تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812733520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان یزد و اردکان: آب، مهمترین دغدغه و چالش استان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نمایندگان یزد و اردکان: آب، مهمترین دغدغه و چالش استان است یزد- ایرنا- نمایندگان مردم یزد, اشکذر و اردکان در مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری مهمترین دغدغه و مشکل استان را آب بیان کردند و خواستار توجه مسوولان به رفع این مشکل مهم شدند.


به گزارش ایرنا نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این نشست که معاون اول رییس جمهوری نیز حضور داشت، آب را مشکل اصلی استان بیان کرد و گفت: این مشکل، راه را بر توسعه استان بسته و بسیاری از سرمایه گذاران به خاطر مشکل آب نمی توانند سرمایه گذاری کنند.
محمد صالح جوکار افزود: مردم این خطه اکنون حتی برای آب شرب نیز دچار مشکل هستند و در رنج بسر می برند.
وی اظهار کرد: خط دوم انتقال آب چند سال است مصوب شده اما فقط 50 کیلومتر از آن کار شده که بسیار کم است و بودجه های دولتی جوابگوی این طرح نیست زیرا می دانیم که جیب دولت نیز خالی است و دو هزار و 300 میلیارد تومان نیز رقمی نیست که به راحتی بتوان آن را تامین کرد.
وی گفت: پیشنهاد می کنم که کار را به خود استان واگذار کنید و در عوض یک آنومالی آهن را به موسسه کوثر که مسئول و متولی تامین هزینه خط دوم انتقال آب است واگذار کنید تا با منافع استخراج معدن، هزینه خط انتقال آب تامین شود.
جوکار تصریح کرد: اگر این اقدام صورت گیرد، ظرف شش سال آبرسانی به استان یزد صورت خواهد گرفت و گرنه با این بودجه های قطره چکانی، آب این سال ها به یزد نخواهد رسید.
جوکار در ادامه با بیان اینکه صنعت نساجی استان نیاز به نوسازی دارد گفت: این صنعت با چالش های جدی در مقابل وارادات و قاچاق کالا از مبادی غیر رسمی و رسمی روبرو است که نیاز به حمایت جدی دولت دارند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس تصریح کرد: دولت باید با در نظر گرفتن تسهیلات و مزایا سرمایه گذاران را به مناطق محروم سوق دهد و با ایجاد رونق اقتصادی در این مناطق از مهاجرت های بی رویه و حاشیه نشینی جلوگیری شود.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست، آب را اصلی ترین مشکل استان یزد خواند و گفت: حواله کردن مسئله آب به خودیاری مردم، غیرمسئولانه است.
محمدرضا تابش با بیان اینکه تامین آب شرب و بهداشتی از وظایف اصلی دولت است اظهار کرد: از دولت استدعا دارم طرحهای مطالعه شده و کارشناسی شده در زمینه تامین آب استان را مورد بررسی قرار دهد و طرح قطعی برای انتقال آب در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: اگر دولت در این زمینه به طور جدی وارد عمل شود انتقال آب به استان ظرف چند سال آینده محقق می شود.
وی اظهار کرد: برای کشت های گلخانه ای هم انتقال آب از خزر و خلیج فارس باید مورد توجه جدی قرار گیرد .
تابش، آبگردانی را راهکار خوبی برای کم آبی استان بیان کرد و افزود: معادن جزو انفال هستند و اینکه دولت پروانه بهره برداری گیرد و بخش قابل توجهی از منافع این معادن سهم دولت باشد و مردم مناطق دارای معدن از آن بهره چندانی نبرند غیرمنصفانه است.
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیتهای موجود در استان را باید شناسایی و شکوفا کنیم تا رفاه و آسایش را به مردم به ارمغان بیاوریم.
وی اضافه کرد: توقع مردم و مسوولان استان این نیست که به استان یزد پول و بودجه بدهید بلکه توقع داریم دولت با اختبارات وسیعی که دارد، مصوبات گره گشا و کارگشا برای استان داشته باشد.
تابش اضافه کرد: یزد، کانون ثبات و پایداری در دل کویر و تبلور تمدن و فرهنگ اسلامی است به همین دلیل باید از این فرهنگ و تمدن حفاظت کنیم. ک/3
6197/2088



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن