تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804071678




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حجم 160 میلیارد دلار مبادلات تجاری سال گذشته، نشانه بی تاثیری تحریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: قائم مقام وزیر صنعت: حجم 160 میلیارد دلار مبادلات تجاری سال گذشته، نشانه بی تاثیری تحریم تهران - ایرنا - قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: سال گذشته حجم مبادلات تجاری ایران با کشورهای جهان به 160 میلیارد دلار رسید که این امر نشانه تعامل اقتصاد کشور با دنیاست و موضوع تحریم در آن نقش تعیین کننده ای ندارد.


به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی وزارتخانه یادشده، مجتبی خسروتاج افزود: حذف قاچاق کالا و خام فروشی برای توسعه تولید لازم است و بهبود فضای کسب و کار، برنامه ریزی برای توسعه تولید، بازاریابی جدید و حرکت به سمت صادرات از جمله عوامل موثر در رونق تولید محسوب می شود.
به گفته این مقام مسئول، تولید و فروش مقطعی نباید در دستور کار بنگاه باشد بلکه به منظور دستیابی به توسعه پایدار باید نگاه بلندمدت به تولید داشت.
وی، پایداری تولید را نیازمند بهره گیری از سرمایه و نیروی انسانی متخصص و وجود فناوری نوین دانست که با گذشت بیش از سه دهه از عمر انقلاب اسلامی در این ارتباط اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: تحریم برخلاف شعارهای مدعیان تجارت جهانی وضع می شود و مشکلاتی مانند افزایش قیمت تمام شده کالا را به دنبال دارد، بنابراین دپیلماسی خارجی ایران در مسیر لغو تحریم و احقاق حقوق مردم فعال شده اما در داخل باید با تکیه بر ظرفیت ها و تولیدات ضمن تامین نیازها، بازارهای صادراتی را نیز گسترش داد.
سخنگوی وزارت صمت اضافه کرد: براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی موضوع تولید داخلی و صادرات کالا با ارزش افزوده بیشتر، مورد تاکید قرار گرفته و اقتصادی که با تکیه بر توانمندی های داخلی به سمت بازارهای صادراتی، پیوندهای منطقه ای و بازارهای بین المللی حرکت کند می تواند پایداری بیشتری داشته باشد.
وی افزود: اقتصاد مقاومتی بر صادرات با ارزش افزوده بیشتر به جای خام فروشی تکیه دارد و برای صادرات کالای خام، حقوق و عوارض گمرکی وضع شده و شورای اقتصاد با تصویب عوارض و حقوقی گمرکی از خام فروشی سالامبور گوسفندی جلوگیری کرد تا با فرآوری در داخل، این محصول با ارزش افزوده بیشتر صادر شود.
قائم مقام وزیر صمت درباره تاثیر کالای قاچاق بر تولید داخل، گفت: چنانچه کیفیت و قیمت کالا، رضایت مصرف کننده را تامین کند، می تواند زمینه قاچاق کالا را از بین ببرد.
خسروتاج لزوم رقابتی سازی تولید داخلی از نظر قیمت و کیفیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: تبلیغات و فرهنگ سازی هم می تواند در استقبال مردم به مصرف کالای داخلی و کاهش قاچاق موثر باشد.

** افزایش قیمت خودرو بدون مجوز شورای رقابت، ممنوع
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه هیچ خودروسازی حق ندارد بدون مجوز شورای رقابت، قیمت خودرو را افزایش دهد، افزود: شورای رقابت هزینه واحدهای خودروسازی و همچنین فرمول تعیین قیمت را بررسی می کند و سپس درباره قیمت تصمیم گیری خواهد کرد.
وی نظر خود را در ارتباط با کیفیت خودرو ساخت داخل اینگونه، ابراز داشت: چنانچه شرایط رقابتی در این صنعت ایجاد شود، تعرفه ها دیگر 70 تا 100 درصد باقی نخواهند ماند در آن صورت وضعیت خودرو شرایط بهتری پیدا خواهد کرد.
به گفته این مقام مسئول، صنعت خودرو در کشور دارای یکهزار و 200 قطعه ساز است و انتظار می رود در آینده براساس برنامه ریزی، کیفیت خودروها در شان مردم و مشتریان باشد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان آنکه تمام خودروهای مورد مصرف در این وزارتخانه، داخلی است، افزود: خودرو شخصی وزیر صنعت، معدن وتجارت نیز پراید است.
وی درباره حضور هیات های تجاری خارجی همزمان با مذاکرات هسته ای، گفت: این هیات ها بخش زیادی از مذاکرات را انجام می دهند اما منتظر نتیجه نهایی مذاکرات با 1+5 می مانند.
خسروتاج اضافه کرد: شرکت های داخلی نیز می توانند شرکای خود را با حضور این شرکت ها در تهران بازیابند، تا زمینه برای همکاری فراهم شود.
وی ضمن یادآوری حجم 160 میلیارد دلاری مبادلات تجاری کشورمان در سال گذشته، اظهار داشت: تحقق رقم مزبور با وجود تحریم ها و کنترل های شدید صورت گرفت و این موضوع نشان داد که ایران ظرفیت های اقتصادی بسیار بالایی دارد.
وی در خصوص این پرسش که آیا سیگار مارلبرو ماهیت صهیونیستی دارد، افزود: وزارت امور خارجه پس از بررسی این موضوع اعلام کرد که دلایل مستند و متقنی برای اینکه این شرکت وابستگی و مالکیت صهیونیستی دارد، بدست نیامده است.
وی افزود: سیگار مارلبرو، نه در داخل تولید و نه به صورت رسمی وارد می شود.
خسروتاج درباره قاچاق کالا و وظیفه دستگاهها نیز گفت: وظیفه اصلی برخورد با این پدیده برعهده وزارت صمت نیست، بلکه بعهده نهادهای اطلاعاتی و امنیتی است.

** یارانه نان
قائم مقام وزیر صمت در خصوص نگاه دولت به یارانه نان، گفت: بسیاری از کارشناسان معتقد بودند باید یارانه نان یکجا حذف شود اما دولت نگاه تدریجی داشت و به همین دلیل اجازه داد تا حداکثر 20 درصد نانوایی ها آزادپز و بقیه به قیمت دولتی پخت داشته باشند.
وی تصریح کرد: اکنون هرکیلوگرم گندم یکهزار و 155 تومان از کشاورزان خریداری می شود و به ازای هرکیلو گرم آرد 665 تومان نیز به کارخانه آرد داده می شود.
وی افزود: نظام یارانه ای و چند نرخی فسادآور است و قاچاق را نیز افزایش می دهد و چنانچه بتدریج این یارانه در اختیار تولید قرار گیرد این معضلات را کاهش می دهد و از سوی دیگر به تولید و اشتغال کمک می کند.

** یارانه تولید در سال 93 صفر بود
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه نحوه تخصیص یارانه به بخش تولید در سال گذشته و امسال، اظهار داشت: سال گذشته قرار بود پنج هزار میلیارد تومان به بخش تولید اختصاص یابد که با ارزیابی مسائل یارانه ها و کمبود بودجه این میزان به یکهزار و 200 میلیارد تومان کاهش یافت و به خاطر کمبود منابع این منبع به صفر رسید و یارانه ای به بخش تولید تعلق نگرفت.
وی افزود: حرکت و پویایی صنعت بستگی به کمک مالی ندارد و فعالیت های اجرایی واحدهای صنعتی منجر به بکارگیری نقدینگی صنایع می شود که خود جهشی بزرگ در تولید تلقی می شود.
خسروتاج تصریح کرد: سال گذشته 106 هزار میلیارد تومان از شبکه بانکی به بخش تولید در قالب تسهیلات کمک شده و امسال هم این کمک پیش بینی شده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تسهیلات بانکی برای شبکه تولید می تواند افزایش سرمایه در گردش را به همراه داشته باشد.
وی افزود: چنانچه این منابع محقق نشد، برنامه ریزی هایی انجام شده که به سمت منابع دیگر باید حرکت شود تا افقی مرتفع را پیش روی تولید مجسم کنیم.
خسروتاج ضمن انتقاد از یارانه تولید، اظهار داشت: تخصیص یارانه غیرنقدی را قبول دارم و به صورت اختصاصی باید به بانک ها یارانه تعلق بگیرد تا آنها تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار بخش تولید قرار دهند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اختصاص منابع ارزی آزادشده بعد از بیانیه سوئیس، گفت: سبد ارزی مزبور برای تامین منابع اساسی در جهت واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای استفاده شده است.
وی لزوم استفاده دستگاه های دولتی از کالاهای داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه دستگاههای دولتی باید مجری این قانون باشند و به بخش تولید داخلی کمک کنند.
خسروتاج یکی از روش های رونق تولید را تحریک تقاضا دانست، به نحوی که تورم را به همراه نداشته باشد و ظرفیت های خالی را پرکند که این سیاست درحال حاضر عملی است.
وی کاهش کیفیت در برخی از اقلام تولید داخلی را یادآور شد و افزود: برخی از بخش ها فاقد کیفیت خوب هستند زیرا شرایط رقابتی ایجاد نشده و با ایجاد بخش رقابتی در صنایع، می توان کیفیت را به تولیدات داخلی بازگرداند.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، تصریح کرد: سال گذشته از دوران رکود گذر شد و به دوران رونق رسیده ایم که این برای تولید کشور خوب است.
وی تاکید کرد: بسیاری از مقدمات و زیرساخت ها که جنبه قانونی هم دارد می تواند مشکلات موجود را مرتفع کند و تولید را در شاخصه رشد قرار دهد.
خسروتاج دربخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعدد عنوان های شغلی اش در وزارتخانه، افزود: وظیفه اصلی به عنوان معاونت وزیر در امور بازرگانی است و قائم مقامی را به خاطر سابقه ام در وزارتخانه به من سپرده اند و درخصوص سخنگویی هم تازه شروع به فعالیت کرده ام.
وی اضافه کرد: مدیرانی بین سنین 30 تا 40 سال اعم از خانم و آقا در وزارتخانه فعالیت دارند و بنابراین به قشر جوان نیز توجه شده است.
اقتصام (1)1559**1558



28/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن