تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با اخلاق نيكو، گفتار نرم مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810040610




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حدود 4 ميليارد نفر در منطقه آسيا و اقيانوسيه با چالش آلودگي روبرو هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۲۲:۴۰ب.ظ)
حدود 4 ميليارد نفر در منطقه آسيا و اقيانوسيه با چالش آلودگي روبرو هستند موج - معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در برنامه‌هاي بعد از ظهر اولين روز حضور خود در بانکوک، سخنران اصلي پنل مشورتي مجمع وزيران محيط زيست آسيا و اقيانوسيه بود.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار معاون رييس جمهور و رييس سازمان حفاظت محيط زيست در برنامه‌هاي بعد از ظهر اولين روز حضور خود در بانکوک، سخنران اصلي پنل مشورتي مجمع وزيران محيط زيست آسيا و اقيانوسيه بود.
وي در اين پنل با اشاره به اينکه آلودگي محيط زيست مانند آلودگي هوا و تغيير اقليم بيماري‌هاي جديدي را به وجود آورده است، گفت: ضعف سيستم ايمني، سرطان يا بيماري‌هاي قلبي علاوه بر ضايعات انساني، باري بر دوش اقتصاد و اجتماع به شمار مي‌رود.
ابتکار خطاب به حاضرين تاکيد کرد: تصميم گيرندگان بايد بدانند اين موضوعات چطور با مباني علمي مرتبط مي‌شوند. در منطقه آسيا و اقيانوسيه 2.4 ميليارد نفر زندگي مي‌کنند که با چالش‌هاي جدي آلودگي هوا، آب، مواد شيميايي و غيره روبرو هستند.
وي با اشاره به اينکه انسان‌ها نيازمند آب پاک، خاک پاک و غذاي سالم با کاهش سم و کود هستند، گفت: خاک به غذا ختم مي‌شود و اثر مهمي بر سيستم ايمني و بهداشت دارد. همچنين اثر آلودگي‌هاي شيميايي بر سيستم عصبي، جهش‌هاي نامطلوب ژنتيکي است.
معاون رييس جمهور با اشاره به مقاله اي در مجله کره ما (OUR PLANET) که به چالش‌هاي ايران در ارتباط با آلودگي هوا پرداخته، تغيير سياست‌ها و برنامه‌ها براي کاهش آلودگي هوا و بهبود سلامت مردم را مورد تاکيد قرار داد و گفت: پس از 8 سال، دولت شروع به برنامه ريزي، تدوين استراتژي و فعاليت‌هاي بين بخشي جهت کنترل آلودگي هوا کرد و رئيس جمهور نيز در مورد اجراي اين دستور کار بسيار جدي و مصر است.
ابتکار افزود: کيفيت سوخت در يکسال گذشته بهتر شده و کيفيت هوا نيز نسبت به سال قبل بهبود قابل توجهي را نشان مي‌دهد و با وجود مشکلات، در بخش‌هاي مختلف برنامه ريزي‌هاي بلند مدت، بين بخشي، علمي و ساز و کارهاي اثربخش در جريان است.
ملاقات با وزير محيط زيست تايلند
بنابراين گزارش، در حاشيه مجمع وزيران محيط زيست آسيا و اقيانوسيه، معصومه ابتکار معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با همتاي تايلندي خود، ديدار و گفتگو کرد. در اين ديدار دو طرف پيرامون زمينه‌هاي همکاري در حوزه چالش‌هاي محيط زيستي که دو کشور درگير آن هستند گفتگو کردند.
رييس سازمان حفاظت محيط زيست ابتدا به تنوع اقليمي، جنگل‌ها، تالاب‌ها و به طور کلي فون و فلور متنوع سرزمين ايران اشاره کرده و در مورد پروژه بين المللي حفاظت از يوزپلنگ آسيايي که متعلق به ايران است توضيحاتي داد. وي سپس به مشکلاتي مانند خشکسالي، گرد و غبار، آب و امنيت آن اشاره کرده و گفت: به منظور همکاري‌هاي مؤثر ايران براي ارائه پيش نويس يک تفاهم نامه همکاري محيط زيستي با تايلند آمادگي دارد.
وي خاطر نشان ساخت که اين تفاهم نامه مي‌تواند در زمينه‌هاي همکاري با مراکز منطقه اي بازل و رامسر، آموزش‌هاي محيط زيستي، حفاظت از گونه‌هاي خاص، مناطق حفاظت شده و ساير موارد داراي اولويت تنظيم شود.
ابتکار همچنين با اشاره به سابقه ارزيابي پروژهاي محيط زيستي در ايران، آمادگي کشورمان را براي کمک به چالش‌هاي محيط زيستي دو جانبه اعلام کرد.
وزير محيط زيست تايلند نيز در اين ملاقات ضمن استقبال از همکاري‌هاي دوجانبه با اشاره به اينکه تايلند کشوري توريستي و مهاجر پذير با جمعيتي روز به فزوني است، دفع پسماند ناشي از افزايش جمعيت را از مهم‌ترين مشکلات کشورش خواند و گفت: تاکنون تنها از طريق لند فيل، اين ميزان پسماند براي توليد انرژي و بيوگاز به کار گرفته شده، ولي مطابق نقشه راه پنج ساله، پسماندها بايستي به يک نيروي انرژي تبديل شود.
ديدار وزير محيط زيست فيليپين
اين گزارش مي‌افزايد؛ معصومه ابتکار بعد از ظهر ديروز با وزير محيط زيست فيليپين ديدار و گفت و گو داشت. وزير محيط زيست فيليپين در آغاز ديدار با ابراز خرسندي از اينکه هيات جمهوري اسلامي ايران در سطحي علمي و تخصصي وارد مباحث مربوط به سلامت و محيط زيست شده است، از سخنان ارائه شده در پنل مشورتي تشکر کرد.
در اين ديدار، دو طرف در مورد ضرورت شناسايي چالش‌ها و فرصت‌هاي مشترک براي همکاري محيط زيستي تاکيد کردند. چالش جهاني آب، سوء مديريت در توزيع آن، امنيت آب، تغييرات آب هوايي و حفاظت از جنگل‌ها به عنوان عمده‌ترين و اصلي‌ترين مشترکات ميان محيط زيست دو کشور مطرح شد و دو طرف اعلام آمادگي کردند تا به منظور گسترش همکاري‌هاي محيط زيستي در زمينه‌هاي فوق فعاليت کنند.
وزير محيط زيست فيلپين نيز همانند تايلند يکي از اصلي‌ترين مشکلات محيط زيستي کشور خود را پسماند دانست و افزايش پسماندها به جهت افزايش جمعيت را بحراني براي آينده شمرد.
همچنين افزايش باران‌هاي سيل آسا و بالا آمدن آب در خطوط ساحلي کشورش را به عنوان وقايعي ناخوشايند و تهديدآميز با تغييرات شديد آب و هوايي مرتبط دانست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن