تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798470609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفيران قرآني 75 کشور جهان در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۴۸ق.ظ)
سفيران قرآني 75 کشور جهان در ايران موج-سي و دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم با شرکت بيش از 120 حافظ و قاري از 75 کشور جهان در آستانه مبعث رسول گرامي اسلام (ص) از روز جمعه با حضور رئيس‌جمهور افتتاح مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مسابقات بين‌المللي قرآن کريم که از آن به عنوان يکي از معتبرترين رويدادهاي قرآني جهان اسلام ياد مي‌شود امسال برنامه‌هاي جنبي بسياري داردکه شايد مهم‌ترين آن همچون سال‌هاي گذشته حضور سران 3 قوه، تجليل از بانوان فعال قرآني، نمايشگاه‌هاي مرتبط و سرانجام ديدار شرکت‌کنندگان با رهبر معظم انقلاب و برپايي محفل انس با قرآن و قرائت قاريان برتر جهان در محضر ايشان باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدي، نماينده ولي‌فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه روز گذشته در آستانه آغاز مسابقات به جمع خبرنگاران آمد و در آغاز مراسم از اعلام آمادگي 86 کشور جهان براي شرکت در اين دوره مسابقات سخن گفت، کشورهايي که هيات کارشناسي و انتخاب به لحاظ فني و تخصصي آن‌ها را تائيد کرده‌اند، اما؛ محمدي با ابراز اميدواري از اين که هيچ مانع و مشکلي براي حضور تمامي شرکت‌کنندگان به وجود نيايد، پيش‌بيني کرد؛ نمايندگان 75 کشور يعني 120 حافظ و قاري در اين دوره به رقابت با يکديگر بپردازند.
اما؛ نمايندگان ايران در اين دوره از مسابقات مهم چه کساني هستند، يک يزدي و يک مشهدي قرار است با برترين قاريان جهان اسلام رقابتي سخت و 5 روزه را پشت سر بگذارند، حجت‌الاسلام محمدي در اين رابطه توضيح داد: در رشته قرائت آقاي حسن دانش از استان يزد و در رشته حفظ، حجت‌الاسلام رجبي از استان خراسان رضوي به عنوان نمايندگان ايران حاضر خواهند شد.
نکته ديگري که معمولاً در چنين مسابقات مهمي همواره چالش برانگيز مي‌شود، بحث قضاوت و داوري است، رئيس ستاد عالي سي و دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم با اشاره به اين که مديريت و نظارت فني اين دوره از مسابقات توسط 22 داور شامل 12 داور ايراني و 10 داور خارجي انجام خواهد شد، افزود: 3 نفر نيز به عنوان هيات رئيسه شامل راهنما، هادي حفاظ و ناظر مسابقات حضور خواهند داشت، بر همين اساس غلامرضا شاه ميوه اصفهاني به عنوان داور بخش لحن، احمد ابوالقاسمي داور صوت، سيدجواد سادات فاطمي داور وقف و ابتدا، عباس امام جمعه داور تجويد، رضا ديانت و امير آقايي داور حسن حفظ قضاوت مي‌کنند.
همچنين محمد حاج ابوالقاسم به عنوان هادي حفاظ و مهدي دغاغله و معتز آقايي به عنوان استاد راهنما در اين دوره حضور دارند.
سميح احمد خالد العثامنه از کشور اردن داور بخش تجويد، سيدعقيل حسين المنور از اندونزي داور بخش تجويد، نورالدين محمدي از الجزاير داور بخش حسن حفظ، احمد ميان طاهانوي از پاکستان داور بخش وقف و ابتدا، سلمان علي فليح از عراق داور بخش صوت، خالد برکات از لبنان داور بخش وقف و ابتدا، حميد مراد محمد اشکناني از کويت داور بخش صوت، خليل النور بن محمد از مالزي داور بخش لحن، طه محمد عبدالوهاب خبيز از مصر داور بخش لحن و عادل خليل از لبنان داوران خارجي مسابقات امسال هستند.
مسابقات امسال تنها به رقابت شرکت‌کنندگان محدود نمي‌شود و برنامه‌هاي جنبي زيادي دارد، يکي از برنامه‌هاي جنبي اين دوره از مسابقات برگزاري همايش بين‌المللي پژوهش‌هاي قرآني با همکاري دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم، دستگاه‌هاي علمي و فرهنگي در روز سي و يکم ارديبهشت است که 700 اثر خارجي و داخلي شامل کتاب، مقاله، پايان نامه و طرح پژوهشي به اين دوره از همايش رسيده است، از اين ميان 40 اثر از کشورهاي مختلف خارجي به همايش ارسال شده است که با نظر هيات داوران تقدير خواهند شد.
همايش تجليل از بانوان فعال قرآني که همه ساله با حضور رئيس مجلس شوراي اسلامي صورت مي‌گيرد هم روز سي‌ام ارديبهشت برگزار مي‌شود، در اين همايش از پژوهشگران، داوران، استادان و مربيان قرآني تجليل خواهد شد که در مجموع 19 نفر شامل 7 بانوي قرآني خارجي و 12 بانوي قرآني از ايران تقدير خواهند شد.
همچنين کارگاه‌هاي آموزشي با حضور استادان برجسته براي عموم مردم در نظر گرفته شده که در مجموع 50 کارگاه آموزشي با هدف شناسايي افراد مستعد در رشته‌هاي حفظ و قرائت و ارائه مشاوره برگزار مي‌شود و به منظور سراسري کردن اين دوره از مسابقات در سطح کشور، 60 محفل انس با قرآن با حضور قاريان بين‌المللي داخلي و خارجي در مراکز استان‌ها و برخي شهرستان‌هاي کشور برگزار مي‌شود.
اجراي برنامه‌هاي ابتهال و مديحه سرايي و همچنين اجراي 40 تلاوت فاخر توسط قاريان بين‌المللي از جمله برنامه‌هاي پيش‌بيني شده براي مهمانان در سالن مسابقات است.
برپايي نمايشگاه بزرگ قرآني و همچنين برپايي خيمه‌هاي معرفت باموضوعات سبک زندگي اسلامي، مشاوره خانواده و پاسخ به پرسش‌هاي شرعي باحضور کارشناسان از ديگر برنامه‌هاي جنبي است، قرار است شرکت‌کنندگان از مرقد امام راحل، باغ موزه دفاع مقدس و حسينيه جماران نيز بازديد کنند.
حسيني، دبير ستاد برگزاري سي و دومين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن کريم هم با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي کميته‌هاي اين دوره از مسابقات گفت: در کميته فني که داراي کارگروه‌هاي دعوت و داوري است، جلسات متعددي برگزار شد و با بازنگري و بازبيني اقدامات و برنامه‌هاي دوره‌هاي گذشته براي برگزاري هرچه بهتر اين دوره مسابقات تلاش و برنامه‌ريزي شده است، امسال با تلاش اين کميته، مترجماني از کشورمان و با همکاري جامعه المصطفي العالميه به کار گرفته شده‌اند و بناست در طول برگزاري مسابقات اقدامات و دستاوردهاي فرهنگي کشور در عرصه‌هاي مختلف را به شرکت‌کنندگان اطلاع رساني کنند.
به گفته او، کميته بانوان امسال در بخش بين‌الملل فعاليت‌هاي گسترده‌اي داشته است و رزومه‌هايي از 45 کشور جهان به دبيرخانه همايش ارسال شده که مقرر است 7برگزيده در بخش بين‌الملل و 12 برگزيده داخلي در همايش بانوان تجليل شوند.
مراسم افتتاحيه اين دوره از مسابقات در روز جمعه بيست و پنجم ارديبهشت با حضور رئيس‌جمهور برگزار مي‌شود و اين مسابقات تا روز سي و يکم ارديبهشت ادامه خواهد يافت، مراسم اختتاميه نيز روز جمعه اول خرداد برگزار خواهد شد و در آخرين برنامه از اين مسابقات نيز روز شنبه دوم خرداد شرکت‌کنندگان، مهمانان و جامعه قرآني کشور به ديدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن