تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820986975




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختتامیه چهارمین دوره مسابقات زبان فارسی مدارس المهدی حزب الله لبنان برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اختتامیه چهارمین دوره مسابقات زبان فارسی مدارس المهدی حزب الله لبنان برگزارشد بیروت – ایرنا – مراسم اختتامیه چهارمین دوره مسابقات فراگیری زبان و ادبیات فارسی مدارس المهدی وابسته به حزب الله لبنان برگزار و از نفرات برنده با اهدای لوح و جوایزتقدیر شد.


به گزارش ایرنا، دراین مراسم محمد فتحعلی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان،عبدالله قصیر مسئول کانون اسلامی آموزش و پرورش و حسن یوسف مدیر مدارس المهدی و مدیرکل موسسه اسلامی آموزش و پرورش وابسته به حزب الله شرکت کردند.
جایزه برندگان نخست این مسابقات سفر به جمهوری اسلامی ایران است.
در سال تحصیلی 2008 - 2009 تعداد مدارس المهدی 12 باب بود و اکنون(2014- 2015) به 150 مدرسه افزایش یافته و در آنها زبان فارسی آموزش داده می شود.
درهمین دوره زمانی تعداد فارسی آموزان از 300 دانش آموز به 3800 دانش آموز افزایش یافته است.
اعضای گروه سرود مدارس المهدی که دوره چهارساله فراگیری زبان و ادبیات فارسی را طی کرده اند، سرودهایی حماسی را به زبان فارسی اجرا کردند.
مدیرکل موسسه اسلامی آموزش و پرورش حزب الله طی سخنانی با اشاره به تلاش مستمر و علاقه دانش آموزان مدارس المهدی برای فراگیری زبان و ادبیات فارسی از کمک های سفارت و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت به ویژه در زمینه های آموزشی و تربیت مدرسان قدردانی کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم بخشی از سخنان خود را به زبان عربی و بخشی را به زبان فارسی بیان کرد که مورد استقبال فارسی آموزان قرار گرفت.
فتحعلی،اهتمام و علاقه لبنانی ها از جمله دانش آموزان مدارس المهدی به فراگیری زبان فارسی را حاکی از ارزش های مشترک و تاریخی بین دو ملت لبنان و ایران دانست.
وی با بیان اینکه ملت ایران نیز به زبان عربی که زبان قرآن کریم است، علاقه زیادی دارند، گفت که دو زبان فارسی و عربی می توانند پل ارتباطی مستحکمی را بین ملت های عرب از جمله لبنان با ملت ایران ایجاد کنند.
سفیر ایران در بیروت همچنین از رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک ملت های ایران ، لبنان و فلسطین یاد کرد و افزود: از این تریبون تاکید می کنم که پیام جمهوری اسلامی ایران به ملت لبنان و مقاومت قهرمان آن ، پیام محبت ، دوستی و برقراری ارتباط فرهنگی ، علمی و تمدنی است.
فتحعلی افزود: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و حضرت امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکید کرده اند که زبان فارسی باید زبان علم و خلاقیت باشد.
وی همچنین وجود فرماندهان و سرداران مقاومت اسلامی به ویژه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را نعمتی بزرگ برای لبنان و ملت آن دانست.
خاورم ** 1324




































02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن