تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818889731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ريزگردها از اساسي ترين چالش هاي زيست محيطي در استان قم است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۵۷ب.ظ)
مديرکل حفاظت محيط زيست استان قم: ريزگردها از اساسي ترين چالش هاي زيست محيطي در استان قم است موج-قم ـ مديرکل حفاظت محيط زيست استان قم گفت: گرد و غبار و ريزگردها از اساسي ترين چالش ها و معضلات زيست محيطي استان است که همه ساله با شروع فصل گرما مضاعف مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، مديرکل حفاظت محيط زيست استان قم با بيان اين که خشکسالي و ريزگردها از اساسي ترين مشکلات زيست محيطي استان است، گفت: اين معضل با شروع فصل گرما بسيار شديدتر شده و به عنوان يک تهديد براي سلامت عمومي جامعه بشمار مي رود.
وي با بيان اين که کشورمان دوران طولاني خشکسالي را مي گذراند، بر ضرورت برنامه ريزي همه جانبه براي مقابله با کم آبي و خشکسالي تاکيد کرد و گفت: مردم عزيز کشورمان بايد نسبت به چالش جدي خشکسالي و ضرورت صرفه جويي در مصرف آب بسيار توجه داشته باشند تا در آينده نزديک دچار مشکلات عديده نشويم.
دکتر محمودعلي رکني گفت: عدم تامين حقابه هاي زيست محيطي تالاب ها و رودخانه ها، خشک شدن سفره هاي آب زيرزميني و شور شدن آب در بوجود آمدن ريزگردهاي رسي و نمکي در استان نقش اساسي داشته و سلامت و بهداشت جامعه را به مخاطره انداخته است.
مديرکل حفاظت محيط زيست استان قم در پايان با بيان اين که کانون اصلي ريزگردها در دشت هاي شرقي استان قرار گرفته است، برگزاري نخستين جلسه کميته ريزگردها با حضور استاندار قم و جمعي از مديران دستگاه هاي اجرايي را مورد توجه قرار داد و گفت: مديريت منابع آب و حوضه آبخيز، احيا و گسترش پوشش گياهي، مديريت محيط زيست شهري و آموزش عمومي با تاکيد بر نقش رسانه ها ازجمله راهکارهاي مقابله با پديده ريزگردها و گرد و غبار است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن