تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799063130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خبرهای رایزنی های فرهنگی ایران از گوشه و کنار جهان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: خبرهای رایزنی های فرهنگی ایران از گوشه و کنار جهان تهران- ایرنا- بررسی اندیشه های امام(ره)در قرقیزستان، ترجمه کتاب انسان 250 ساله به زبان اردو، آموزش زبان فارسی در صربستان و برپایی نمایشگاه اسناد تاریخی در ژاپن ازجمله فعالیت های رایزنی های فرهنگی ایران در سایرر کشورهاست.


به گزارش عصر شنبه ایرنا فرهنگی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ، رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان و انجمن دوستی قرقیزستان و ایران، همزمان با بیست وششمین سالگرد بزرگداشت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، نشست «بررسی اندیشه های امام خمینی (ره) در توسعه اجتماعی و احیای تمدن اسلامی» با مشارکت رایزنی فرهنگی ایران در قرقیزستان و انجمن دوستی قرقیزستان و ایران، در تاریخ 13 خرداد در آکادمی علوم جمهوری قرقیزستان برگزار می شود.
شرکت کنندگان در این نشست که متشکل از اساتید مراکز علمی و دانشگاهی قرقیزستان و رؤسای برخی سازمان های فرهنگی این کشور خواهند بود، به بررسی موضوعاتی همچون نقش حضرت امام خمینی (ره ) در احیای تمدن اسلامی، تأثیر انقلاب اسلامی ایران در کشورهای مسلمان، قلمرو احیاگری امام خمینی (ره)، دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) فیلسوف و اندیشمند جهانی می پردازند.همچنین در این نشست کتاب امام خمینی (ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی، تألیف پروفسور آرموشف، رییس پیشین دانشگاه محمود کاشغری قرقیزستان نیز رونمایی می شود.

** انتشار کتاب «انسان 250 ساله» به زبان اردو
کتاب «انسان 250 ساله» شامل مجموعه بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه معصومین(ع) به زبان اردو در کراچی چاپ و منتشر شد.
این کتاب با عنوان «دهائی سو ساله انسان» توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به زبان اردو چاپ شده است.
این کتاب در سال جاری برای نخستین بار توسط سید کوثر عباس موسوی به زبان اردو ترجمه و به همت و همکاری مهدی خطیب، مسئول خانه فرهنگ ایران در کراچی در شمارگان 1000 نسخه منتشر شد.
در مقدمه کتاب توضیح مفصلی برای درک کامل تر معنا و مفهوم مترقی انسان 250 ساله آورده شده است.این کتاب نخستین بار به همت مؤسسه جهانی «صهبا» درسال 1390 به چاپ رسید و تاکنون 45 بار تجدید چاپ شده است.این کتاب پیش از این به زبان های عربی، انگلیسی، فرانسوی و هوسا ترجمه و منتشرشده و دراختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

**آموزش زبان فارسی در شهرهای شرقی و غربی صربستان
کلاس های آموزش زبان فارسی به همت رایزنی فرهنگی ایران در شهرهای شرقی و غربی صربستان برگزار می شود.آیین افتتاحیه نخستین دوره آموزش زبان فارسی در شهر اسمدروو صربستان، با حضور محمود شالویی، رایزن فرهنگی ایران، سعید صفری، مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان و جمعی از فارسی آموزان برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، رایزن فرهنگی کشورمان با اشاره به سابقه فرهنگ و تمدّن ادبی زبان فارسی، اظهار کرد: یادگیری زبان فارسی، پُلی برای آشنایی بیشتر و مستقیم صربستان با فرهنگ، ادب و هنر ایران است.
وی، ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های رایزنی فرهنگی ایران در صربستان، موضوع گسترش زبان فارسی در شهرهای کشور صربستان است. این دوره پس از شهرهای بلگراد و نووی ساد، برای نخستین بار در اسمدروو برگزار می شود.
شالویی، در ادامه افزود: امید است تا با برگزاری این دوره و استمرار آن، زمینه آشنایی و ارتباط بیشتر مردم این شهر با زبان، فرهنگ و تمدّن ایران فراهم شود.

**بهره گیری از کتاب آموزشی «سلام فارسی» در صربستان
سعید صفری، مدرس زبان فارسی اعزامی به صربستان با اشاره به حمایت بنیاد سعدی از تشکیل دوره های زبان فارسی در شهرهای مختلف این کشور، اظهار کرد: خوشحالم که فارسی آموزان دیروز ما، استادان امروز زبان فارسی هستند و می توانند زبان فارسی و فرهنگ ایران را در شهرهای مختلف معرفی کنند.
وی، تأکید کرد: این مهم از اهداف بنیاد سعدی است که فارسی آموزان ساعی بتوانند پس از تسلط کافی و گذراندن دوره های تدریس، به مدرسان زبان فارسی تبدیل شوند.
صفری، به کتاب آموزشی «سلام فارسی» اشاره کرد و گفت: این کتاب به تازگی از سوی بنیاد سعدی و دانشگاه بلگراد برای فارسی آموزان صربستانی منتشر شده که به عنوان درسنامه آموزشی این دوره معرفی و در بین فارسی آموزان توزیع می شود.
هم اکنون در چهار مرکز دانشگاهی در بلگراد و نووی ساد و دو مرکز فرهنگی وابسته به شهرداری در شهرهای اسمدروو و اوژیتسه و به ویژه در رایزنی فرهنگی ایران، دوره های آموزش زبان فارسی برگزار می شود.

**نمایشگاه «روابط ایران و ژاپن به روایت اسناد تاریخی» در توکیو برپا شد
نمایشگاه «روابط ایران و ژاپن به روایت اسناد تاریخی»، با قرارگیری ترجمه سخنان ناصرالدین شاه قاجار به فرستاده امپراطور ژاپن، 28 اردیبهشت ماه در توکیو برپا و تا 27 شهریورماه جاری ادامه دارد.
به همت مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امورخارجه ژاپن،نمایشگاه «روابط ایران و ژاپن به روایت اسناد تاریخی» در توکیو، 28 اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه، نگاهی ویژه به روابط تاریخی ایران و ژاپن به روایت اسناد تاریخی دارد که در خارج از محل آن، پوستر ترجمه سخنان ناصرالدین شاه قاجار به فرستاده امپراطور ژاپن با خط زیبای فارسی و به صورت طلاکوب به عنوان تیتر نمایشگاه به چشم می خورد.
همچنین، در محل ورودی نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی از جمله فرش ابریشم قم، مینا کاری، خاتم کاری، پارچه های قلمکاری و قرار دارد.
در داخل محوطه نمایشگاه اکثر اسناد، موافقت نامه ها، تفاهمنامه های امضاء شده در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، تجاری و ... بین دو کشور ایران و ژاپن که نشانگر عمق همکاری ها از قرن نوزدهم میلادی است، قرار دارد.
هوشنگ علی مددی، سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن ضمن بازدید از این نمایشگاه بر ضرورت گسترش روابط دو جانبه در همه زمینه ها به ویژه مسائل فرهنگی تأکید کرد و گفت: اینگونه نمایشگاه ها می تواند مردم دو کشور را با روابط دیرینه دوستی و همکاری های دو جانبه را تقویت کند.
فراهنگ**1293**1601**



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن