تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803047238




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکیل نخستین انجمن میراث فرهنگی کشور در خراسان شمالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تشکیل نخستین انجمن میراث فرهنگی کشور در خراسان شمالی بجنورد - ایرنا - معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این خطه به عنوان نخستین استان کشور در تشکیل شورای انجمن میراث فرهنگی در مرکز استان و شهرستان ها است.


به گزارش ایرنا علی اکبر وحدتی روز سه شنبه در نشست تشکیل انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد، گفت: این شهرستان به عنوان آخرین شهرستان استان است که اعضای انجمن میراث فرهنگی آن معرفی شده و آماده فعالیت برای تشکیل انجمن در مرکز بخش ها و روستاهای تابعه است.
به گفته وی اکنون طبق ابلاغ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علاوه بر مرکز خراسان شمالی، در هشت شهرستان تابعه استان انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با شیوه نامه اجرایی جدید تشکیل شده و آغاز به کار کرده است.
در خراسان شمالی نخستین انجمن میراث فرهنگی در سال 1353 تشکیل و فعال شده بود و دوباره در سال 1373 این انجمن شکل گرفت ولی از ظرفیت آن به خوبی استفاده نمی شد.
طبق گزارش مسوول انجمن های میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، تا قبل از عملیاتی شدن ابلاغ اخیر رییس سازمان مبنی بر تشکیل شورا و انجمن شهرستانی، در این استان در 140 روستا با 575 نفر عضو انجمن میراث فرهنگی تشکیل و فعال بود که حوزه های مقابله با حفاران غیرمجاز، مرمت و ساماندهی بنا، گزارش دهی از آمار بازدید کننده، ثبت و معرفی آثار تاریخی و .. مشارکت داشتند.
فرماندار بحنورد نیز بر حفظ و احیای آثار تاریخی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: تشکیل و فعال کردن انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابتکار جدید است که می تواند علاوه بر تقویت مشارکت مردم در حفظ و احیا، از این ظرفیت در جذب و ماندگاری گردشگر نهایت بهره را برد.
محمود ثمینی افزود: باید از مشارکت آحاد جامعه در این حوزه استفاده کرد زیرا تقویت آن ثروت اندوزی برای استان محسوب می شود.
وی گفت: متاسفانه امروز به علت کم توجهی در حفظ و احیای آثار تاریخی در این شهرستان برخی از آثار نظیر یخچال های قدیمی و کوره های آجر پزی تخریب شده اند که تشکیل و راه اندازی انجمن میراث فرهنگی، نجات و انتقال گذشته با ارزش به نسل های آینده و ثروت اندوزی است.
وی بر سرمایه گذاری در آموزش و پرورش برای حفظ و احیای آثار تاریخی تاکید کرد.
طبق گزارش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی در شهرستان بجنورد 70 اثرتاریخی با ارزش در فهرست آثار ملی شده است.
رییس شورای اسلامی شهر بجنورد نیز از غفلت در بهره برداری بهینه از ظرفیت آثار تاریخی استان در جذب و ماندگار مسافران گذری گلایه کرد و گفت: در 10 سال اخیر که از عمر استان می گذرد، از این ظرفیت استان برای افزایش ماندگاری مسافر به خوبی استفاده نشده است.
رضا فیروزه ابراز امیدواری کرد که با تشکیل و راه اندازی انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سطح استان بتوان از این ظرفیت، بجنورد را به عنوان شهر مقصد برای افزایش ماندگاری مسافران گذری بهره برد.
یک فعال در حوزه میراث فرهنگی خراسان شمالی نیز تشکیل و راه اندازی انجمن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را بسیاری ضروری دانست و گفت: این تشکل با همکاری مردم کارآمد خواهد بود.
حسین انصاری مود افزود: باید این تشکل را تقویت کرد تا از ظرفیت آن در حفظ و احیا آثار تاریخی، صنایع دستی و معرفی این جاذبه ها به جامعه در استان استفاده کرد.
در استان خراسان شمالی هزار و 200 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد.
استان خراسان شمالی واقع در شمالشرق کشور دارای 22 نقطه شهری و هزار روستا است.
در این استان طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 90، 867 هزار نفرجمعیت وجود دارد. ک/2
6204/ 6042



29/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن