تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796832934




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید مطهری همیشه آماده شهادت بود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شهید مطهری همیشه آماده شهادت بود
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطهری علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می‌خواست.
کد خبر: ۴۹۷۹۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ - 06 May 2015




نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مطهری علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می‌خواست.

به گزارش فارس از رشت، غلامعلی حداد‌عادل عصر امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری در سالن اجتماعات بانک صادرات این شهر با ابراز خرسندی از حضور در جمع معلمان و مسئولان استان، هفته معلم را تبریک گفت.

وی با قدردانی از حضور مسئولان و معلمان که به احترام استاد شهید مطهری در جلسه مذکور حضور یافتند، اظهار کرد: از حضور در این جمع خرسندم و هنوز خاطره 8 دی ماه سال 92 در میدان شهدای ذهاب رشت در ذهن بنده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه این مجلس به احترام معلمان و یاد معلمان برگزار شده است، به اوصاف شهید مطهری اشاره کرد و گفت: بنده سال‌ها ارادتمند و بهره‌مند از محضر شهید مطهری بودم.

وی با بیان اینکه مطهری بنده خوب خدا بود، تصریح کرد: شهید مطهری اهل عبادت بود و نماز شب او ترک نمی‌شد و خداترس بود.

حدادعادل با اشاره به اینکه شهید مطهری انس دائمی با قرآن داشت، ادامه داد: هر شب قبل از خواب قرآن تلاوت می‌کرد و مراجعه مستمر به تفاسیر قرآن به ویژه تفسیر المیزان علامه طباطبایی داشت.

وی دین‌داری شهید مطهری به ائمه خدا را جلوه‌گر دانست و گفت: استاد مطهری عاشق خدا بود و در زمینه دانش، استاد عالم و فقیه و درس‌خوانده بود.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهید مطهری فعال و عمیق مطالعه می‌کرد، اظهار کرد: شهید مطهری عالم و معلم بود و فکر فلسفی قدرت معرفی بیان داشت و هنوز کلاس درس فلسفه دیگری که اندازه درس وی رونق داشته باشد، نیافته‌ام.

وی ایمان شهید مطهری را بر اثر تفکر عنوان کرد و گفت: شهید مطهری فکر کردن را آموخته بود و فیلسوف و به طور دائم در حال تفکر بود و متفکر بودن بزرگ‌ترین هدیه‌ای است که معلم می‌تواند به دانش‌آموز خود اعطا کند.

حدادعادل صفت دیگر استاد مطهری را دائم‌ قلم دانست و خاطرنشان کرد: مطهری به عنوان روحانی برخاسته از حوزه قلمی داشت که دانشگاهیان آن را می‌پسندیدند و آثارش را می‌خریدند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری به عنوان نویسنده در کتاب دیده نمی‌شود، تصریح کرد: وی در ذهن خواننده قرار می‌گیرد و کتاب‌های مطهری سختی ندارد و مطهری علم و دانش و ایمان را برای ایجاد تحول مثبت در جامعه می‌خواست.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه شهید مطهری بزرگ‌ترین اصلاح را برای جامعه می‌خواست، یادآور شد: استاد مطهری پیرو پاک امام خمینی (ره) و مشعل روشن در روزهای دانشگاهی بود.

وی گفت: یک هفته قبل از شهادت شهید مطهری در اردیبهشت ماه سال 58 به همراه اعضای صدا و سیما در منزل وی بودیم و زمانی که به وی گفتند ممکن است به جان شما سوءقصد کنند خندید و گفت چه اشکالی دارد در عوض خبر درست می‌کنید و وی همواره آماده شهادت بود.

وی با تصریح بر اینکه شهید مطهری معلومات خود را مدیریت می‌کرد، افزود: در جمهوری اسلامی ایران روز شهادت وی به نام معلم نامگذاری شده که بسیار مناسب است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری شهادت را جوهر اخلاص نامید و اضافه کرد: روح معلمی اخلاص بوده و کار او عاشقانه و خدایی است و اگر معلم اخلاص نداشته باشد در کار خود موفق نمی‌شود.

وی افزود: دولت و مجلس باید به آموزش و پرورش اهمیت دهند و سرمایه‌گذاری در این نهاد را نباید هزینه دانست و اگر امروز در آموزش و پرورش یک‌میلیون تومان هزینه کنیم در واقع سرمایه‌گذاری است.

حدادعادل الگوگیری از افکار شهید مطهری برای تربیت نسل جوان را امری مهم برشمرد و اضافه کرد: نسل جوان باید بتواند انقلاب را حفظ کند.

وی ادامه داد: امروز نسل جوان جامعه با ما تفاوت دارد و قبل از انقلاب، امام، پیروزی انقلاب، حماسه‌ها و جنگ تحمیلی را ندیده و آنچه که دیده و شناخته‌ را می‌دانند و وظیفه ما است که به دانش‌آموزان بگوییم این ملت چرا قیام و انقلاب کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری انتقال مفاهیم دفاع مقدس و قیام مردمی به نسل جوان را ضرورت خواند و خاطرنشان کرد: وظیفه ما است که به نسل جوان و نوجوان جامعه بگوییم شعار مرگ بر آمریکا حاصل تجربه گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان باید با منطق انقلاب آشنا شود، تصریح کرد: نسل جوان باید بداند که امروز ایران در مقابل کشورهای غربی در مذاکرات ایستاده است.

حدادعادل به کشتار مردمی بی‌دفاع یمن اشاره کرد و اظهار کرد: جرم مردم یمن چیست که این گونه کشته می‌شوند و آل‌سعود کودک‌کش آنها را به خاک و خون می‌کشد.

حدادعادل به مشکلات معلمان اشاره کرد و یادآور شد: کاری کنیم که معلمان با گام‌های مصمم بتوانند نسل حافظ انقلاب را تربیت کنند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن