تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798444064




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزیر علوم: دانشگاههای نسل سوم شاخص ترین محورعلم و فناوری در برنامه ششم توسعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: وزیر علوم: دانشگاههای نسل سوم شاخص ترین محورعلم و فناوری در برنامه ششم توسعه است اصفهان- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: حرکت به سمت ایجاد و شکل گیری دانشگاههای نسل سوم و کارآفرین، شاخص ترین برنامه حوزه علم و فناوری در برنامه ششم توسعه کشور است.


به گزارش ایرنا، محمد فرهادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: مهمترین اولویت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در برنامه ششم توسعه کشور در حوزه فناوری، تبدیل علم به ثروت، توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و جهت گیری به سمت دانشگاههای کارآفرین خواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حمایت مالی و تامین بودجه برای پارک های علم و فناوری، اظهار کرد: بخشی از این حمایت از سهم بودجه های دولتی و بخش دیگر از محل حرکت به سمت تحقیقات است.
وزیر علوم توضیح داد: در این مسیر باید راهکارهایی پیدا شود تا بتوان به فناوری هایی با سرمایه گذاری دولتی یا بودجه های عمومی و حمایتی یا بخش خصوصی دست یافت تا با تولید محصول دانش بنیان و ایجاد ارزش افزوده، اشتغال ایجاد شود.
فرهادی با بیان اینکه حدود 90 درصد از کارکنان شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان دانش آموختگان دانشگاهی هستند، افزود: این افراد باری برای دولت به همراه ندارند و خودشان در مراکز رشد، مراحل تکاملی را برای تولید محصول طی کرده و از فضای پارک علمی و حمایت و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی آن برای تولید محصول، بازاریابی و فروش استفاده می کنند.
وزیر علوم در پاسخ به سوالی درباره وضعیت سرپرستان دانشگاه ها نیز گفت: روسای دانشگاهی که بصورت سرپرست هستند به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شده اند اما هنوز نوبت رسیدگی به پرونده و دستور جلسات بررسی آنها نرسیده است.
وی اظهار امیدواری کرد که بزودی حکم ریاست این دانشگاهها نیز تصویب شود.
فرهادی همچنین درباره کریدور علم و فناوری اصفهان گفت: این کریدور سال های گذشته در هیات وزیران تصویب شده بود اما در چهار ماه پیش در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) کشور تصویب و کارهای آن انجام شده است.
وزیر علوم درباره مراکز رشد علوم انسانی خاطر نشان کرد: امسال دو یا سه مرکز رشد در این زمینه در مناطق مختلف کشور راه اندازی می شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه برای بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و دستاوردهای شرکت های دانش بنیان مستقر در آن به اصفهان سفر کرده است.
وی همچنین کلنگ احداث برج فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به زمین زد.
فرهادی پس از بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای شرکت در جلسه هیات رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان به این دانشگاه رفت.
شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 بطور جدی با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد تا در سطحی کلان تر به ایجاد همکاری و نزدیکی بیشتر جامعه علمی و صنعتی و رونق اقتصادی بپردازد.
به عبارت دیگر شهرک به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه ایفای نقش کرده و به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش و در نهایت تبدیل علم به ثروت در کشور کمک می کند.
حضور 380 شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک و شکل گیری 45 واحد صنعتی مبتنی بر فناوری های این شرکت ها، اشتغال جمع کثیری از فارغ التحصیلان دانشگاه ها و بسیاری از ارزش آفرینی های دیگر، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به یک سازمان پیشرو و موثر در توسعه استان تبدیل کرده است و بیانگر عزم جدی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای ایفای نقش موثر در شکل گیری منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان به عنوان یکی از نقاط کانونی آن است.
پ/3011/ 6508



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن