تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى‏داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799642014




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه بی امان با سوداگران مرگ خواسته بحق شیعه و سنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ خواسته بحق شیعه و سنی است زاهدان - ایرنا - امامان جمعه شیعه و سنی، سران قبائل و طوایف، معتمدان و مسوولان خاش مبارزه بی امان با سوداگران مرگ به عنوان خواسته مهم و بحق مردم شیعه و سنی را خواستار شدند.


به گزارش ایرنا این در خواست در نشست روز چهارشنبه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش مطرح و بر اهمیت مبارزه با قاچاقچیان خرد و کلان و نیز حرمت شرعی و دینی خرید، فروش و استعمال مواد مخدر تاکید شد.
فرماندار خاش در این نشست بیان کرد: موضوع مواد مخدر به عنوان یک معضل و تهدید جدی مطرح بوده و جامعه ما را به شدت گرفتار ساخته است.
محمداکبر چاکرزهی افزود: این معضل بسیاری از خانواده ها، افراد جامعه و قشرهای جوان و پویای جامعه اسلامی و ایرانی را در معرض نابودی قرار داده و متاسفانه روز به روز آسیبها و خطرات آن کشور و منطقه ما را در بر می گیرد.
وی ادامه داد: همجواری کشورمان با پاکستان و افغانستان بعنوان کانونهای مهم خطر بر شدت آسیبها افزوده و بر همین اساس لازم است هم مردم و هم مسوولان در راستای پاک نگهداشتن جامعه از خطرات مواد مخدر هوشیارتر، بیدار و آگاهتر باشند.
فرماندار خاش گفت: دولت و مردم در زمینه پیشگیری از خطرات مواد مخدر باید با احساس تکلیف و مسوولیت بر خورد کنند که انجام کارهای فرهنگی، علمی، آموزشی، ترویج مسائل دینی و اعتقادی، کنترل و نظارت بر رفتار فرزندان و اجرای برنامه های دلسوزانه با هدف شناسایی آسیبها و کانونهای پر خطر تا حدی می تواند جامعه ما را از خطرات مواد خانمان سوز حفظ کند.
وی تشکیل کانونهای سلامت محله ای با ترکیب امامان جمعه و جماعات، مسوولان کانونهای مساجد، معتمدان، فرهنگیان و افراد آگاه بر مسائل و مسوولان و کارشناسان را در جهت پیشگیری و کمک به کاهش آسیبها مهم ارزیابی کرد.
چاکرزهی گفت: علما، معتمدان و ریش سفیدان با حمایتهای بی دریغ شان، هدایت و راهبری افراد زیر مجموعه طوایف و جامعه و دادن نظریات و مشارکت، همفکری و همدلی با مسوولان می توانند در کاهش خطرات مواد مخدر تاثیر گذار باشند.
وی اهمیت دادن به اشتغال جوانان، تحصیلکردگان، توجه به نیازهای افراد گرفتار شده در دام اعتیاد و تلاش برای خودکفا کردن خانوارهای نیازمند را متذکر شد و اظهار داشت:بیکاری و نبود اشتغال پایدار هم اکنون مهمترین آسیب و تهدید جدی برای افراد جامعه ما محسوب می شود.
امام جمعه موقت خاش نیز بیان کرد: خوشبختانه علما و بزرگان شیعه و اهل سنت فتواهای صریحی مبنی بر حرمت خرید، فروش و استعمال مواد مخدر داده اند و در این راستا یک همدلی و همگامی عمیقی بین علما وجود دارد.
حجت الاسلام جواد حسینی افزود:متاسفانه آسیبهای مواد مخدر جامعه ما را در معرض خطرات جدی و آسیب قرار داده و در این جهت لازم است هم مردم و هم مسوولان دلسوزانه وارد عمل شوند برای مقابله با آن فکر و راه و چاره ای تدبیر کنند.
مولوی محمدیعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت شهرستان خاش نیز اظهار داشت: 99 درصد از اختلافات و آسیبهای اجتماعی و وقوع جرمهای مختلف به معاملات مواد مخدر بر می گردد.
وی اظهار داشت:از دیدگاه علمای اهل سنت فتواهای صریحی در ارتباط با خرید، فروش و استعمال مواد مخدر وجود دارد که انجام اینگونه اعمال را حرام شرعی می دانند.
این روحانی برجسته اهل سنت با تاکید بر اینکه نقش روشنگری علما برای مقابله با این معضل کفایت نمی کند گفت: صدا و سیما، معتمدان و ریش سفیدان و سران قبائل و طوایف برای آگاه سازی و اصلاح جامعه نقشی انکار ناپذیر دارند.
مولوی حسین بر ادامه داد:بزرگان و ریش سفیدان در هر طایفه با تقویت کارهای فرهنگی، بهره گیری از نظرات نخبگان علمی و دانشگاهی و بر پایی نشستهایی می توانند با پدیده ها و ناهنجاری های اجتماعی و از جمله پدیده شوم مواد مخدر مقابله کنند و در نشستهایی بصورت ماهیانه عملکرد فرهنگی و اجتماعی طوایف خود را مورد سنجش قرار دهند و صدا و سیما نیز با دعوت از علما و کارشناسان فن اعم از شیعه و سنی و تشکیل میزگردهایی می تواند برای آگاه سازی و شناسایی آسیبها و خطرات و نیز تبیین راهکارهای مقابله ای و پیشگیری جامعه را به سمت پاک شدن از خطرات مواد مخدر و ناهنجاری های اجتماعی پیش برد.
سرهنگ پاسدار موسی اصغری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان خاش هم با بیان اینکه مواد مخدر قصه پر غصه ای است که آسیبهای آن دامن گیر جامعه بشری شده است گفت: برای پیشگیری از معضل مواد مخدر باید همت و تلاش همگانی وجود داشته باشد.
عیدمحمد قلندرزهی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش نیز گفت: برای برخورد با پدیده شوم مواد مخدر یک بسیج همگانی و تلاشی مستمر و قاطعانه در جامعه لازم است.
وی اظهار داشت:مقابله با اعتیاد دچار فراز و نشیب های فراوانی بوده اما با توجه به تاکید وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر مشارکت آحاد مردم در این امر مهم، باید به ظرفیت های اجتماعی از جمله انجمن های غیردولتی توجه و اهمیت مبارزه با مواد مخدر بیش از پیش تقویت شود.
وی بیان کرد: هزینه های مالی و اجتماعی آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد و جرائم مربوطه فقط محدود به شخص معتاد نمی شود بلکه خسارت های بهداشتی، درگیر شدن نیروی انتظامی و قضایی، بالا رفتن نرخ بیمه و تامین اجتماعی، آزار و اذیت بستگان و غیره اثرات بسیار منفی برجای می گذارد.
در این نشست شماری از علما، معتمدان و مسوولان شهرستان خاش برای مقابله با معضل مواد مخدر دیدگاههای خود را ارائه دادند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.
7310 / 6081

































23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن