تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804625391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشتغالزایی و توسعه نباید دستمایه ای برای تعرض به محیط زیست شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس کل دادگستری فارس : اشتغالزایی و توسعه نباید دستمایه ای برای تعرض به محیط زیست شود شیراز - ایرنا - رییس کل دادگستری استان فارس گفت:اشتغالزایی و توسعه نباید دستمایه ای برای تعرض به محیط زیست قرار گیرد ، بلکه ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این زمینه باید در کنار حفظ طبیعت انجام شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا علی القاصی مهر ، شنبه در آیین معارفه مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در شیرازافزود:نمی توان به بهانه اشتغالزایی و رفع نیازهای اقتصادی و سرمایه گذاری شرایطی را به وجود آورد که محیط زیست دستخوش تخریب شود.
وی ادامه داد:تصمیم گیران در این حوزه باید بیندیشند که با چه قیمتی به دنبال اشتغال و سرمایه گذاری هستند و بدون شک تخریب طبیعت بهایی سنگین برای اشتغال و سرمایه گذاری در پی خواهد داشت.
رییس کل دادگستری استان فارس اظهار کرد:ورود مسائل سیاسی و جناحی به عرصه محیط زیست ، بزرگترین آسیب را به مواهب طبیعی و مراقبت از محیط زیست می زند.
القاصی مهر گفت:محیط زیست را باید از عرصه سیاسی کاری دور نگه داشت ، محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی است و تغییر در دولت ها تغییری در رویکرد نظارتی این سازمان به وجود نمی آورد.
این مقام قضایی ، به مواردی از تخریب طبیعت و تعرض به محیط زیست اشاره کرد و بیان داشت:متاسفانه در استان فارس میل به افزایش ثروت و تبدیل منابع ملی به منافع شخصی و فردی در حال افزایش است ، دست اندازی های بسیاری به محیط زیست و انفال می شود تا ثروت اندوزی شکل گیرد و منافع فردی بیشتر شود که این رویکرد خوبی نیست .
رییس کل دادگستری استان فارس ادامه داد:در سال های پیشین در این استان بسیاری قصد ثروت اندوزی و تبدیل منافع ملی به منافع شخصی داشتند اما دست اندرکاران اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، جلوی آنها ایستادند.
القاصی مهر افزود:همچنین بسیاری از معادن قرار بود به عرصه چپاول تبدیل شود و افرادی سود جو در این عرصه با عنوان اکتشاف معدن به دنبال منفعت جویی بودند اما با مقاومت مسوولان اداره کل محیط زیست فارس و شورای پیشگیری از تخریب اراضی در دادگستری این استان مواجه شدند .
وی ادامه داد : بدون شک اگر این مقاومت ها نبود، منطقه بهرام گور نی ریز اکنون از بین رفته بود.
منطقه حفاظت شده بهرام گور در شرق استان فارس و شمال شرقی شهرستان نی ریز واقع شده و در کنار برخورداری از طبیعت بکر و گونه های متنوع جانوری، معادن غنی آهن و مس را در خود جای داده است.
رییس کل دادگستری استان فارس همچنین به اجرای فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه شیراز اشاره کرد و گفت:این فاز نیز قرار بود در دل منطقه حفاظت شده بمو احداث شود که بدون تردید به این منطقه آسیب می زد اما شرایط قانونی ، مرز مشخصی برای اجرای طرح صنعتی در این منطقه تعیین کرده است .
القاصی مهر گفت: تا کنون در برابر اجرای این طرح در منطقه بمو مقاومت شده است و اگر شرایط قانونی در آن لحاظ نشود بی شک به سلامت مردم لطمه می زند.
رییس کل دادگستری فارس افزود:نباید در احداث این طرح نیز مسائل سیاسی و جناحی را بر حفظ محیط زیست مقدم دانست زیرا معضلاتی در این منطقه به وجود می آید که بدون شک سلامت مردم را تهدید می کند.
القاصی مهر بیان کرد:سازمان حفاظت محیط زیست باید از مدیران این مجموعه که در برابر زیاده طلبی ها می ایستند، حمایت بیشتر و بهتری داشته باشد.
منطقه حفاظت شده بمو با 48 هزار هکتار وسعت در شمال شیراز واقع شده است و زیستگاه شماری از جانواران از جمله ، قوچ، میش ، بز، پازن ، پلنگ ، کفتار ، گرگ ، شغال و گربه وحشی و همچنین رویشگاه 300 گونه گیاهی است.

** افزایش سرطان ریشه در بی توجهی به محیط زیست دارد
معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس نیز در این آیین گفت:برای ما حفظ محیط زیست اولویت دارد و اگر همگان به محیط زیست بهای بیشتری داده بودند اکنون جامعه با آفت سرطان مواجه نبود و باید توجه داشت همه این ناملایمات ریشه در بی توجهی به محیط زیست دارد.
جوانشیر کدخداپور افزود: برای جلوگیری از ورود آلودگی ها به جامعه باید راهکار علمی ارائه کرد ، صرفا نه گفتن به احداث یک طرح صنعتی کار چندان دشواری نیست ، باید در کنار نه گفتن راهکار علمی و منطقی برای اجرای یک طرح نیز ارائه شود.
وی افزود: بسیاری از طرح ها از جمله طرح های پتروشیمی آلودگی زیست محیطی دارد اما می توان بدون آن که این مسائل را در حاشیه ببریم برای آن راهکار علمی ارائه دهیم و بدون اختلاف نظر و اعمال سلیقه باید در محیط زیست به دنبال راهکار باشیم .
کدخداپور اظهار داشت: استان فارس از جمله استان های آسیب پذیر در منابع آب و پیشروی کویر است ، رسالت محیط زیست در این عرصه رسالتی سخت و حساس است و باید برای جلوگیری از تشدید آسیب ها به دریاچه های فارس همچون دریاچه بختگان فکری اساسی کرد.
در این آیین حمزه ولوی به عنوان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس معرفی و از خدمات حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیر کل پیشین این اداره تقدیر شد.
حسینعلی ابراهیمی کارنامی به سمت مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی منصوب شده است، حمزه ولوی نیز پیش از این معاون فنی محیط زیست فارس بود.ک/2
6113 /6118



02/03/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن