايص انساني را در پي دارد. ما بايد در توسعه راهكارهاي اين دو مقوله فعاليت و بر جامعيت اين راهكارها در ابعاد فرهنگي تأكيد كنيم.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 307]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن