تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799025617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد وقتی که «حراج بزرگ تهران» مسیر قانون را دور می‌زند/ اصالت هنری آثار برای خریداران در هاله‌ای از ابهام


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
وقتی که «حراج بزرگ تهران» مسیر قانون را دور می‌زند/ اصالت هنری آثار برای خریداران در هاله‌ای از ابهام
حراج بزرگ تهران در حالی چهارمین دوره خود را برگزار می‌کند که مجوزی رسمی و قانونی از وزارت ارشاد دریافت نکرده و حتی کتاب این دوره را بدون مجوز منتشر کرده است.

خبرگزاری فارس: وقتی که «حراج بزرگ تهران» مسیر قانون را دور می‌زند/ اصالت هنری آثار برای خریداران در هاله‌ای از ابهام



به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، حراج بزرگ تهران یکی از برنامه‌های اقتصادی در عرصه هنر است که این حراج از سال 1390 به توصیه تعدادی از مجموعه‌داران،‌ گالری‌داران و فعالان هنری شکل گرفت. شکل‌گیری از این جهت بود که افرادی معتقد بودند شرایط داخل کشور برای برگزاری حراجی مشابه حراج‌های بین‌المللی مهیاست تا به نیازهای بازار هنر داخل کشور پاسخ دهد. گردش مالی این رویداد مهم فرهنگی و هنری طی سال‌های گذشته همواره رشدی قابل توجه داشته؛ تا جایی که رقم کل فروش در سال 1391؛ 21,500,000,000 ریال، رقم کل فروش در سال 1392؛ 65,450,000,000 ریال، رقم کل فروش در سال 1393؛ 132,570,000,000 ریال بوده است و پیش‌بینی‌ می‌شود این رقم در روز جمعه هشتم خرداد 1394 به رقمی بیش از 200 میلیارد ریال برسد. یکی از نکات قابل توجه در حراج تهران، این است که این حراج در سکوت خبری برگزار شده است. این موضوع دو حالت می‌تواند داشته باشد؛ یکی اینکه دسترسی به رسانه‌ها یا زمان اعلام این خبر محدود بوده که در این صورت با توجه جایگاه متولیان این رویداد، حالت نخست بعید به نظر می‌رسد.

  حالت دوم این است که وقتی کاری بدون مجوز رسمی و قانونی از وزارت ارشاد و به صورت پنهانی انجام بگیرد یا خلاف رویه معمول باشد، بدون پوشش رسانه‌ای رخ می‌دهد. این حالت برای توجیه علت برگزاری حراج در سکوت خبری قابل قبول‌تر است. از دیگر نکات مهم در برگزاری حراج بزرگ تهران این است که، اگرچه این حراج توسط بخش خصوصی انجام می‌شود اما باید از وزارت ارشاد مجوز دریافت کند. بعد بررسی‌های انجام شده معلوم شد که حراج بزرگ تهران امسال هیچ مجوز رسمی و قانونی از شورای بررسی آثار هنری دریافت نکرده است.

  این در حالی است که طبق قوانین، برگزاری نمایشگاه و حراج‌های هنری باید قبل و بعد از برگزاری آن رویداد هنری، گزارشی از روند اجرا در اختیار شورای بررسی آثار هنری وزارت ارشاد قرار دهد؛ این شورا اصل بودن اثر هنری، قیمت‌گذاری، ارزش‌یابی و رعایت شئون اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد اما حراج بزرگ تهران طی این سال‌ها این مجوز را دریافت نکرده است. حتی شنیده شده این حراج فرار مالیاتی هم داشته است. بحث دیگر پیرامون انتشار کاتالوگی از آثار هنری حراج تهران در قالب یک کتاب مستقل است؛ این کتاب نیز باید بعد از بررسی و تأیید مجوز انتشار دریافت اما ظاهراً حراج تهران در این رابطه هم بدون مجوز رسمی از وزارت ارشاد، اقدام به انتشار کتاب کرده است. این سؤال از وزارت ارشاد مطرح می‌شود؛ چطور است که کتاب‌ها و حتی تقویم‌های تصویری برای انتشار باید استعلام شود و مجوز بگیرند اما کتابی که تصاویری از حدود 300 اثر را در برمی‌گیرد، می‌تواند بدون مجوز چاپ شود؟!

  با توجه به استمرار فعالیت‌های حراج بزرگ تهران این طور به نظر می‌رشد که گویا دادن مجوز غیررسمی با عبور از قوانین وزارت ارشاد، توسط برخی از مدیران هنری وزارت ارشاد انجام می‌شود که این حراج به راحتی طی 4 دوره بدون شفافیت و در سکوتی عجیب فعالیت کرده است. حتی شنیده‌های خبرنگار تجسمی حاکی از روابط تجاری تعدادی از مسئولان با واسطه‌های برگزاری حراج بزرگ تهران است. شائبه‌هایی که این روزها و در ادامه این روند معیوب بیم اهالی هنرهای تجسمی هم پیچیده است؛ گویی مثلثی از دلالان و واسطه‌گران و تعدادی از مسئولان هنری کشور در این بازار مکاره مشغول به فعالیت پنهان شده‌اند. بر اساس این گزارش، چهارمین حراج بزرگ تهران روز سوم خرداد در هتل آزادی  گشایش یافت و روز جمعه هشتم خرداد ماه نیز این آثار به فروش می‌رسد. انتهای پیام/ن

94/03/05 - 10:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 200]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن