تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802479726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در گفت‌وگو با سایت سازمان سینمایی مدیر کل نمایش خانگی ارشاد «بیلان کاری» داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در گفت‌وگو با سایت سازمان سینمایی
مدیر کل نمایش خانگی ارشاد «بیلان کاری» داد
مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه در گفت‌وگویی با سایت سازمان سینمایی به ارائه بیلان کاری از فعالیت مجموعه تحت مدیریت خود پرداخته است.

خبرگزاری فارس: مدیر کل نمایش خانگی ارشاد «بیلان کاری» داد



به گزارش خبرگزاری فارس،مدیرکل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه در یک گفت‌وگوی داخلی با سایت سازمان سینمایی از  گستردگی فعالیت‌های این اداره کل و تشریح عملکرد آن در سال ۹۳ صحبت کرده است که اوضاع نابسامان این حوزه همواره محل اختلاف بین اتحادیه موسسات ویدئو رسانه و مدیریت این بخش بوده است و این شرایط تا آنجا ادامه داشته که حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در دیدار نوروزی خود با سینماگران در خانه سینما،مهمترین اولویت امسال این سازمان را ساماندهی به وضعیت شبکه نمایش عنوان کرده است. متن کامل صحبت‌های سید صادق موسوی مدیر کل نمایش خانگی ارشاد به شرح زیر است. *** سید صادق موسوی با اشاره به فعالیت‌های گسترده اداره کل دفتر نمایش خانگی، مستند و کوتاه گفت: اداره کل نمایش خانگی، مستند و فیلم کوتاه در دوره حضور دکتر ایوبی در مدیریت سینمایی کشور راه اندازی شد.
وی یادآور شد: وقتی معاونت سینمایی به سازمان تبدیل شد اداره کل همکاری های سمعی بصری منحل شده بود و با حضور دکتر ایوبی نمایش خانگی مورد توجه خاصی قرار گرفت و اداره کل نمایش خانگی، مستند و کوتاه تاسیس و در چارت اداری جدید دیده شد.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه اظهار کرد: هر محصولی در سینما یا به اداره کل سینمای حرفه ای و یا به اداره کل نمایش خانگی، مستند و کوتاه ارتباط دارد و تمامی محصولات سینمایی و ویدیویی به جز آثار مربوط به اکران روی پرده سینما، به این اداره کل مربوط می شود.
به گفته موسوی، امور مربوط به سینمای مستند، کوتاه، انیمیشن، کارهای ترکیبی، سینما تیک ها، اجراهای تک سانس و صدور مجوز برای نمایش آثار در جشنواره ها در اداره کل نمایش خانگی، کوتاه و مستند انجام می شود.
وی ادامه داد: وسیع ترین فعالیت های سازمان در این اداره کل است؛ از منظر اهمیت فعالیت نیز، با توجه به عدم برخورداری بیش از ۱۰۰۰ شهر از سالن سینما، فارغ از صدا و سیما، این شبکه نمایش خانگی است که می تواند حامل سینمای ایران در شهرها و استان های مختلف باشد.

*ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه با اشاره به ارتقای کمی و کیفی فعالیت های این اداره کل در دوره مدیریت جدید سینمایی اظهار کرد: در سال ۹۲، ۳۳ شرکت فعال داشتیم که وظیفه انتشار و پخش آثار را در شبکه نمایش خانگی داشتند؛ در سال ۹۳ ، از این تعداد ، چهار شرکت مطلقا فعالیت نداشتند و ۲۹ شرکت در این عرصه فعال بودند.
موسوی تصریح کرد: به رغم اینکه بیش از ۱۰ درصد شرکت ها در سال ۹۳ غیر فعال بودند اما به لحاظ فراوانی، شاهد افزایش صدور پروانه ها در عرصه شبکه نمایش خانگی بودیم.
وی با بیان اینکه در سال ۹۳ در مجموع ۷۴۷ پروانه صادر شده است گفت: در سال ۹۲ تعداد ۴۲۴ فیلم خارجی مجوز گرفت و منتشر شد اما در سال ۹۳ ، ۳۵۵ مجوز برای فیلم های خارجی صادر شده است.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه تاکید کرد: این ۳۵۵ مجوز برای فیلم های خارجی صادر شد که همه رایت دار بودند و قرارداد برای توزیع آنها در شبکه نمایش خانگی منعقد شده بود؛ این در حالی است که بخش اعظمی از ۴۲۴ مجوز صادر شده برای توزیع فیلم های خارجی در سال ۹۲، برای فیلم های بدون رایت و میجر بوده است.
موسوی یادآور شد: بااحتساب اینکه پروانه های صادر شده برای فیلم ها رایت دار است، ۴۷ درصد آثاری که مجوز دادیم خارجی بوده در حالی که در سال ۹۲ ، ۵۷ درصد مجوزها برای آثار خارجی آن هم فیلم های بدون رایت صادر شده است.

*توزیع فیلم‌های خارجی رایت دار
به گفته وی، توزیع فیلم های خارجی در شبکه نمایش خانگی در دوره مدیریتی جدید، قانونی انجام و از واگذاری و اهدای آثار میجر خودداری شده است. همچنین سهم آثار ایرانی در شبکه نمایش خانگی نیز در سال ۹۳ ، نسبت به سال ۹۲، ۱۰ درصد رشد داشته است.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه در ادامه با بیان اینکه به مشکلات اقتصادی پیش روی شرکت های ویدیو رسانه آگاه هستیم توضیح داد: در سال ۹۳ براساس آمار و اطلاعات و بدون کلی گویی می توان اظهار داشت فعالیت ها در عرصه شبکه نمایش خانگی بیشتر شده است؛ هرچند کاهش تیراژ آثار در پاره ای موارد مشاهده می شود.
موسوی همچنین بر به روز رسانی شرکت های ویدیو رسانه و همگام شدن با توسعه تکنولوژی های روز در زمینه شبکه نمایش خانگی با حمایت سازمان سینمایی تاکید کرد.
وی در ادامه به عملکرد شورای پروانه ساخت در شبکه نمایش خانگی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۳ ، ۴۲۱ تقاضا به شورای پروانه ساخت رسید که از این تعداد ۱۳۱ پروانه برای فیلم های داستانی بلند صادر و ۱۱۵ تقاضا نیز مردود شد.

*سختگیری برای افزایش کیفیت و احترام به مخاطب
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه با اشاره به نارضایتی مخاطبان از توزیع تله فیلم های بی کیفیت در شبکه نمایش خانگی در سال های گذشته اظهار کرد: تله فیلم های که مخاطب را ناراضی کردند باید حذف می شد از این رو شورای پروانه ساخت تلاش کرد از صدور پروانه برای تله های ضعیف خودداری کند. در عین حال شاید پروانه نمایش برخی آثار ضعیف که مجوز ساخت آنها در سال های قبل ارائه شده با اغماض صادر شده باشد.
موسوی تاکید کرد: امیدواریم در سال ۹۳ سختگیری ها موجب شود مخاطبان آثار بهتری را در شبکه نمایش خانگی شاهد باشند.
وی در ادامه توضیح داد: از مجموع مجوزهای صادر شده در شبکه نمایش خانگی، ۱۳۱ مجوز آثار داستانی صادر شد؛ همچنین مجموعا ۸ مجوز ساخت سریال صادر کردیم که از این تعداد ۶ سریال تولید شد و یا در حال تولید است؛ همچنین ۹۴ پروانه ساخت برای آثار مستند و آموزشی صادر شد. در این میان ۳۴ مجوز نیز برای فیلم های کوتاه صادر کردیم.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه تاکید کرد: ۳۷ تقاضا به دلیل عدم احراز شرایط رد شد و ۱۱۵ درخواست نیز به دلایل آیین نامه ای و ضعف های هنری و ساختاری رد و در مجموع نزدیک به ۱۵۰ تقاضا مردود شد که این امر به دلیل احترام به مخاطب است.

*۹۰ جلسه سه ساعته شورای پروانه ساخت و نمایش
موسوی یادآور شد: در سال ۹۳ ما ۴۵ جلسه تخصصی ۳ ساعته در شورای پروانه ساخت برگزار کردیم.
وی با اشاره به عملکرد شورای پروانه نمایش شبکه نمایش خانگی، مستند و کوتاه گفت: در سال ۹۳، ۷۴۷ پروانه صادر کردیم که از این تعداد ۳۹۲ مجوز برای آثار ایرانی و ۳۵۵ مجوز خارجی رایت دار صادر شده است؛ همچنین ۳۸ فیلم نیز در مرحله صدور پروانه نمایش مردود شدند که اغلب این آثار خارجی بودند و شامل فیلم های حاوی خشونت می شدند.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه تاکید کرد: در دوره جدید مدیریتی شبکه نمایش خانگی همچنین تا امروز ۴۶ پروانه برای آثار هنر و تجربه صادر کردیم؛ ۴۰ مجوز نیز برای انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند صادر شده است.
موسوی تصریح کرد: برای ۲۱۰۰ فیلم کوتاه، مستند، بلند و انیمیشن( داخلی و خارجی) به منظور حضور در ۲۳ جشنواره مجوز صادر شده است.
وی یادآور شد: ۴۵ جلسه سه ساعته در شورای پروانه نمایش خانگی در سال ۹۳ برگزار شد و در مجموع شورای پروانه ساخت و نمایش ۹۰ جلسه سه ساعته را تجربه کرد.
*مبارزه با قاچاق فیلم بهترین هدیه
موسوی در ادامه به فعال شدن ستاد مبارزه با قاچاق فیلم اشاره کرد و افزود: با فعال شدن ستاد مبارزه با قاچاق فیلم و انهدام یک میلیون و ۳۰۰ هزار سی دی و دی وی دی غیر مجاز، بزرگترین هدیه به فضای نمایش خانگی اهدا شد زیرا در این سال ها بزرگترین لطمه تولید کنندگان و فعالان شبکه نمایش خانگی ناشی از قاچاق بوده و امیدواریم با ادامه این روند، شاهد رونق بیش از پیش نمایش خانگی باشیم.
وی با اشاره به توجه رییس سازمان سینمایی به شبکه نمایش خانگی گفت: دکتر ایوبی در اولین حضور در ابتدایی ترین ماه های سال ۹۴، به پشت صحنه یکی از مهمترین آثار نمایش خانگی سریال دندون طلا به کارگردانی داوود میرباقری رفت. این حضور پیام مشخصی برای فعالان شبکه نمایش خانگی است و عزم سازمان سینمایی برای بهبود کمی و کیفی شبکه نمایش خانگی را نشان می دهد.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه تصریح کرد: در سال ۹۴ با امید فراوان فعالیت های خود در شبکه نمایش خانگی را ادامه می دهیم و امیدواریم با اتکا به بخش خصوصی و حمایت های سازمان شرایط مطلوبی را در این عرصه رقم بزنیم.
موسوی ادامه داد: افزایش علاقه به حضور تولید کنندگان در قالب سریال ها وجود داشته اما تلاش ما مدیریت این تقاضاها است و امیدواریم سریال های جدید سال ۹۴ که از سوی کارگردانان نام آشنایی همچون داوود میرباقری و حسن فتحی ارائه می شود رضایت مخاطبان را جلب کند.
وی در عین حال تصریح کرد: سیاست ما توسعه سریال سازی در شبکه نیست اما امیدواریم سریال هایی که از سوی کارگردانان شهیر در شبکه نمایش خانگی تولید خواهد شد رضایت مخاطبان را جلب خواهد کرد.

*بروز استعدادهای جوان در جشنواره یاس
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه با اشاره به همکاری تنگاتنگ با موسسه رسانه های تصویری و سومین جشنواره بین المللی فیلم های ویدیویی (یاس) اظهار کرد: جشنواره فیلم یاس رویداد تخصصی در عرصه فیلم های ویدیویی است که شهریور یا مهر امسال برپا می شود و امیدواریم این رویداد محل بروز استعداد های جوان باشد. به نظر می رسد با حضور موسسه رسانه های تصویری به عنوان بازوی اجرایی سازمان سینمایی، همراهی بخش خصوصی و برگزاری جشنواره یاس و اعلام سال ۹۴ به عنوان سال رونق نمایش خانگی، چشم انداز بهتری پیش روی مخاطبان در این عرصه وجود داشته باشد.
موسوی در ادامه گفت: برخی سرمایه خود را در عرصه شبکه نمایش خانگی در سال های اخیر به صنعت دیگری منتقل کرده اند اما کسانی که با امید، عشق و اقتصادی کردن فعالیت ها در این زمینه در حال تلاش هستند انشالله سال خوبی را پیش رو خواهند داشت و و برای حمایت های مادی و معنوی سازمان سینمایی از ایشان در حال شناسایی و تعبیه راه هایی هستیم.
وی اظها کرد: نمایش خانگی بزرگترین حامی و خادم سینمای ملی است و امیدواریم شاهد افزایش قیمت رایت های سینمایی همزمان با مبارزه با قاچاق فیلم ها باشیم.

*۷۳ درصد مجوزها برای ۱۰ شرکت برتر
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه در ادامه به شرایط کنونی شرکت های ویدیو رسانه اشاره کرد و توضیح داد: آمار فعالیت ۲۹ شرکت فعال در زمینه شبکه نمایش خانگی نشان می دهد برخی شرکت ها تنها در سال ۹۳، درخواست یک پروانه داشتند. این در حالی است که برای شرکت اول در زمینه فعالیت، ۹۴ پروانه صادر شده است. همچنین ۷۳ درصد از مجوزهای شبکه نمایش خانگی برای ۱۰ شرکت فعال در این عرصه صادر و الباقی پروانه ها نیز برای ۱۹ شرکت دیگر صادر شده است. به عبارت دیگر ۱۰ شرکت یاد شده حداقل ۱۹ و حداکثر ۹۴ پروانه نمایش در سال گذشته دریافت کردند.
موسوی با اشاره به توجه سازمان سینمایی به شبکه نمایش خانگی در سال ۹۴ اظهار کرد: امسال دکتر ایوبی رییس سازمان سینمایی، با برنامه مدونی اعلام کردند امسال، سال نمایش خانگی است. همچنین تشکیل شورای توسعه نمایش خانگی در عالی ترین سطح شامل آقایان حبیب ایل بیگی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، دکتر ابطحی قائم مقام اقتصاد سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری ، حسین مسافر آستانه مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری، رمضانعلی حیدری خلیلی قائم مقام اجرایی رییس سازمان سینمایی و نمایندگان صنوف شامل آقایان سید غلامرضا موسوی رییس شورای عالی تهیه کنندگان سینما، ایرج محمدی به عنوان رییس انجمن شرکت ها و موسسات فیلمسازی ایران از دیگر اقداماتی است که  در راستای نامیده شدن سال ۹۴ با عنوان نمایش خانگی انجام شد.
مدیرکل دفتر نمایش خانگی ،مستند و کوتاه ادامه داد: تاکنون دو جلسه شورای توسعه نمایش خانگی برگزار شده و مقرر است هر ماه ۲ جلسه این شورا با هدف بررسی و اجرای راه های ارتقا و توسعه نمایش خانگی برگزار شود. انتهای پیام/

94/02/22 - 12:29





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن