تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796890954




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توضیح جنتی درباره تاثیر تحریم بر سینمای ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: توضیح جنتی درباره تاثیر تحریم بر سینمای ایران
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه سینماهای ما دیجیتالی شده اما هنوز یکسری نیازها و وابستگی‌هایی داریم.
کد خبر: ۴۹۷۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ - 04 May 2015


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه سینماهای ما دیجیتالی شده اما هنوز یکسری نیازها و وابستگی‌هایی داریم.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر اینکه شما در اختتامیه جشنواره فیلم فجر در بخش بین‌الملل گفته بودید که برداشته شدن تحریم‌ها وضعیت سینمای ایران را بهتر می‌کند، این مسئله چه ارتباطی با تحریم‌های غرب علیه ایران دارد توضیح داد: رفع تحریم‌ها باعث کن‌ فیکون شدن نمی‌شود. بلکه این توانایی‌های ما است که باید عرضه شود و یک سری محدودیت‌هایی که بوده آنها برداشته می‌شود.

وی افزود: هنوز با توجه به دیجیتالی شدن سینماها یک سری وابستگی‌هایی داریم همین فیلم «محمدرسول الله» با مدرن‌ترین سیستم‌های دنیا ضبط شده و باید پخش شود و برای پخش آن در سینماهای داخلی حداقل باید 40 الی 50 سالن سینما آن را نمایش دهند و این سینماها باید به سیستم پخش D مجهز شوند و این سیستم یک سیستم آمریکایی است و اکنون باید تلاش کرد تا از راه‌های دیگر این سیستم را به دست آوریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای اینکه بتوانیم این فیلم را با صدا  و تصویر مناسب همانگونه که است پخش کنیم تاکنون دو سیستم آورده‌ایم که یکی را در سینما فرهنگ و دیگری را در سینمای وزارتخانه نصب کردیم اما اگر قرار باشد این سیستم در همه سینماها نصب شود باید تلاش کرد. پس می‌بینیم که مواردی وجود دارد که به صرف اینکه سیستم پخش ما دیجیتال شده، نمی‌توانیم بگوییم عملا نیازی به خارجی‌ها نداریم.

*برای مالکیت معنوی یک لایحه جامع پیشنهاد شده است

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۱۱ سال از زمان لایحه حمایت از حقوق معنوی پدیدآورندگان می‌گذرد در لایحه جدیدی که در مجلس است آیا شرایط روز و فناوری‌های نوین لحاظ شده یا بر اساس شرایط ۱۳ سال پیش است گفت: دلیل اینکه این طرح جامع تهیه شد این بود که این قانون روز آمد شود. در گذشته ما قوانین متفرقه هم داشته‌ایم برای مالکیت معنوی، هنری و ادبی ولی چون نواقصی داشته در واقع یک قانون جامعی پیشنهاد شده که اکنون بخش ادبی و هنری آن به مجلس تقدیم شده و بخش‌های صنعتی آن نیز در دولت در حال آماده شدن است. این قانون یا لایحه با توجه به همه جهاتی که امروز با آن روبرو هستیم در عرصه فرهنگ و صنعت نوشته شده است.

وی در پاسخ به اینکه آسیب‌های ناشی از عدم توجه به مالکیت هنری و ادبی چه بوده گفت: با توجه به اینکه ما یک کشور خلاق هستیم و صاحب فکر و دانش هستیم. این همه تولیداتی که در کشور در زمینه‌های فرهنگی، هنری و صنعتی صورت می‌گیرد اگر قرار باشد از این تولیدات در عرصه بین المللی حراست نشود هرچه که داریم در خارج از کشور پخش می‌شود. نمونه این مسئله همین فیلم‌هایی است که در تمام شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای و خارجی در حال پخش است و هیچ کس هم نمی‌تواند از نظر حقوقی این مسئله را پیگیری کند چون ما به هیچکدام از این کنوانسیون‌های بین المللی نپیوستیم. اشاره کردم به مسئله فرش ما، امروز کشورهای چین، پاکستان، هند و بسیاری از کشورهای دیگر، نقشه فرش ما را می‌برند و آنجا استفاده می‌کنند در حالی که فرش ما نماد خلاقیت فکر و هنر ایرانی است و این نباید به این راحتی مورد استفاده قرار بگیرد حتی موسیقی ما را نیز ممکن است بدون قاعده استفاده شود و باید این‌ها یک ضمانت‌های قانونی بین المللی داشته باشد تا از حقوق پدیدآورندگان حفاظت شود.

*طبق قرارداد به خالق اثر خارجی می‌گوییم باید ممیزی شود

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود اینکه ممیزی با کنوانسیون‌های بین‌المللی تعارض دارد برای پیوستن به این کنوانسیون‌ها چه تدبیری اندیشیده خواهد شد گفت: طبق قراری که با پدیدآورندگان آثار بسته خواهد شد برای مثال برای یک فیلم به سازنده آن فیلم گفته خواهد شد که ما طبق قرارداد حق داریم که این بخش‌ها را ممیزی کنیم و طبق قرارداد می‌شود عمل کرد.

*منافع و مضار پیوستن باید سنجیده شود

اگر به کنواسیون های بین المللی نپیوندیم نمی‌توانیم دفاع کنیم و بحث این است که ما خودمان هم داریم از تولیدات خارجی استفاده می‌کنیم بدون اینکه حقوق آنها را بپردازیم، حالا بحث بر سر این است که اگر بپیوندیم باید این حقوق را بپردازیم و متعهد شویم تا بی جهت استفاده نکنیم. آن وقت است که باید بسنجیم که حجم صادرات ما بیشتر است یا وارداتمان و اگر دیدیم منافع ما بیشتر از مضار پیوستن ما است آن وقت باید حتما به این قوانین بپیوندیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر نهادینه شدن فرهنگ احترام به حقوق معنوی پدیدآورندگان گفت: صدا و سیما و مطبوعات و همه کسانی که در این جهت دانش دارند باید این فرهنگ را منتقل کنند تا فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و این خودش یک امانت است. وقتی یک فردی یک اثری پدید می‌آورد این متعلق به آن فرد است و باید گفته شود که کی به این ملک تعرض نکند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن