تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819200166




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان ملل: 52 هزار تروريست در خاورميانه مي‌جنگند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: سازمان ملل: 52 هزار تروريست در خاورميانه مي‌جنگند
دبيركل سازمان ملل متحد در جلسه شوراي امنيت گفت: بيش از ۲۵ هزار تروريست از ۱۰۰ كشور مختلف دنيا به كشورهاي خاورميانه رفته و در آنجا مي‌جنگند. وزير امنيت داخلي امريكا نيز تعداد تروريست‌هاي حاضر در سوريه را 22 هزار تن اعلام كرد.
در نشست روز جمعه شوراي امنيت سازمان ملل كه با موضوع تهديد صلح و امنيت بين‌المللي ناشي‌ از اقدامات تروريستي با رويكرد جنگجويان تروريست خارجي‌ برگزار شد، مقامات حاضر در اين نشست آمارهايي از تعداد تروريست‌هاي حاضر در كشورهاي خاورميانه اعلام كردند. بان كي مون، دبيركل سازمان ملل با اشاره به ادامه افزايش تعداد تروريست‌هاي خارجي‌ كه به داعش و گروه‌هاي تروريستي ديگر ملحق مي‌شوند، گفت: «طبق آمار، از نيمه سال ۲۰۱۴ ميلادي تا مارس ۲۰۱۵ ميلادي، نزديك 70 درصد افزايش در تعداد جنگجويان تروريستي خارجي‌ را در سطح جهاني‌ شاهد بوديم.» طبق گزارش جديد كميته ضد تروريسم سازمان ملل، تندروها بيش از هر زمان ديگري به رفتن به سوريه و عراق براي پيوستن به تروريست‌هاي داعش تمايل نشان داده‌اند. بان كي مون با ابراز نگراني از وخيم‌تر شدن اوضاع امنيتي در عراق و سوريه، از حضور 20 هزار تروريست در دو كشور عراق و سوريه خبر داد. بان كي مون به ارائه راهكار عملي‌ خود براي مقابله با افراط گرايي خشونت آميز در دور بعدي مجمع عمومي‌ سازمان ملل و تا پايان سال جاري اشاره كرد و گفت: «اتفاقات اخير عراق و سوريه، پيشروي‌هاي داعش و ديگر گروه‌هاي تروريستي با پشتيباني‌ بيشتر جنگجويان تروريستي خارجي‌، آن را به تهديدي روزافزون براي صلح و امنيت بين‌المللي تبديل كرده است.» به گزارش پايگاه خبري السومريه نيوز، دبيركل سازمان ملل متحد در ادامه گفت: «بيشتر اين افراد، بين 15 الي 35 سال سن دارند و 70 درصد جنگجويان حاضر در عراق و سوريه، افراد خارجي هستند.» بان كي مون همچنين از نيت خود مبني بر ارائه برنامه‌اي براي مقابله با تندروي خبر داد و گفت كه تحولات عراق و سوريه امنيت تمامي دنيا را با خطر مواجه ساخته است. جرارد ون به‌من، رئيس كميته مبارزه با تروريسم شوراي امنيت در موضوع قطعنامه‌هاي ۱۲۶۷ و ۱۹۸۹ با موضوع القاعده در اين نشست، تهديد تروريست‌هاي خارجي‌ را جدي و متوجه همه كشور‌ها و جوامع جهاني‌ خواند و گفت: «پاسخگويي به چنين تهديدي، مشروط بر هماهنگي‌‌ها و همكاري‌هاي بيشتر و استفاده از اقدامات مناسب است.»
يورگن ستاك، دبيركل پليس بين‌الملل نيز در اين نشست شوراي امنيت با اشاره به اشتراك گذاري ايمن اطلاعات در مورد تروريست‌هاي خارجي‌ برون‌مرزي و فرا منطقه‌اي از طريق پليس بين‌الملل و قابليت دسترسي‌ سريع به اطلاعات توسط مأموران و افراد مجاز گفت: «‌كارشناسان مبارزه تروريسم پليس بين‌الملل، جلسات عملياتي محرمانه منظمي برگزار مي‌كنند كه فرصت مناسبي است تا سازمان‌هاي ملي‌ كشور‌هاي مختلف از سطح همكاري و پتانسيل بهره‌مندي از پليس بين‌الملل براي پيشبرد اهداف حقوقي، تاكتيكي و حقوق بشري خود باخبر شوند.» يورگن ستاك افزود: «امروزه اطلاعات بيش از 4 هزار جنگجوي خارجي‌ در پايگاه داده‌هاي پليس بين‌الملل موجود است.» درحالي مقامات سازمان ملل تعداد تروريست‌ها در كل كشورهاي خاورميانه را حدود 25 هزار نفر اعلام مي‌كنند كه برخي مقامات امريكايي مي‌گويند تنها 22 هزار تروريست در خود سوريه وجود دارد. جه چارلز جانسون، وزير امنيت داخلي امريكا در نشست سازمان ملل گفت: «بيش از 22 هزار شبه نظامي خارجي از يكصد كشور جهان در سوريه مي‌جنگند كه 4 هزار نفر آنها از كشورهاي غربي هستند.»


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن