تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اندكى حقّ، بسيارى باطل را نابود مى كند، همچنان كه اندكى آتش، هيزم هاى فراوانى را م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804010391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و وزارت آموزش و پرورش امضا شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: با حضور معاون فرهنگی وزارت آموزش و پرورش؛
تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان دارالقرآن و وزارت آموزش و پرورش امضا شد
تفاهم نامه ای بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان دارالقرآن کریم با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) در بین آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان امضا شد.


به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ ظهر امروز 6 خردادماه تفاهم نامه ای بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و سازمان دارالقرآن کریم با هدف توسعه، ترویج و تعمیق فرهنگ و آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) در بین آحاد جامعه به ویژه دانش آموزان، فرهنگیان و خانواده ها به امضا رسید.


بر اساس این گزارش؛ تفاهم نامه مشترک بین سازمان دارالقرآن کریم و وزارت آموزش و پرورش در هفت محور اصلی با موضوعات : طراحی و اجرای برنامه های آموزش های عمومی و تخصصی قرآن، طراحی و اجرای برنامه سطح بندی و آموزش معلمان و مربیان قرآن کریم، همکاری در تألیف و چاپ کتب و نرم افزارهای قرآنی، ایجاد تمهیدات لازم جهت استفاده مؤسسات قرآنی از اماکن اردوگاهی و آموزشی، طراحی و اجرای مشترک برنامه های جذب و پرورش نخبگان قرآنی دانش آموزی، همکاری مشترک در جهت توسعه آموزش های قرآنی در فضای مجازی و همکاری مشترک در خصوص تولید و تبادل محتوای قرآنی مورد نیاز تهیه و تنظیم شده است.


مهدی قره شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن کریم در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش مسئولیت آموزش عمومی قرآن در کشور را بر عهده دارد، اظهار داشت:  این مسأله ایجاب می کند وزارت آموزش و پرورش ارتباط خوبی را با سازمان های قرآنی در حوزه آموزش برقرار نماید و امضای این تفاهم نامه می تواند الگوی خوبی برای تعامل بیشتر دستگاه های قرآنی در کشور باشد.


وی افزود: وزارت آموزش و پرورش با وسعت و امکاناتی که در اختیار دارد قطعاً می تواند در حوزه فعالیت های قرآنی تأثیرگذار بوده و کمک حال سازمان های قرآنی از جمله دارالقرآن کریم باشد. 
قره شیخلو تصریح کرد: سازمان دارالقرآن کریم نیز دارای امکانات نرم افزاری و تجربیات خوبی در خصوص مسائل آموزشی، تولید محتوا و منابع و نیروی انسانی است که امیدواریم با هم افزایی ظرفیت های آموزش و پرورش بتواند خدمات مناسبی را در حوزه فعالیت قرآنی به مردم ارائه دهد.


650 دارالقرآن احیاء شده باید تبدیل به پاتوق های قرآنی شوند


در ادامه حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید ابعاد قرآنی در همه حوزه های پرورشی از جمله هنر، شعر، داستان و مشاوره امور تربیتی پیاده سازی شود، گفت: اساس تشکیل امور تربیتی بخاطر فعالیت های قرآنی بوده و بقیه  فعالیت های جذاب به دلیل توسعه آموزش های قرآنی به وجود آمد اند.


وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش در حوزه معاونت پرورشی و اداره کل قرآن دارای یک نگاه تخصصی به آموزش قرآنی است، افزود: ما سازمان دارالقرآن کریم را یک مجموعه تخصصی در توسعه فرهنگ قرآنی میدانیم و این موضوع میتواند محور تعامل مناسبی بین دو سازمان باشد چرا که اگر آموزش و مربیان خوب آموزش ببینند دیگر مشکلی در آموزش های قرآنی وجود نخواهد داشت.


معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدیریت فضاهای آموزشی و بهره برداری از فعالیت های فوق برنامه گفت: وجود 105 هزار مدرسه و دو هزار اردوگاه و کانون فرهنگی و تربیتی و 650 مرکز دارالقرآن ظرفیتی است که باید به خوبی از آن در تربیت دینی دانش‌آموزان و آموزش معلمان استفاده کنیم.


کفاش با اشاره به احیاء 650 دارالقرآن در سال تحصیلی جاری ادامه داد:  دارالقرآن‌ها به عنوان یک پاتوق قرآنی هستند و همانطور که دیگر اقشار جامعه پاتوق‌هایی برای خود دارند قرآنیان هم باید پاتوق‌هایی داشته باشند و باید جایی باشد که نوجوانان و جوانان قرآنی در آن محل گردهم آماده و با هم ارتباط و تعامل داشته باشند.


کفاش با عنوان این مطلب که معاونت پرورشی و فرهنگی و سازمان دارالقرآن الکریم باید هر دو در عرصه فضای مجازی نیز ورود جدی داشته باشند، اضافه کرد: فضای مجازی در جامعه امروز غیرقابل انکار است و وجود دارد و البته حضور بچه‌ها در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بیش از شبکه‌های غیرمجازی است؛ ورود به این عرصه کار مشترکی است که باید از سوی هر دو دستگاه انجام شود.




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

نامۀ امیرالمؤمنین(ع) به ابوموسی اشعری در محل مذاکرات: «شقی کسی است که به تجربه بی‌اعتنا باشد»/ابوموسی خیالپردازی کرد و فریب خورد
بهتر از زندگى چيست؟/ از دولت حمایت همراه با نظارت خواهیم داشت
برای تبلیغ شعائر دین حتی لازم شد دست به ریا بزنید/دوری از تعصب گرایی در برگزاری جشن‌ها و مراسمات
احصاء بیش از هزار موقوفه حوزه‌علمیه/ احیاء موقوفات حوزوی نیاز به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دارد
چرا می گوییم "اجرت با امام حسین"؟
قدمگاه خضر نبی‌(ع) در شش کیلومتری قم + تصاویر




۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن