محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832075328
در دهمین نشست «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» عنوان شد از سینمای اجتماعی سیاستزده تا پولهای وارد شده بانکها به سینما
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در دهمین نشست «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» عنوان شد
از سینمای اجتماعی سیاستزده تا پولهای وارد شده بانکها به سینما
دهمین جلسه از سلسله نشستهای «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» عصر روز گذشته با موضوع «سینمای اجتماعی و نقد سازنده» با حضور جلیل سامان، فرهاد توحیدی و همچنین ناصر هاشمزاده در حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، در ابتدای این نشست هاشمزاده با اشاره به اینکه سینمای اجتماعی ما باید بر ادبیات اجتماعی تکیه کند گفت: متاسفانه این تکیهگاه وجود ندارد و ادبیات اجتماعی ما بیشتر صبغه سیاسی دارد، برای مثال آثار صادق هدایت یا جلال آلاحمد که قبولش داریم و برایش سالگرد میگیریم واقعا چقدر جای کار دارد. سینمای اجتماعی ایران سیاستزده است وی یکی از دلایلی که اجازه نمیدهد از داشتههای ادبیات اجتماعی در حوزه سینما استفاده کنیم را سیاستزدگی دانست و افزود: وجهه غالب سینمای اجتماعی ایران سیاست زدهگی است و حیات مستمری هم ندارد و البته شاید گریزی از آن هم نباشد اما ادبیات که باید پشتوانه آن باشد حضور ندارد بنابراین فاقد سینمای اجتماعی مناسب هستیم. هاشمزاده ادامه داد: فیلمسازان ما بیشتر با زبان سمبلیک مسائل اجتماعی را بیان میکنند و این سینما را تضعیف میکند. وی خواستگاه سینمای اجتماعی غرب را ادبیات اجتماعی دانست و افزود: سینمای اقتباسی امروز وجه مهمی از سینمای غرب است و بسیاری از برندگان جوایز در جشنوارههای غربی فیلمهای اقتباسی هستند ولی متاسفانه سینمای ما از قوت داستانی برخوردار نیست. عدم امنیت فیلمساز در یک جامعه بدون مدارا علت ضعیف بودن نقد اجتماعی در ادامه این نشست فرهاد توحیدی با اشاره به اینکه جامعه مبتنی بر تساهل؛ مدارا و بردباری نقد را برمیتابد گفت: جامعهای که برای بیان حقایق از سمبلها استفاده کند ناشکیباست. وی احساس عدم امنیت فیلمسازان در یک جامعه بدون مدارا را علت ضعیف بودن سینما و نقد اجتماعی دانست و با ذکر مثالی از مدیریت سینمایی قبل ادامه داد: جواد شمقدری زمانی قول داده بود فیلمهای توقیفی را از توقیف بیرون بیاورد. او در این راه تلاشهایی کرد و برای مثال «به رنگ ارغوان» را میتوان نام برد که از حوزهی امنیت، تقدسزدایی کرد و نشان داد یک مامور امنیتی نیز ممکن است پایش بلغزد و عاشق سوژهاش بشود. توحیدی ادامه داد: نقد اجتماعی یعنی اگر در حوزهای ناهنجاری دیدی آنرا واشکافی کنی و اگر میتوانی راه حل ارائه بدهی و اگر نه فقط مشکل را مطرح کنی. ما امروز دچار فروپاشی اخلاقی هستیم و به همین دلیل هم فیلمسازهایی که درباره اخلاق فیلم میسازند مشتری دارند. توحیدی ادامه داد: سینمای دهه 50 و 60 آمریکا به دلیل اینکه به نقد رو میآورد پوست میاندازد و در دهه 70 جامعهای که منبعث از قدرت مردان است زیر تیغ نقد قرار میگیرد و نمونه بارز آن فیلم «راننده تاکسی» است که یک سرباز از جنگ برگشته را نشان میدهد که از همه مردان متنفر است. وی با بیان اینکه سرمایه محافظهکار است افزود: اگر فیلمساز احساس امنیت نکند و سرمایهگذار نیز از بازگشت پولش مطمئن نباشد سینما پیشرفت نمیکند و شاهد فیلمهایی خواهیم بود که از سیاست آسه برو آسه بیا تا گربه شاخت نزنه تبعیت کردهاند و به ابتذال رو میآورند تا بفروشند. بحران نقد تخصصی در عرصه فرهنگ و هنر در ادامه جلیل سامان مشکل نقد را شامل تمام حوزهها در جامعه ما دانست و گفت: جای خالی نقد و تحلیل درست و سازنده در تمام عرصه فرهنگی و هنری کشور احساس می شود. سینماگر و مدیر فرهنگی در ایران مشاور تخصصی ندارد و بر اساس برداشتهای شخصی اقدام میکند. نگاه مدیر فرهنگی به فیلمنامه غیرکارشناسی است و معمولا انتخابهای مدیران دلیل سیاسی دارد و وجه فرهنگی و هنری مغفول می ماند. وی با اشاره به نقش منتقدان در سینما افزود: در حوزه سینما و تلویزیون اگر هم منتقدهای خوبی داشته باشیم، متاسفانه وجه سیاسی در نگاهشان غالب است. متاسفانه منتقدان که باید نقدهای فنی و لازم اول به فیلمساز برای تقویت کار و به مدیر بدهند. اما متاسفانه اینگونه نیست. سامان اقزود: متاسفانه ما با بحران نقد در جامعه مواجهایم و نقد تخصصی خیلی کم داریم و سمت و سوی نقد ما به گونهای است که فیلمساز دچار توهم میشود. آیا پولی که از بانکها وارد سینما میشود سالم است؟ در ادامه این نشست ناصر هاشمزاده با اشاره به اینکه در جامعهای زندگی میکنیم که در آن انقلابی رخ داده و عنوانی به نام اسلامی دارد گفت: برخی از داعیهداران انقلاب اسلامی معتقدند هر آنچه اتفاق میافتد باید در حیطه تفکر انقلاب اسلامی باشد و حتی این ادعا وجود دارد که قرار است تمدن اسلامی احیا شود. این داعیهی کمی نیست. واقعیت این است که اتفاق کوچکی نیفتاده و این انقلاب بسیاری از معادلات را به هم زده و این داعیه که فرهنگ اسلامی را باید در همه جا سیطره بدهیم یقه سینما را هم گرفته است. وی در ادامه تصریح کرد: من بارها گفتهام که چرا اینقدر که به سینما دقت میکنید تا ضد منافع ملی نباشد، مثلا در حوزهای مثل اقتصاد دقت نمیکنید؟ واقعا اقتصاد بانک ما چقدر اسلامی است؟ متاسفانه سود و منافع گروه خاصی که سلطهگر مالی هستند بر بسیاری از شئون مردم حاکم است و وقتی به سینما میرسیم خیلی گرفتاریها داریم و معتقدم مراقبت فقط نباید در سینما باشد و جامعه باید به موازات هم رشد کند. هاشمزاده ادامه داد: الان بانکها در سینما ورود پیدا کردهاند باید هم بکنند! اما آیا این پول سالم است؟ وی به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر اشاره کرد که امام میفرماید: گوشت برای شنیدن حقایق آماده باشد و آنها را از خود مران. سینمای ایران مرثیهخوان شده است هاشمزاده تصریح کرد: مسئولان فرهنگی بیش از اینکه سیاسی باشند سیاستزدهاند و نمیدانند جامعه را نباید بهشت برین و جهنم نشان دهند بلکه باید آنچه که هست را به تصویر بکشند. سیاستزدگی سبب شده جلوی نقادی درست گرفته شود. وی با اشاره به سیاسی بودن تمام شئون زندگی انسان گفت: انسان در همه شئون با سیاست ارتباط دارد ارسطو میگوید طبع انسان سیاسی است بنابراین کسی که میگوید من سیاسی نیستم متوجه نیست چه میگوید، اما سیاستزدگی ارزشهای انسانی را کنار میزند و منجر به گرایشهای رانتخوارانه در حوزه فرهنگ میشود. سینمای ایران الان مرثیهخوان شده نه اینکه فقط سیاهنما باشد. معلوم است برخی از فیلمنامههای سینمای ایران را کسی نوشته که بویی از مدرسه نبرده است در ادامه این نشست فرهاد توحیدی به عوامل درونی تأثیرگذاری بر سینمای اجتماعی اشاره کرد و گفت: معماری و حوزه اندیشه در سینما به فیلمنامهنویس مربوط میشود و هر کسی پس از او میآید چیزی در دست دارد اما فیلمنامهنویس با کاغذ سفید مواجه است و سرمایهاش فکرش است. وی افزود: یک تکنسین را میتوان دو ساله تربیت کرد اما میوه تربیت فیلمنامهنویس دیر به سرانجام میرسد چرا که فیلمنامهنویس باید ماجراجو باشد، همه چیزدان و همه چیز خوان باشد و به یک معنا حکیم باشد. برخی از متونی که در سینمای ایران میبینیم معلوم است به دست کسی نوشته شده که بویی از مدرسه نبرده است. بالای سر کلاس درس افلاطون نوشته بود هر کس هندسه نمیداند وارد نشود اما ما بالای سر در سینما چنین تابلویی نداریم که رویش نوشته باشد هر که سینما نمیداند وارد نشود. توحیدی با اشاره به سینمای داریوش مهرجویی ادامه داد: مهرجویی در فیلمهایش از عدم قطعیت سخن میگوید. او در فیلم لیلا ارزشهای مردانه حاکم بر جامعه را که میگوید مرد نباید بدون بچه باشد و نسل باید ادامه پیدا کند را نشان میدهد. وی با بیان اینکه خانواده هسته اولیه اجتماع است افزود: شما ببینید چقدر برای مهرجویی مانع میتراشند و او را وادار میکنند تا خودسانسوری کند و نتیجهاش این است که سینمایش دچار وضعیت امروز میشود. علی سنتوری توقیف میشود و تهیه کنندهاش سکته میکند و فیلم بانو هم سالها دچار قهر مدیران فرهنگی وقت میشود و اینها سبب میشود تا سینمای مبتذل رشد کند. توحیدی اضافه کرد: چرا مهرجویی به این وضع افتاده چون کاری کردهاند تا برای فیلمسازی روند آسه برو آسه بیا را پی بگیرد تا فیلمش توقیف نشود و تهیه کنندهاش سکته نکند. سینماگر ما از جامعه عقب است در ادامه این نشست جلیل سامان گفت: سینماگر ما از جامعه عقب است. انقلاب شد اما سینمای ما از انقلاب عقب ماند و متاسفانه هنوز روی اغلب شخصیتها و مردان انقلاب اسلامی کار نشده است و سینما به آنها بیاعتنا بوده است. وی تاکید کرد: فیلمنامه را باید فیلمنامهنویس بخواند و آدمی که سیاست خوانده نمیتواند آنرا بفهمد و نکته دیگر اینکه در سینمای ما نیروی مناسب فیلمنامه نویس تربیت نمیشود. نهادهای دولتی نسبت به جامعه احساس دین نمیکنند در ادامه مجری برنامه به وجود سه ضلع معترض در سینمای ایران اشاره کرد و از آنها با نام فیلمساز، مدیران فرهنگی و مخاطبان سینما یاد کرد که توحیدی در این باره توضیح داد: همه آنچه در گذشته اتفاق افتاده تلخ و ناگوار نبوده و سینمای اجتماعی ایران شاهد شیرینیها و موفقیتهایی هم بوده است. وی افزود: جامعه به سمتی میرود که من به آن خوش بین هستم چرا که معتقدم کارها با صبر نیکو شود. توحیدی با اشاره به تاثیر پول نفت در سینما افزود: متاسفانه ما در جایی زندگی میکنیم که همه از دولت متوقعاند، اما مشکل زمانی درست میشود که اقتصاد سینما را دولت اداره نکند. ما همه از پول نفت مسموم شدهایم و کار در جامعه ما یک ارزش محسوب نمیشود، البته برخی چند شیفت کار میکنند و همچنان کمیتشان هم لنگ است. وی ادامه داد: جامعهای که شهروندان مطالبهگر دارد با پول مالیات مردم اداره میشود، ولی الان نهادهای دولتی نسبت به جامعه احساس دین نمیکنند چون درآمدشان متکی به مردم نیست و از پول نفت تامین میشود. سینمای اجتماعی زمانی رشد میکند که حقوق شهروندی رشد کند و همه به قانون تمکین کنند و با مدیریت مجمع الجزایری مواجه نباشیم. مدیر، فیلمساز، نقاد و تماشاگر ما باید شهروند محسوب شوند و معنای شهروند متفاوت از رعیت است. در ادامه هم جلیل سامان با اشاره به ضلع چهارم معترضان سینمای ایران ادامه داد: معترضان سینمای ایران ضلع چهارمی هم دارد که نقادان هستند و مغفول مانده است. درباره بحث منافع ملی هم باید گفت که تعریف هر نهادی در جمهوری اسلامی از منافع ملی متفاوت است. عدهای میگویند من بِرندم و امکانات میگیرند و پاسخگو هم نیستند! در پایان این نشست ناصر هاشمزاده با اشاره به تبعیض در سینمای ایران گفت: نابودی بسیاری از ملتها به دلیل این نبود که قانون نداشتند، بلکه به این دلیل بود که در اعمال قانون تبعیض روا میداشتند و باید بگویم که در سینما هم شاهد این تبعیض هستیم و سالهاست که تبعیض در سینمای ایران نهادینه شده است. عدهای با کمال پررویی میگویند من برندم و امکانات میگیرند بدون اینکه پاسخگو باشند. مشکل سینمای اجتماعی فیلمنامه است اما پول را جای دیگری هزینه میکنند و در واقع ارادهای برای اصلاح سینمای اجتماعی مشاهده نمیشود. انتهای پیام/س
94/02/30 - 12:50
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]
صفحات پیشنهادی
در دهمین جلسه از نشستهای «نسبت سینمای ایران و منافع ملی»؛ بررسی «سینمای اجتماعی و نقد سازنده
در دهمین جلسه از نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی بررسی سینمای اجتماعی و نقد سازنده با حضور توحیدی سامان و هاشمزادهدهمین جلسه از سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع سینمای اجتماعی و نقدسازنده با حضور جلیل سامان فرهاد توحیدی و ناصر هاشمزاده در حوزه هنرنهمین جلسه سلسله نشستهای «نسبت سینمای ایران و منافع ملی» برگزار شد رئیسیان: مدیران دهه ۶۰ جنس سینمای «خانه دو
نهمین جلسه سلسله نشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی برگزار شدرئیسیان مدیران دهه ۶۰ جنس سینمای خانه دوست کجاست را تقویت کردند داوودنژاد رابطه سینمای ما با واقعیت جامعه قطع شدهنهمین جلسه سلسلهنشستهای نسبت سینمای ایران و منافع ملی با موضوع سینمای اجتماعی ایران و بحرهفدهمین جشن سینمای ایران به روال پارسال برگزار نمیشود
مازیار میری به مهر گفت هفدهمین جشن سینمای ایران به روال پارسال برگزار نمیشود شناسهٔ خبر 2586182 - چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۹ هنر > سینمای ایران دبیر اجرایی هفدهمین جشن سینمای ایران از تغییر در شیوه برگزاری این رویداد هنری نسبت به دوره قبل آن خبر داد مازیار میری دبیراکران «ناهید»در سالن دبوسی و آندره بازن؛ سه نوبت نمایش برای تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کن
اکران ناهیددر سالن دبوسی و آندره بازن سه نوبت نمایش برای تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره کنفیلم سینمایی ناهید تنها نماینده سینمای ایران سه نوبت اصلی در شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن روی پرده میرود به گزارش خبرگزاری فارس روز ۲۶ اردیبهشت ۱۶ می در ساعات ۱۱ صبح ودو دوم میزگرد «سینمای ایران در بازار جهانی» در برنامه هفت
دو دوم میزگرد سینمای ایران در بازار جهانی در برنامه هفتبرنامه این هفته هفت با نقد فیلم روباه و بخش دوم میزگرد سینمای ایران در بازار جهانی روی آنتن خواهد رفت به گزارش خبرگزاری فارس در بخش اول برنامه این هفته که جمعه شب 18 اردیبهشت روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت فیلم «روب«ناهید» ایستاده تشویق شد/ آخرین وضعیت نماینده سینمای ایران در کن
ناهید ایستاده تشویق شد آخرین وضعیت نماینده سینمای ایران در کن فرهنگ > سینما - فیلم سینمایی ناهید به کارگردانی آیدا پناهنده در دو نوبت نمایش در جشنواره کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین این فیلم روز شنبه 26 اردیبهشت&zwn«جواد صباغ» سرپرست دفتر مطالعات و دانش سینمایی شد «سیدروحالله حسینی» به مدرسه ملی سینما ر
جواد صباغ سرپرست دفتر مطالعات و دانش سینمایی شدسیدروحالله حسینی به مدرسه ملی سینما رفتدکتر حجت الله ایوبی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی طی حکمی جواد صباغ جدید را به عنوان سرپرست دفتر مطالعات و دانش سینمایی منصوب کرد به گزارش خبرگزاری فارس در پی استقراراکران «ناهید» در سالن دبوسی جشنواره کن/نظر مثبت تماشاگران در مورد نماینده سینمای ایران
اکران ناهید در سالن دبوسی جشنواره کن نظر مثبت تماشاگران در مورد نماینده سینمای ایرانروز گذشته شنبه 26 اردیبهشتماه فیلم سینمایی ناهید اولین ساخته بلند آیدا پناهنده طی دو نوبت نمایش در سالن دبوسی جشنواره کن روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران مواجه شد به گزارش خبرگزاری فارس آدر نشست خبری یادواره ملی فرهنگی، هنری «طلوع خرداد» عنوان شد ملکوتی خواه: هنر متعالی میتواند خاطره ک
در نشست خبری یادواره ملی فرهنگی هنری طلوع خرداد عنوان شدملکوتی خواه هنر متعالی میتواند خاطره کفن پوشان 15 خرداد را زنده کندعضو شورای سیاستگذاری سومین یادواره ملی فرهنگی هنری طلوع خرداد بیان داشت برگزاری این یادواره خاطره کفن پوشان 15 خرداد 42 پیشوا را که از صحن مطهر امامزادعکاس باید با چند فریم کوتاه مخاطب را به دیدن فیلم ترغیب کند نخستین جشن عکاسان سینمای ایران برگزار شد/مراسمی تح
عکاس باید با چند فریم کوتاه مخاطب را به دیدن فیلم ترغیب کندنخستین جشن عکاسان سینمای ایران برگزار شد مراسمی تحت تاثیر عکسهای محمد رسولاللهعلیرضا شجاع نوری در نخستین جشن عکاسان سینمای ایران گفت همواره به عکاسی اهمیت ویژهای میدهم مخصوصاً زمانی که میخواهم فیلمی را تهیه کنم چرا30 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر
30 فیلم در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر30 فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره شهر اعلام شدند به گزارش خبرگزاری فارس 30 فیلم سینمایی در بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره با یکدیگر رقابت میکنند عناوین فیلم ها و کارگردانان این بخش به ترتیبرونمایی از عکسهای نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم کن
رونمایی از عکسهای نماینده سینمای ایران در جشنواره فیلم کن شناسهٔ خبر 2581211 - جمعه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۵۲ هنر > سینمای ایران عکسهای فیلم ناهید در نمایشگاه نخستین جشن عکاسان سینمای ایران رونمایی می شود به گزارش خبرگزاری مهر حبیب مجیدی از عکاسان فیلم سینمای ایرانمختاری:تمایل داشتیم مدیرعامل جدید چشماندازی از سیاستها داشته باشد «رضا میرکریمی» چگونه بر صندلی مد
مختاری تمایل داشتیم مدیرعامل جدید چشماندازی از سیاستها داشته باشدرضا میرکریمی چگونه بر صندلی مدیرعاملی خانه سینما نشست ابراهیم مختاری گفت رضا میرکریمی از ابتدا یکی از گزینههای هیأت مدیره برای قبول سمت مدیرعاملی بود که پیشنهاد اول را رد کرد اما سرانجام پس از مدتها رایزنی برا۳۰ فیلم به مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر راه پیدا کرد
۳۰ فیلم به مسابقه سینمای ایران جشنواره شهر راه پیدا کرد شناسهٔ خبر 2584390 - سهشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۲۲ هنر > سینمای ایران اسامی ۳۰ فیلم سینمایی راه یافته به بخش مسابقه سینمای ایران پنجمین جشنواره فیلم شهر اعلام شد به گزارش خبرگزاری مهر ۳۰ فیلم سینمایی در بخش مسابقه سضرورت تحلیل 30 هزار حضور بین المللی سینمای ایران
در برنامه هفت شب گذشته مطرح شد ضرورت تحلیل 30 هزار حضور بین المللی سینمای ایران تاریخ انتشار شنبه 19 اردیبهشت 1394 ساعت 13 37 | شماره خبر 1936035475133140501 تعداد بازدید 8 پ پ جواد طوسی منتقد سینما و بهروز افخمی کارگردان فیلم روباه میهمانان بخش اول برنامه هفت جمعه 1توضیح بازیگر سینمای ایران درباره پوششاش در جشنواره کن
توضیح بازیگر سینمای ایران درباره پوششاش در جشنواره کن تاریخ انتشار یکشنبه 27 اردیبهشت 1394 ساعت 18 44 | شماره خبر 1946197605998908983 تعداد بازدید 7 پ پ همانطور که روز گذشته خواندید پوشش یکی از بازیگران سیمای ایران در جشنواره کن باعث اعتراضاتی در بین کاربران شبکه های اجتمادر گفتوگو با سایت سازمان سینمایی مدیر کل نمایش خانگی ارشاد «بیلان کاری» داد
در گفتوگو با سایت سازمان سینماییمدیر کل نمایش خانگی ارشاد بیلان کاری دادمدیرکل دفتر نمایش خانگی مستند و کوتاه در گفتوگویی با سایت سازمان سینمایی به ارائه بیلان کاری از فعالیت مجموعه تحت مدیریت خود پرداخته است به گزارش خبرگزاری فارس مدیرکل دفتر نمایش خانگی مستند و کوتاه در یک-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها