محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832548387
بازیگران ماهِ سینمای ایران
واضح آرشیو وب فارسی:سافتستان:
ماهنامه سینمایی “همشهری ۲۴″ در هر شماره به بررسی بازی شش بازیگر در فیلم های در حال اکران سینمای ایران و نقاط ضعف و قوت آنان می پردازد. این سری مطالب را به صورت ماهانه به شما مخاطبان سینمادوست “سافتستان” تقدیم می نماییم. حسن معجونی در قصه ها یک مدیر کلیشه ای دولتی است؛ گرفتار و پرمشغله.
از همین توضیح نقش هم می توانید متوجه شوید که او یک تیپ است. اما او خودش را بازتولید کرده: همان شخصیت گیج و حواس پرتی که گاه آرام و درگوشی حرف می زند و گاه با صدای بلندی. شبیه به پاداش، شبیه به سریال مسافران، شبیه به همین سریال شمعدونی که این روزها از تلویزیون پخش می شود. خب، نقش چیز زیادی برای عرضه ندارد. اما او هم تلاشی نمی کند که یک مدیر تازه بیافریند، مدیری با رفتار کلیشه ای اما بدون اغراق یا وجه کمیک. حالت کاریکاتوری این اپیزود، البته به طور کلی توی ذوق می زند اما بازی ها هم کمک می کند به این جداافتادن از باقی قصه ها. شاید تاثیر سهل انگاری های تلویزیونی است، شاید هم از دل فیلمنامه می آید. اما هرچه هست حسن معجونی فقط خود همیشگی و قبلی اش را بازتولید می کند. بابک حمیدیان در من دیه گو مارادونا هستم پیمان است، عقب مانده ی ذهنی که مدام دیالوگ های فیلم های مختلف را می گوید و آلت دست برادر بزرگ ترش است.
نقش مهمی در فیلم نیست، حضورش هم اندک است. به نظر می رسد هر بازیگر دیگری هم می توانست از عهده اش بربیاید. اما بابک حمیدیان، تصور نقش را به چیزی قابل رویت بدل کرده: او پیمان را به خارج از این دنیا و حتی فضای فیلم برده. به یک خلسه ی ذهنی. بنابراین نسبت به همه چیز بی تفاوت است. با سروصورتی که پوشیده در کلاه پشمی است، لباس هایی بدقواره که به تنش زار می زند و اندامی که لخت و شل است و انگار در اختیار خودش نیست. او یک عروسک خیمه شب بازی است در این جهان. جهان او خیالی است و حمیدیان این جداافتادگی را باورپذیر درآورده است. یک تیپ سازی پر از ظرافت. صابر ابر در من دیگه مارادونا هستم نویسنده ی دیوانه است؛ کسی که شخصیت های داستان هایش را می سوزاند.
این یک پارودی تمام عیار است برای صابر ابر؛ برای کسی که همیشه متهم بوده همیشه در فیلم ها، هنگام بازی غم، چهره اش در هم می رود و گریان می شود. او مهم بوده به تکرار یک قالب، به اصرار روی یک نوع بازی برای انواع موقعیت های گریان و غمناک. اما در من دیه گو… همین بازی است که او را متفاوت می کند؛ نویسنده ی دیوانه یک تیپ است: یک جوان گریان که مدام ناله می کند، تهدید می کند و حتی دست به جنایت می زند. مردی است که انگار قطرات اشک روی چهره اش چسبیده. بازی ابر کاملا برون ریزی دارد، تیپیکال است و اخلالگر موفقی است در فیلم. این بار چهره ی گریان او همخوان است با طول موجه فیلم. به خصوص که این بار از پوزخند همیشگی اش هم خبری نیست. هومن سیدی در من دیه گو مارادونا هستم بابک است. ناراحتی اعصاب دارد و نامزدی اش را با دخترخاله اش به هم زده است.
وقتی در فیلم از بابک حرف می زنند، موجودی هیولاوش و ترسناک به ذهن می آید؛ موجودی که هر آن ممکن است دست به جنایت بزند و طبیعی است که تصور تماشاگر از این شخصیت، پسر قوی هیکل و نخراشیده ای باشد که کاری جز خرابکاری و شکستن ندارد. اما حضور هومن سیدی در این نقش، قاعده را در ذهن تماشاگر می شکند. سیدی اما به این محدود نمی شود. ویژگی مهم این شخصیت، درون گرایی است، آرامشی است که در چهره اش پیداست و خشونت و سبعیتش را پنهان می کند. وقتی عمل می کند، همان هیولایی است که می گویند اما تا به آن مرحله برسد، قدری مکث می کند. بازی سیدی اتفاقا در همین سکوت، مکث و تاکیدها دیده می شود؛ در خلقیاتی که او را باورپذیر می کند و از تیپ رهایش می کند. ظرافت او در همین طراحی است، در عادی کردن نقش برای تماشاگر و طغیان های ناگهانی اش. پیمان معادی در قصه ها جوانی است که به یکی از مراکز نگهداری از زنان بی سرپرست کمک می کند.
دو کار سخت بر عهده ی پیمان معادی است. در عین حال که باید در یک میزانسن دو نفره، نقش یک مرد پرگو را بازی کند (که کمی هم رودار به نظر می رسد) باید همدلی تماشاگر را هم برانگیزد تا عشقش را به دختر همراهش باور کند. سختی کار اینجاست: میان دیالوگ هایی که خیلی دقیق نوشته شده اند و اگر از عشق حرف می زنند کنایه ای هستند، او باید بتواند توجهش به دختر را نشان بدهد. کاری که معادی می کند، یک انتخاب سهل ممتنع است: بازی بدون تاکید و انتقال حس از طریق بیان و گه گاه نگاه. او نه می خواهد عقب نشینی کند از مواضعش و نه می خواهد کسی را آزرده کند. بنابراین مدام لحنش را تغییر می دهد. هم زمان حواسش به جنبه های مختلف هست و از موقعیت ایستایش (او پشت فرمان یک ون نشسته و حرف می زند) استفاده می کند و نمی گذارد بازی اش ایستا شود. مدام از دستش، حرکت سر و چشم ها کمک می گیرد و با تغییر لحن، نقشش را بازی می کند. نقشی که پیچیده است و کم تحرک اما به شدت درونی است و همراه با دلهره و تشویش. باران کوثری در قصه ها دخترک خون بازی است که حالا خودش همیار یکی از زنان بی سرپرست شده.
برخلاف نقش های اخیر کوثری که بیشتر بیانگرند و نیاز به اکت ها و حرکات زمخت و جلب توجه کننده دارندف در قصه ها، بازی او بیشتر بازی رنج است. چیزی که تناقض آمیز است همین است: دختر جوانی که انگار تجربه های سهمگینی داشته باید مقابل دلدادگی جوانی بنشیند که شیفته ی رفتار و احیانا چهره اش شده است. بنابراین علاوه بر زبان نیش دار، لحن خشن اوست که شخصیت را می سازد و البته جسم ایستایش که انگار خسته است. انگار خسته است. انگار رنج و درد دارد و نمی تواند همه ی آن درد را بیان کند. طبیعی است که مثل یک بغض فروخورده ی غیرقابل فهم باید ظاهرسازی کند. تند حرف بزند و خشن و رسمی، بی تفاوت باشد، آزاردهنده به نظر برسد و تلخ. کوثری اما کنار معادی یک جور مکمل است. بازی او را کامل می کند و هرکدام جاهای خالی هم را پر می کنند. از معدود میزانسن های دو نفره ای است که طراحی بازی ها، بیانگر و بیش از حد بیرونی نیست. اما تماشاگر «احساس» هر دو بازیگر را درک می کند.
۹ خرداد, ۱۳۹۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سافتستان]
[مشاهده در: www.softestan.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]
صفحات پیشنهادی
بررسی سینمای دهه شصت ایران توسط انجمن منتقدان
بررسی سینمای دهه شصت ایران توسط انجمن منتقدانانجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به بهانه انتشار دو کتاب سینمایی نشست تخصصی بررسی سینمای دهه شصت ایران را برگزار می کند به گزارش خبرگزاری فارس به بهانه انتشار دو کتاب "گفتگوهای سینمایی سیدمحمد بهشتی" و "سینمایمهمانی سینمای ایران در جشنواره کن برگزار شد
مهمانی سینمای ایران در جشنواره کن برگزار شد شناسهٔ خبر 2587075 - پنجشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۲۵ هنر > سینمای ایران مهمانی سینمای ایران به مناسبت حضور فیلم ناهید در جشنواره کن در محل چتر سینمای ایران در کن برگزار شد به گزارش خبرگزاری مهر دست اندرکاران بخش بین الملل سینماویترین سینمایی ایران در جشنواره های خارجی
ویترین سینمایی ایران در جشنواره های خارجی سینمای ایران سال هاست در عرصه هنر هفتم در گوشه و کنار جهان ضمن نشان دادن هنرمندی ایرانیان پیشرفت ها و تحولات اجتماعی و فرهنگی کشورمان را نشان می دهد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر موضوع برنامه «شهر فرنگ» این هفته شبکهورایتی از «ناهید» نوشت/ صدایی ارزشمند از همسرایی سینمای ایران
نقد فیلمهای کن ورایتی از ناهید نوشت صدایی ارزشمند از همسرایی سینمای ایران شناسهٔ خبر 2582402 - یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۴ هنر > سینمای جهان ورایتی در نقدی بر فیلم ناهید آن را یک صدای ارزشمند از همسرایی سینمایی ایران درباره موضوع زنان میداند به گزارش خبرگزاری مهتصاویر مهمانی سینمای ایران در جشنواره کن
تصاویر مهمانی سینمای ایران در جشنواره کن مهمانی سینمای ایران در جشنواره فیلم کن با محوریت فیلم ناهید برگزار شد ایسنا این مهمانی عصر در محل پاویون ایران با حضور جمعی از سینماگران ایرانی حاضر در این جشنواره مهمانان خارجی و ایرانی برگزار شد این مراسم که به نوعی قدردانی از عوامل«ناهید» ایستاده تشویق شد/ آخرین وضعیت نماینده سینمای ایران در کن
ناهید ایستاده تشویق شد آخرین وضعیت نماینده سینمای ایران در کن فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده در دو نوبت نمایش در جشنواره کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این فیلم روز شنبه 26 اردیبهشت&zwnدر برنامه سینمامعیار مطرح شد روایت ۳۰ میلیارد وام پس نگرفته فارابی/موسسات خصولتی در سینمای ایران
در برنامه سینمامعیار مطرح شدروایت ۳۰ میلیارد وام پس نگرفته فارابی موسسات خصولتی در سینمای ایراندر زمان اصلاحات فیلمی با درجه الف به دلیل نداشتن حامی مستقیم در فارابی کمترین وام را میگرفت و فیلمی که درجه ج داشت بیشترین وام را میگرفت بنیاد سینمای فارابی سه سال پیش هم مبلغی بالغرایزن فرهنگی ایران در کویت خبر داد ساخت فیلم مشترک بین ایران و کویت/برگزاری جشنوارههای سینمایی ایران در کویت
رایزن فرهنگی ایران در کویت خبر دادساخت فیلم مشترک بین ایران و کویت برگزاری جشنوارههای سینمایی ایران در کویترایزن فرهنگی ایران در نشست مطبوعاتی مشترک با سفیر ایران با اعلام خبر ساخت فیلم مشترک بین ایران و کویت گفت امسال دو جشنواره سینمایی ایرانی در کویت برپا خواهد شد به گزارشاکران «ناهید» در سالن دبوسی جشنواره کن/نظر مثبت تماشاگران در مورد نماینده سینمای ایران
اکران ناهید در سالن دبوسی جشنواره کن نظر مثبت تماشاگران در مورد نماینده سینمای ایرانروز گذشته شنبه 26 اردیبهشتماه فیلم سینمایی ناهید اولین ساخته بلند آیدا پناهنده طی دو نوبت نمایش در سالن دبوسی جشنواره کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد به گزارش خبرگزاری فارس آهفدهمین جشن سینمای ایران به روال پارسال برگزار نمیشود
مازیار میری به مهر گفت هفدهمین جشن سینمای ایران به روال پارسال برگزار نمیشود شناسهٔ خبر 2586182 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۹ هنر > سینمای ایران دبیر اجرایی هفدهمین جشن سینمای ایران از تغییر در شیوه برگزاری این رویداد هنری نسبت به دوره قبل آن خبر داد مازیار میری دبیرغرفه سینمای ایران در کن راه افتاد
شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴ ۱۰ سرانجام با گذشت 3 روز از برپایی بازار جشنوارهی فیلم کن غرفهی سینمای ایران برپا شد طبق پیگیری خبرنگار ایسنا غرفهی سینمای ایران که طی دو روز برگزاری جشنواره فیلم کن در یک روند کم سابقه خالی بود و این اتفاق باعث بازتاب رسانهای در شبکههای مجازی همبررسی «سینمای دهه شصت ایران» در خانه سینما
بررسی سینمای دهه شصت ایران در خانه سینما خبرگزاری پانا انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران به بهانه انتشار دو کتاب سینمایی نشست تخصصی ˝بررسی سینمای دهه شصت ایران˝ را برگزار میکند ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ساعت 12 03 به گزارش سرویس فرهنگی پانا به بهانه انتشار دو کتاب &qu«ناهيد» ايستاده تشويق شد/ آخرين وضعيت نماينده سينماي ايران در کن
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ۱۷ ۲۷ب ظ ناهيد ايستاده تشويق شد آخرين وضعيت نماينده سينماي ايران در کن موج - فيلم سينمايي ناهيد به کارگرداني آيدا پناهنده در دو نوبت نمايش در جشنواره کن روي پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد به گزارش خبرگزاري موج اين فيلم روز شنبه 26 ارديبهشت درمروری بر مادرانههای سینمای ایران در جشنواره فیلم و عکس مادر
مروری بر مادرانههای سینمای ایران در جشنواره فیلم و عکس مادرجشنواره فیلم و عکس مادر قصد دارد در یک بخش ویژه به فیلمهایی که در آنها به مقام والای مادر پرداخته شده است توجه جدی داشته باشد به گزارش خبرگزاری فارس با توجه به سیاست های برگزاری این جشنواره و اهداف آن بخش ویژه افیلم هایی علیه سینمای ایران
فیلم هایی علیه سینمای ایران فیلم هایی که به پشت صحنه سینمای ایران پرداخته اند و در قالب طنز یا جدی بخشی از مراودات را روی پرده آورده اند روزنامه هفت صبح فیلم هایی که به پشت صحنه سینمای ایران پرداخته اند و در قالب طنز یا جدی بخشی از مراودات را روی پرده آورده اند وقتی همه خوابیمراهیابی ۳۰ فیلم سینمایی به مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم شهر
راهیابی ۳۰ فیلم سینمایی به مسابقه سینمای ایران جشنواره فیلم شهر۳۰ فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره فیلم شهر اعلام شدند تاریخ انتشار سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱ ۰۱ به گزارش تسنیم 30 فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنوامعرفی بازیگران پروژه سينمايی «عادت نمی کنیم»
معرفی بازیگران پروژه سينمايی عادت نمی کنیم شناسهٔ خبر 2756702 - شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸ ۰۲ هنر > سینمای ایران فیلم عادت نمی کنيم دومین ساخته ابراهیم ابراهیمیان با بازی محمدرضا فروتن ساره بیات حمیدرضا آذرنگ و نیکی کریمی به زودی جلوی دوربین میرود به گزارش خبرگزاری مهر ا-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها