تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812825749




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجرای پروژه بین المللی احیا جنگل های ایلام کلید خورد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اجرای پروژه بین المللی احیا جنگل های ایلام کلید خورد ایلام - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از آغاز اجرای پروژه بین المللی احیا جنگل های این استان خبر داد.


به گزارش ایرنا از خبر روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، خیراله آذرکردار در این مورد گفت: احیا، گسترش و مدیریت پایدار اقلیم های خشک و نیمه خشک از جمله طرح های بین المللی است که با همکاری جف (صندوق تسهیلات زیست محیطی)، سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) و سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در منطقه حوزه آبخیز دویرج شهرستان دهلران استان ایلام اجرا می شود.
وی ادامه داد: بهبود وضعیت جنگل ها، مراتع و اقلیم های کشاورزی و مدیریت پایدار منابع طبیعی از راه ایجاد چارچوب های برنامه ریزی شده و اجرای مشارکتی در سطح حوزه آبخیز دویرج از اهداف این پروزه بین المللی است.
وی افزود: در این طرح افزایش تاب آوری اکوسیستم ها و معیشت های محلی در چشم اندازهای خشک و نیمه خشک جنگلی در این حوزه آبخیز استان ایلام مد نظر است.
آذرکردار گفت: اجرای این طرح بزرگ و مهم با توجه به طبیعت و شاخص های محیطی و شرایط آب و هوایی منطقه، نقش اساسی در ارتقا و کیفیت زندگی مردم ساکن در این حوزه آبخیز دارد.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام، تاثیرات مثبت زیست محیطی، ارتقا مباحث بهداشتی، رفاهی و خدماتی، رونق وضعیت اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار را از مزایای اجرای این پروژه بزرگ برشمرد.
وی با بیان این که برنامه های پروژه تاکنون به خوبی پیش رفته، افزود: طرح مدیریت پایدار سرزمین و جنگل در یک بازه زمانی مشخص انجام خواهد شد و اعتبار آن را سازمان های جف و جنگل ها و مراتع کشور تامین خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، این در حالی است که در هفته اخیر در راستای بررسی اولیه و بروز رسانی اطلاعات میدانی در خصوص وضعیت منطقه مورد نظر، اجرای طرح (حوزه آبخیز دویرج) مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام، کارشناسان دفتر UNDP در ایران و جمعی از کارشناسان منابع طبیعی استان از منطقه بازدید کردند.
حوزه آبخیز دویرج در شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران واقع است؛ این شهرستان از کانون های بحرانی بیابان زایی در استان ایلام محسوب می شود که اجرای طرح های آبخیزداری و احیایی در آن از اهمیت به سزایی برخوردار است.
استان ایلام در غرب کشور و حوزه زاگرس دارای 640 هزار هکتار جنگل با گونه غالب بلوط است که در سال های گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات زیست محیطی از جمله خشکسالی، ریزگردهای عربی و شیوع بیماری های انگلی و آفات 100 هزار هکتار از این جنگل ها با خشکیدگی مواجه شده است.
7177



30/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن