تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813019168




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امريكا در دشمني بااسلام شيعه و سني نمي‌شناسد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امريكا در دشمني بااسلام شيعه و سني نمي‌شناسد
كنگره گراميداشت شهداي پيشمرگان مسلمان كرد روز گذشته در سنندج آغاز به كار كرد. در اين كنگره بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد كنگره گراميداشت شهداي پيشمرگان مسلمان كرد كه در تاريخ14/۲/۱۳۹۴ برگزار شده بود، منتشر شد.


كنگره گراميداشت شهداي پيشمرگان مسلمان كرد روز گذشته در سنندج آغاز به كار كرد.  در اين كنگره بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار اعضاي ستاد كنگره گراميداشت شهداي پيشمرگان مسلمان كرد كه در تاريخ14/۲/۱۳۹۴ برگزار شده بود، منتشر شد.  به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي در اين ديدار با قدرداني از گراميداشت ياد شهيدان پيشمرگان مسلمان كرد، به فداكاري و از جان گذشتگي اين جوانان مؤمن و با اخلاص اشاره كردند و گفتند: پيشمرگان مسلمان كرد با حضور در ميدان، هم جان خود را به خطر مي‌انداختند و هم گروهك‌هاي ضد انقلاب آرامش خانواده‌هاي آنها را تهديد مي‌كردند، اما اين جوانان شجاع، حقاً و انصافاً امتحان بسيار خوبي دادند. متن كامل بيانات معظم له در پي مي‌آيد.
بسم الله الرحمن الرحيم
خيلى متشكريم از برادران عزيز كه همت كردند تا ياد گرامى پيشمرگان مسلمان كرد را احيا كنند و زنده بدارند و نگذارند اين فداكاري‌ها فراموش بشود؛ تشكر مي‌كنيم از اين زحماتى كه كشيده‌ايد و همچنين تشكر مي‌كنيم از بياناتى كه آقاى حسينى، آقاى [رجبى] فرمانده، آقاى ملاقادر دوست قديمى ما بيان فرموديد. ان‌شاءالله كه خداوند به همه شماها توفيق بدهد و كمك كند.
بله همانطور كه اشاره كرديد، برادران شجاع و بااخلاص در منطقه كردنشين كم نبودند و در همه‌جاى منطقه كردنشين، برادران مؤمن و بااخلاص وجود داشتند كه براى انقلاب واقعاً مايه گذاشتند. گل سرسبد اينها، همين جوانانى بودند كه در مجموعه‌هاى پيشمرگان مسلمان كرد مجتمع شدند، سلاح دست گرفتند و رفتند در ميدان؛ هم جان خودشان را به خطر انداختند، هم خانواده‌هاى خودشان را به خطر انداختند؛ اين نكته مهمى است.

   ‌ جوانان پيشمرگه كرد مسلمان امتحان خوبي دادند
در اصفهان، در تهران، در يزد، در مشهد، در تبريز اگرچنانچه فرزند يك خانواده‌اى مي‌رفت در ميدان جنگ و به شهادت مي‌رسيد، مردم نسبت به اينها اظهار ارادت مي‌كردند؛ كسى به خود اين جرئت را نمي‌داد و اصلاً كسى تمايلى نداشت كه اينها را تهديد كند؛ [ اما] در كردستان اينجور نبود؛ در كردستان بعضى از خانواده‌هايى كه جوانانشان مي‌رفتند به شهادت مي‌رسيدند يا مبارزه مي‌كردند، از طرف ضد انقلاب مورد تهديد قرار مي‌گرفتند. اين جوانى كه در مجموعه پيشمرگان مسلمان كرد با اين شجاعت مي‌آمد وسط ميدان - كه بنده يادم هست و كاملاً با اين مجموعه آشنا بودم؛ مكرر آنجاها رفته بودم، ديده بودم، مي‌آمدند، مي‌رفتند - هم جان خودش را در معرض تهديد قرار مي‌داد، هم آرامش خانواده خودش را؛ مي‌دانستند و مي‌آمدند؛ اينها خيلى مهم است. و امتحان خوبى دادند؛ حقاً و انصافاً امتحان بسيار خوبى دادند.

   ‌ دشمن مي‌خواست كردستان را نقطه آسيب پذير و آسيب‌زن كند
دشمن از روز اول روى منطقه كردنشين تكيه كرد؛ به دو جهت: يكى به‌خاطر قوميت، يكى به‌خاطر مذهب؛ اميدوار بودند كه بتوانند از اين نقطه نفوذ كنند؛ در بلوچستان به يك نحو، در تركمن‌صحرا به يك نحو، در كردستان به يك نحو. اين اسناد و مدارك فراوان مربوط به منطقه كردستان كه در نهانخانه‌هاى امنيتى رژيم طاغوت بود، همه افتاد دست ما؛ ما فهميديم سياست‌هاى اينها آنجا چه بوده است و چه‌كار مي‌كردند. اينها از اين سياست‌ها مي‌خواستند بعد از پيروزى انقلاب استفاده كنند و منطقه كردستان را تبديل كنند به يك نقطه آسيب‌پذير و آسيب‌زن نسبت به انقلاب؛ هدف اين بود. حالا شعارهاى گوناگونى مي‌دادند؛ بعضي‌شان شعار چپ مي‌دادند، بعضى حتى شعارهاى اسلامى مي‌دادند. در همين منطقه كردستان از ضد انقلابِ معارض با نظام اسلامى، كسانى بودند كه آيه قرآن مي‌خواندند - كه خب همه يادمان هست؛ كسانى كه در اين قضيه بودند، يادشان هست - اما در واقع داشتند براى ضد‌انقلاب، براى امريكا، براى رژيم صهيونيستى كار مي‌كردند، تلاش مي‌كردند؛ و همه نيروى خودشان را هم مصرف كردند بلكه بتوانند آن منطقه را ناامن كنند؛ خب اين منطقه ناامن نشد.

   ‌ مردم پاوه غريبانه به نظام خدمت كردند
خب بله، جوان‌هاى ما از جاهاى مختلف رفتند كردستان اما اگر دل مردم كرد با انقلاب نبود، باز هم اينها مي‌توانستند كار بكنند؟ معلوم است كه نه؛ اگر ده برابر آن مقدارى كه ما نيرو فرستاديم كردستان، مي‌رفتند كردستان اما دل مردم كرد با اينها نبود، نمي‌توانستند كار بكنند؛ مردم كرد و خيلى از علماى كرد دلشان با اينها بود؛ بعضى از علماى كرد را ضد انقلاب شهيد كرد، كه آخرينش همين چند سال پيش مرحوم شيخ‌الاسلام بود؛ در سنندج اين مرد خالص و پاك را شهيد كردند؛ بنابراين كارى كه در آن منطقه انجام گرفت به همت برادران بود.
من خاطرات زيادى دارم؛ حالا پاوه را آقاى ملاقادر گفتند؛ من يادم است روزى كه اول‌بار بعد از قضاياى پاوه، رفتيم، هوا هم سرد بود، رفتيم آن منطقه بالا[ى شهر] و جوان‌هايى كه آنجا بودند [ ديديم] و رفتيم مسجد ايشان. حقيقتاً مردم در آن منطقه با غربتى كه در خانه خودشان داشتند، براى نظام جمهورى اسلامى تلاش مي‌كردند و خدمت مي‌كردند و زحمت مي‌كشيدند، يعنى واقعاً اينجورى بود. خب بحمدالله اثر هم كرد؛ امروز هم در آن مناطق [همين وضع] هست.

   ‌ دشمن آرام نمي‌نشيند، مراقب آتش تعصبات مذهبي باشيد
آنچه مهم است اين است كه ما بدانيم دشمن آرام نمي‌نشيند؛ اگر خيال كنيم كه دشمن آرام خواهد نشست، نه، دشمن تا آنجايى كه بتواند دشمنى خواهد كرد و نقشه خواهد ريخت و اقدام خواهد كرد؛ پول هم در اختيارشان هست، دستگاه‌هاى امنيتي‌شان هم وسيع است، دستگاه‌هاى تبليغاتي‌شان هم وسيع است و تلاش مي‌كنند؛ ما بايد بيدار باشيم ما بايستى بيدار باشيم. همانطور كه عرض كردم، اين مسئله شيعه و سنى  مسئله مهمى است. آنها روى مسئله شيعه و سنى تكيه كرده‌اند؛ سعى كردند از هر دو طرف تعصب‌ها را برانگيخته كنند؛ يعنى آتش تعصب را، هم در طرف شيعه، هم در طرف سنى برانگيخته كنند. يك عده‌اى هم خب از روى غفلت، هميشه بازيچه دست اين چيزها مي‌شوند. انسان‌هاى دلسوز و علاقه‌مند بايد حواسشان خيلى جمع باشد كه اسير اين معانى نشوند. واقعاً اينجور است كه آن كسى كه در كسوت طرفدارى از تسنن، بنا مي‌كند به شيعه حمله كردن و دشمنى خود را از حد مي‌گذراند، هيچ‌گونه علاقه‌اى در مركز امر به تسنن و به اسلام ندارد. عين همين قضيه در مورد [ تشيع هست]؛ كسانى هستند كه محرك آتش تعصب در شيعه برضد اهل تسنن هستند، درحالي‌كه هيچ‌گونه انگيزه دينى در آنها نيست؛ اينها از چه كسانى استفاده مي‌كنند؟ از متوسطين و متوسطاتى كه درست توجه به جوانب قضيه ندارند؛ علاقه مذهبى دارند اما عقل و توجه و حكمت لازم در آنها نيست كه بفهمند هدف دشمن چيست. اينها از دو طرف تحريك مي‌كنند؛ همه بايستى مراقب باشيم، نگذاريم اين توطئه به نتيجه برسد.

   ‌ براي دشمن شيعه و سني فرقي ندارد
بنده از همان مدت‌ها پيش اين را مي‌گفتم كه انگليس‌ها در اين مسئله خيلى تجربه دارند، آنها از امريكايي‌ها تجربه‌شان بيشتر است، تجربه اختلاف‌افكنى بين تشيع و تسنن در آنها خيلى بيشتر است؛ خوب بلدند چه‌كار بكنند كه دو طرف را به جان هم بيندازند. يك وقت به‌نحوى حرف مي‌زنند كه گويى طرفدار اهل سنتند. حالا ديديد در مجلس كنگره امريكا به‌عنوان حمايت از اهل‌سنت عربِ عراق، طرح تصويب مي‌كنند! حالا آنها آيا واقعاً به اهل سنت علاقه دارند؟ آنها ضد هر چيزى هستند كه نشانى از اسلام دارد؛ برايشان شيعه و سنى هم فرقى ندارد؛ به اين نكته بايستى توجه كرد. بنابراين مسئله مذهب يك مسئله است، حالا خوشبخانه مسئله قوميت در مورد كردها [نيست]، «...» [دشمنان] نمي‌توانند از عامل كردى استفاده كنند؛ با اينكه در بعضى از كشورهاى ديگر از عامل كردى خوب مي‌توانند استفاده كنند، در ايران از اين عامل نمي‌توانند استفاده بكنند وليكن خب تبليغات را مي‌كنند، از عامل اخلاف مذهبى استفاده مي‌كنند؛ مسئله قوميت يك مسئله است. بهانه‌ها را بايد از دست اينها گرفت.

   ‌ جوان‌هاي كرد نبايد بيكار بمانند
كار فرهنگى كه آقاى ملاقادر گفتند كاملاً درست است، كار فرهنگى بسيار خوب است. حالا همين حركتى كه در زمينه پيشمرگان مسلمان كرد داريد انجام ميدهيد، اين خودش يك كار فرهنگى است؛ اگر اين كار را خوب و تميز و جامع ان‌شاءالله از آب دربياوريد، اين خودش يك كار فرهنگى باارزشى است، اين را بايد انجام داد.
 كارهاى خدماتى و اقتصادى هم بايد انجام بگيرد؛ واقعاً جوان‌ها نبايد بيكار بمانند، بيكارى منشأ فساد است و مسائل مربوط به جوان‌ها مسائل درجه يك است. اميدواريم ان‌شاءالله خداوند متعال به همه شماها توفيق بدهد، بتوانيد اين كارهايى را كه شروع كرده‌ايد، به بهترين وجهى ان‌شاءالله به پايان برسانيد. و السلام عليكم و رحمهًْ‌الله و بركاته
پيش از سخنان معظم‌له، حجت‌الاسلام سيدمحمد حسينى شاهرودى (نماينده‌ ولي‌فقيه در استان كردستان)، سرتيپ ۲ پاسدار محمدحسين رجبى (فرمانده سپاه كردستان و دبير كنگره) و ماموستا ملاقادر قادرى (امام جمعه پاوه) مطالبى بيان كردند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن