تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834367629
هنر ایرانی، نگینی در دستان مردم فلورانس
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
هفتاد و نهمین نمایشگاه صنایع دستی فلورانس درحالی با حضور 8 هنرمند ایرانی به پایان رسید که به گفته هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کردهاند، غرفه ایران مانند نگینی در این رخداد بینالمللی میدرخشیده است. به گزارش خبرنگار صنایع دستی ایسنا، لوییز دلجو ثابت - هنرمندی که با احجام فلزی در نمایشگاه فلورانس شرکت کرد - میگوید: غرفه ایران در این نمایشگاه مانند نگینی میدرخشید و هنرمندان ایرانی به معنای واقعی صنایع دستی عرضه کرده بودند. او بیان میکند: خارجیها درباره همهی هنرهای کشورمان اطلاعات ندارند و بیشتر خاتم و فیروزه ایران را میشناسند. حضور هنرمندان ایرانی در چنین نمایشگاههای خارجی میتواند به بهتر معرفی کردن هنرهای کشورمان کمک کند. این هنرمند با اشاره به اینکه در این نمایشگاه چندان فروش خوبی نداشته میگوید: 4 تابلو و آینه، دو تندیس، 20 ظرف فلزی مختلف همراه خود به این نمایشگاه بردم که حدود 6 ظرف، یک آینه و یک تندیس فروختم. «دلجو ثابت» در کل حضور هنرمندان ایرانی در نمایشگاه فلورانس را مثبت ارزیابی کرد و بیان میکند: باید مترجمهای بیشتری به هنرمندان اختصاص میدادند تا بهتر بتوانیم نحوهی کارمان را برای خارجیها توضیح دهیم.
نمایشگاه فلورانس
ایران در کنار اجناس بُنجل هندی شهرزاد علیاری ملکی، یکی دیگر از هنرمندان شرکت کننده در هفتادو نهمین نمایشگاه بین المللی فلورانس دربارهی تجربهی شرکت در این نمایشگاه میگوید: تنها غرفهی ایران به شکل نمایشگاهی عمل کرده بود و بقیه غرفهها به خصوص هند اجناس بُنجلشان را به نمایشگاه آورده بودند. این هنرمند که سابقه شرکت در نمایشگاه برلین را هم داشته است بیان میکند: ایتالیاییها در این نمایشگاه سه سالن داشتند که طراحان ایتالیایی به صورت آکادمیک آن را طراحی کرده بودند و با اینکه کارهایشان مدرن بود، اما آن را با دست انجام داده بودند. او با بیان اینکه معرق و منبت در بین کارهای هنرمندان ایران بیشترین فروش را در این نمایشگاه داشته اظهار میکند: بعد از معرق و منبت، زیورآلات سنتی من و کارهای شاهد نطاق (همجوشی شیشه) به ترتیب بیشترین فروش را داشتند و بقیه هنرمندان از فروش کارهایشان در این نمایشگاه چندان راضی نبودند. علیاری ملکی درباره کارهایی که در این نمایشگاه عرضه کرده است،میگوید: بیشتر جواهرات و کارهایی با قیمت بالا، تک و دیزاین شده را در فلورانس فروختم و فکر میکنم چون شعور هنری مراجعه کنندگان در این نمایشگاه بالا بود بیشتر کارهای تک و قیمت بالا به فروش رفت. او دربارهی تفاوت نمایشگاههای صنایع دستی در ایران با نمایشگاه فلورانس بیان میکند: فکر میکنم تفاوت کاری آن چنانی در این زمینه وجود نداشت و کیفیت کاری نمایشگاه فلورانس تقریبا با نمایشگاههای تهران یکی بود. علیاری ملکی دربارهی اینکه حضور هنرمندان صنایع دستی ایرانی در جشنوارههای خارجی چه تاثیری در معرفی آن به کشورهای دیگر دارد پاسخ داد: برخورد هنرمندان ایرانی در نمایشگاه فلورانس بسیار حرفهای بود اما برخی از کشورها از جمله هند کارهایی در این نمایشگاه ارائه داده بودند که مفت هم نمیشد آنها را خرید به همین دلیل ایتالیاییها و مردم دیگر که از غرفه ایران بازدید میکردند از ما به خاطر کارهایی که ارائه کرده بودیم تشکر میکردند.
نمایشگاه فلورانس
تفاوتی بین نمایشگاههای صنایع دستی ایرانی و خارجی نیست «محمود شیربچه» از دیگر هنرمندان در فلورانس درباره این نمایشگاه میگوید: تصور من از نمایشگاه فلورانس یک گالری تخصصی بود و من هم بیشتر کارهایی که مناسب یک گالری تخصصی باشد را همراه خودم به بردم در حالی که این نمایشگاه بیشتر شبیه بازار بود. به نظر من باید محصولاتی با قیمت پایین در این نمایشگاهها عرضه کرد تا همه قدرت خرید آن را داشته باشند چون نوع چیدمان و غرفه چینی در این نمایشگاه باید بر اساس بازار شکل بگیرد. این هنرمند اضافه میکند: غرفههای نزدیک ایران متعلق به هندوستان بود که مصنوعات غیر صنایع دستی عرضه کرده بودند و ما این موضوع را به مدیر نمایشگاه نیز منتقل کردیم. این دوگانگی در ارائه محصول تاثیر بسزایی در بازدیدکنندگانی که از نمایشگاه دیدن میکردند داشت چون آنها با تصور دیگری به نمایشگاه میآمدند اما با منظرهی دیگری مواجه میشدند. حدود 50 غرفه این نمایشگاه مربوط به هندیها بود. بیشتر کشورها مثل نپال، پاکستان، هندوستان که فقر مالی داشتند در این نمایشگاه شرکت کرده بودند و روی یک تیشرت برچسپ چسبانده بودند و به عنوان صنایع دستی عرضه میکردند! از کشورهای اروپایی هم ایتالیاییها یک طبقه را به خود اختصاص داده بودند و بیشتر محصولاتی که در بازار عرضه میشود مثل چرم و خراطی را ارائه کرده بودند یعنی بیشتر ترجیح داده بودند کارهای کاربردی را ارائه دهند. او که پیش از این هم در نمایشگاه برلین شرکت کرده بود، بیان میکن: هنگامی که در نمایشگاه برلین شرکت کردم میدانستم که باید چه کارهایی را ارائه کنم زیرا نمایشگاه برلین هم مانند نمایشگاههایی بود که در کشور خودمان برگزار میشود اما در کل شرکت در چنین نمایشگاههایی برای من تجربه بسیار خوبی بود و نسبت به هنرمندان دیگری که شرکت کرده بودند فروش بیشتری داشتم. چند کار بزرگ فروختم که تنها با فروش یکی از آنها هزینهی سفرم جبران شد. این هنرمند اظهار میکند: 11 نمونه از کارهایم را در این نمایشگاه عرضه کردم که هفت کار را فروختم البته کارهای بیشتری را با خودم برده بودم که متاسفانه به دلیل مشکلات اضافه بار نتوانستم همهی آن را با خودم ببرم. کاری که ارائه کرده بودم متفاوت بود و مردم ایتالیا نسبت به معرق چوب آشنایی خوبی داشتند از طرفی کارهای مفهومی در بین مردم آنجا طرفدار بسیاری داشت و من توانستم همین کارهای مفهومی را بفروشم. «شیر بچه» درباره تفاوت نمایشگاههای صنایعدستی ایرانی و خارجی میگوید: فکر میکنم بین نمایشگاههای صنایع دستی که در ایران یا برلین و فلورانس برگزار میشود، تفاوت چندانی وجود ندارد. من طی یکسال گذشته در دو نمایشگاه خارجی شرکت کردم و هیچ تفاوتی ندیدم و همان فرم بازار مانندی که در نمایشگاههای ایران هست در کشورهای دیگر هم وجود دارد. اما در کل استقبال از این نمایشگاه بسیار خوب بود و هر بازدیدکنندهای که وارد غرفه ایران میشد چند دقیقه مکث میکرد. او با بیان اینکه سعی کرده از این فرصت برای معرفی کارهایش استفاده کند،بیان میکند: سعی کردم بازاریابی هم کنم و قرار شده با چند نفر به شکل سفارشی هم کار کنم اما اینکه تا چه مرحلهای عملی شود مشخص نیست چون تا کنون ایمیلی از آنها دریافت نکردهام.
نمایشگاه فلورانس
توجه به دانشجویان هنرمند در اعزام به نمایشگاههای خارجی و داخلی پویا محمودیان، مدیرکل دفتر صادرات معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی درباره معیار انتخاب هنرمندانی که به نمایشگاه فلورانس ایتالیا فرستاده شدهاند به خبرنگار ایسنا میگوید: معیارهایی مثل داشتن نشان ملی، تسلط نسبی به زبان انگلیسی، داشتن مُهر اصالت یونسکو، کاتالوگ و بروشور دو زبانه، سابقه رفتن به نمایشگاه خارجی شرایط اولیه یک هنرمند برای شرکت در نمایشگاههای خارجی است. او ادامه میدهد: نمایشگاهی مثل فلورانس قدیمیترین نمایشگاه اتحادیه اروپا در ایتالیاست که بسیار کلاسیک و شیک است و ما برای این نمایشگاه هنرمندانی که کالاهای متفاوتی دارند انتخاب میکنیم. این انتخابها براساس راهنماییهایی که مجری برگزاری نمایشگاهها به ما داد، صورت گرفت. از طرفی بعد از پایان نمایشگاهها ما از تجربیات هنرمندان سوال میکنیم و بنابر اطلاعاتی که به این شکل جمع آوری شده از هنرمندان خواستیم که کالاهای نفیسشان را با خود به نمایشگاه فلورانس ببرند. محمودیان با بیان اینکه هنوز گزارش هنرمندانی که به فلورانس سفر کرده بودند به شکل کامل به دست ما نرسیده است، میگوید: ما برای معرفی هنرمندان به نمایشگاههای خارجی به 31 استان کشور نامه میزنیم و با اعلام اینکه تا چه میزان توانایی پرداخت هزینههای نمایشگاهی را داریم، میخواهیم تا هنرمندان استان را به ما معرفی کنند. برای مثال چون سال گذشته دستمان بازتر بود هزینه بلیت هواپیمای هنرمندان را پرداخت کردیم بنابراین هنرمندی که فرستاده میشود باید توانایی پرداخت هزینههای رزرو هتل و برخی چیزهای دیگر را داشته باشد. او با بیان اینکه سه شرکت بازرگانی هم گروه هنرمندان شرکت کننده در نمایشگاه فلورانس را همراهی میکردند،اظهار میکند: اگر معاونت سازمان درصدد تاسیس یک شرکت سرمایهگذاری است، به دلیل این است که شرکت یا اتحادیه به نمایندگی از هنرمندان در این نمایشگاهها مسئولیت فروش و بازاریابی را برعهده بگیرد. مدیرکل دفتر صادرات معاونت هنرهای سنتی و صنایع دستی همچنین دربارهی معرفی و اعزام دانشجویانی که صنایع دستی خلاق ایجاد میکنند به نمایشگاههای خارجی میگوید: در حال حاضر روی این مدل موضوعی کار میکنیم تا اگر قرار شد از قشر هنرمند دانشجو شخصی به نمایشگاههای خارجی فرستاده شود، آن فرد توانایی اینکه بتواند کالاهای بقیه را هم با خودش ببرد، داشته باشد تا اگر شرایط اعزام همهی این هنرمندان وجود ندارد حداقل کارهایشان به این نوع نمایشگاهها برده، معرفی و بازخورد فروش کالاهایشان درخارج از کشور را ببینند. دولت یکسری کمکها انجام میدهد. برای مثال مبلغی حدود 180 میلیون تومان تنها پول غرفههاست که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آن را پرداخت میکند.ما از سال گذشته بحث رویکرد به دانشجوها،نمایشگاههایی که در دانشگاهها برگزار شود را مطرح کردیم و قطعا بخشی از نمایشگاه 20 خرداد را نیز به دانشجویان اختصاص میدهیم. به گزارش ایسنا، نمایشگاه فلورانس در سال 1931 به عنوان یک رویداد ملی توسط وزیر وقت ایتالیا با حضور 438 شرکت کننده در فضایی به مساحت دو هزار متر مربع افتتاح شد. این نمایشگاه در سال 1939 به عنوان نمایشگاه ملی صنایع دستی مستقل و در سالهای 1941 تا 1949 به دلیل جنگ جهانی متوقف شد. اما در اولین دورهای که بعد از پایان جنگ جهانی برگزار شد درهای خود را به روی کشورهایی مانند فرانسه، مجارستان، یوگسلاوی، بلژیک، مصر، هلند و... باز کرد و در سال 1952 برای اولین بار به عنوان رویداد بینالمللی شناخته شد. فضای این نمایشگاه در سال 2011 به 55 هزار متر مربع افزایش و تعداد شرکت کنندگان در آن به 854 نفر رسید. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]
صفحات پیشنهادی
راهاندازی کمپین هنرمندان برای دعوت مردم به دیدن «من دیه گو مارادونا هستم»
راهاندازی کمپین هنرمندان برای دعوت مردم به دیدن من دیه گو مارادونا هستم فاز اول کمپین خودجوش هنرمندان برای دعوت مردم به دیدن فیلم من دیه گو مارادونا هستم آغاز شد تاریخ انتشار يکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳ ۱۰ به گزارش باشگاه خبرنگاران فیلم سینمایی "من دیه گومارادوناعقلانیت و خردجمعی رویکرد فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر کردستان است
عقلانیت و خردجمعی رویکرد فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر کردستان است سنندج - ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان حاکمیت عقلانیت و خرد جمعی را محور فعالیت در حوزه فرهنگی در استان کردستان دانست و گفت با باز شدن فضای سیاسی جامعه در دولت تدبیر و امید زمینه برای انجام فعالیت های فبا تولید موسیقی «ای عرب» صورت میگیرد همبستگی هنری فلسطینیها با مردم یمن و اعتراض به تجاوز آلسعود
با تولید موسیقی ای عرب صورت میگیردهمبستگی هنری فلسطینیها با مردم یمن و اعتراض به تجاوز آلسعودهنرمندان فلسطینی در ابتکاری جالب نماهنگی با عنوان ای عرب با موضوع فلسطین و فراموش شدن مسئله اصلی جهان اسلام در سایه جنگهای منطقهای را به زودی رونمایی میکنند به گزارش خبرگزاری فارسقدردانی دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران از مردم
قدردانی دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران از مردم سنندج - ایرنا- دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایران در بیانیه ای از مردم فرهیحته و فرهنگ دوست کردستان در جهت همراهی و استقبال از برگزاری این جشنواره در سنندج قدردانی کرد به گزارش ایرنا در این بیانیه که نسخهامین زندگانی به جمع حامیان مردم مظلوم یمن پیوست در جنایت کار بودن آل سعود شکی نیست/ اهل فرهنگ و هنر برای دفاع
امین زندگانی به جمع حامیان مردم مظلوم یمن پیوستدر جنایت کار بودن آل سعود شکی نیست اهل فرهنگ و هنر برای دفاع از یمن بیانیه جهانی تنظیم کنندامین زندگانی گفت در حال حاضر اولین و بهترین راه که میتواند بازتاب جهانی داشته باشد این است که اهل فرهنگ و هنر و چهرههای شناخته شده به صورتهنر 4 میلیون دلاری مردم آذریابجان
چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۱۲ معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی درباره چاپ باتیک که صنایع دستی آذربایجان شرقی و شهرستان اسکو است گفت اولینباری که به این منطقه سفر کرده بودم تقریبا چاپ باتیک درحال تعطیلی بود و در اینباره احساس خطر کردیم سال گذشته از چند هنرمند حمااستاندار کردستان: ارزش دادن به هنر انسان را از روزمرگی در می آورد
استاندار کردستان ارزش دادن به هنر انسان را از روزمرگی در می آورد سنندج – ایرنا – استاندار کردستان گفت اگر می خواهیم جامعه را از روزمرگی در بیاوریم چاره ای نداریم جز اینکه به هنر ارزش دهیم به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی شامگاه چهارشنبه در همایش هویت و سینمای کُردی در سنمایش آنتیگونه هنرمندان بوکانی در اقلیم کردستان عراق به روی صحنه رفت
نمایش آنتیگونه هنرمندان بوکانی در اقلیم کردستان عراق به روی صحنه رفت مهاباد - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان از اجرای نمایش آنتیگونه توسط هنرمندان این شهرستان در شهر سلیماینه اقلیم کردستان عراق خبر داد رضا عباسی روز دوشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا افزود این نموزیر فرهنگ بنگلادش :مردم ما با فرهنگ ایران اشنا هستند/دعوت از هنرمندان شیرازی برای برپایی گالری هنری در داکا
وزیر فرهنگ بنگلادش مردم ما با فرهنگ ایران اشنا هستند دعوت از هنرمندان شیرازی برای برپایی گالری هنری در داکا شیراز- ایرنا- وزیر فرهنگ جمهوری بنگلادش عصر امروز جمعه با بیان این که شباهت های زیادی میان فرهنگ و زبان مردم ایران و بنگلادش وجود دارد گفت هشت هزار کلمه فارسی در زبانرسانه ای که از مردم نیست ! جایگاه هنرمندان در شبکه استانی هامون کجاست؟
رسانه ای که از مردم نیست جایگاه هنرمندان در شبکه استانی هامون کجاست اساتید هنری این سامان بی آنکه سودای نام و نانی داشته باشند سالها در مهجوریتی که بدان گرفتار شده اند از هیچ تلاشی فرو گزار نکرده اند اما پاسخ رسانه های مان به ویژه رسانه ی ملی برای پاسداشت عمری که به پای اعتلبا تولید موسیقی «ای عرب» صورت گرفت همبستگی هنری فلسطینیها با مردم یمن+فیلم
با تولید موسیقی ای عرب صورت گرفتهمبستگی هنری فلسطینیها با مردم یمن فیلمهنرمندان فلسطینی ساکن نواره غزه نماهنگی با عنوان ای عرب با موضوع فلسطین و فراموش شدن مسئله اصلی جهان اسلام در سایه جنگهای منطقه ای از جمله یمن را تولید کردند به گزارش خبرگزاری فارس هنرمندان فلسطینی ساکن نومدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان: فرهنگ حوزهای نیست که مدیران تصمیمگیری، هنرمندان اجرا و مردم فقط بیننده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان فرهنگ حوزهای نیست که مدیران تصمیمگیری هنرمندان اجرا و مردم فقط بیننده باشندمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت حوزه فرهنگ حوزهای نیست که مدیران تصمیم گیری کرده هنرمندان اجرا کنند و مردم هم بیننده باشند بلکه همه باید در کنار هم قرار گیرئیس شورای اسلامی استان کردستان: استفاده از توانمندی و مشارکت مردم از راهبردهای توسعه روستاها است
رئیس شورای اسلامی استان کردستان استفاده از توانمندی و مشارکت مردم از راهبردهای توسعه روستاها استرئیس شورای اسلامی استان کردستان با بیان اینکه شوراها به عنوان مدیریت جدید در روستاها تعریف شدهاند اظهار کرد از مهمترین راهبردهای توسعه روستا استفاده از توانمندی و مشارکت مردمی استاقتصاد هنر در کردستان به عنوان ظرفیتی بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد
اقتصاد هنر در کردستان به عنوان ظرفیتی بزرگ باید مورد توجه قرار گیرد سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت اقتصاد هنر به عنوان یکی از ظرفیت های بزرگ در جهت توسعه هنر و حمایت از هنرمندان باید مورد توجه جدی قرار گیرد به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی شامگاه دوشنبه در جلسه شورایمسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان خبر داد برگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم اردستان
مسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان خبر دادبرگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم اردستانمسئول فرهنگی ناحیه مقاومت بسیج اردستان از برگزاری یادواره شهدا همزمان با روز حماسه و ایثار مردم شهرستان اردستان در 11 خرداد خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان حمیداقتصاد هنر یکی از ظرفیت های توسعه اقتصادی در کردستان است
زاهدی اقتصاد هنر یکی از ظرفیت های توسعه اقتصادی در کردستان است شناسهٔ خبر 2583871 - سهشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹ ۲۰ استانها > کردستان سنندج-استاندارکردستان گفت اقتصاد هنر یکی از ظرفیت های توسعه اقتصادی در این استان است و به همین دلیل باید از تمامی ظرفیت های این بخش استفادهمردم کردستان همزمان در دو جبهه مقابله با گروهک ها و بعثی ها جنگیدند
مردم کردستان همزمان در دو جبهه مقابله با گروهک ها و بعثی ها جنگیدند سنندج – ایرنا – استاندار کردستان گفت مردم استان کردستان در اوایل انقلاب همزمان در دو جبهه مختلف جنگ با بعثی ها و گروهک های معاند جنگیدند به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در یادواره 39 شهید ورز-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها