تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هیچکس تا زبانش را نگه ندارد از گناهان در امان نیست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802427263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روابط عمومی کلید کاهش فاصله و شکاف میان مردم و دولت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: روابط عمومی کلید کاهش فاصله و شکاف میان مردم و دولت کرمانشاه - ایرنا - اگر نقش روابط عمومی را در ایجاد یا تقویت فرهنگ توسعه، بومی کردن سرمشق های توسعه، کشف و معرفی ظرفیت های جامعه، بازآفرینی فرهنگی، حفظ تعلق و پیوستگی بدانیم در این صورت باید از هر نوع گسستگی و ناپیوستگی میان جامعه و دستگاه های دولتی جلوگیری کنیم.


امروزه به نظر می رسد که معیارهای غالب در جامعه ما بی توجهی به ارزش های نهفته در کار روابط عمومی هاست به طوری که این امر باعث شده در بسیاری از سازمان ها، بخش روابط عمومی مبدل به بخش تبلیغات سازمان شود و کمتر به مفاهیم و ارتباطات دو سویه بپردازند.
بیش از نیم قرن از تاسیس روابط عمومی در کشورمان می گذرد اما این حرفه که آمیزه ای از فن، علم و هنر است همچنان جایگاه خود را در سازمان ها پیدا نکرده اند.
نقش و جایگاه روابط عمومی در توسعه یک جامعه بسیار واضح و روشن است چون روابط عمومی ها با بهره گیری از دیدگاه ها و نظرات اندیشمندان، صاحب نظران و حتی منتقدان و انتقال آن به مسوولان سازمان و دستگاه های اجرایی می توانند از انحراف سازمانی جلوگیری کرده و مسیر توسعه و پیشرفت را هموار سازند.
حجم بالای کارهای غیرمرتبط روابط عمومی های شهرستان کنگاور آنها را از انجام وظایف اصلی از جمله پژوهش، افکارسنجی و ارزیابی عملکرد دستگاه اجرایی بازداشته است.
برخی مدیران نسبت به جایگاه روابط عمومی ها ناآگاه بوده و این امر موجب شده در بیشتر نهادها به علت حضور نیافتن روابط عمومی کارآمد، نتیجه لازم به دست نیاید.
برخی مسوولان روابط عمومی کنگاور بر این باورند که روابط عمومی های ما فاصله بسیاری با کارکردهای مشخص شده برای آنها دارند و ضعف عمده روابط عمومی ها در سطح این شهرستان ناشی از قرار گرفتن در برخی از شرایط خاص است که مجبورند خود را با شرایط مختلف سازمان تطبیق دهند.
آنان می گویند: یک روابط عمومی موفق نیازمند داشتن یک شناخت کامل از همه شرایط زمانی و مکانی بوده و باید در ارائه اطلاعات و برقراری ارتباطات با مخاطبان خود از دقت و سرعت ویژه ای برخوردار باشد و همه جانبه و در همه ابعاد مختلف تبحر داشته و پویا باشد.

**روابط عمومی آیینه تمام نمای یک سازمان است

فرماندار کنگاور گفت: در عصر ارتباطات و اطلاعات، روابط عمومی به عنوان آیینه تمام نمای یک سازمان محسوب می شود.
شریف خسروی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی افزود: روابط عمومی ها در تحقق این شعار نقش بسیار اساسی و مهمی بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه با وجود تحریم ها و فشارهایی که استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی به کار برده است پیشرفت های بزرگی صورت گرفته تاکید کرد: انعکاس این اقدامات و پیشرفت ها به مردم باعث همدلی، همبستگی و احساس غرور و قدرت مردم ایران اسلامی خواهد شد.
وی گفت: روابط عمومی به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می تواند سازمان را در مسیر پیشرفت یاری کند.
فرماندار کنگاور در ادامه با تاکید بر حفظ کرامت مردم از سوی مدیران و مسوولان افزود: هیچ مسوولی ولی و ارباب مردم نبوده بلکه این مردم هستند که ولی نعمت و ارباب ما هستند و باید روابط عمومی ها این مهم را در بین مدیران و کارکنان نهادینه کنند.
وی اظهار داشت: روابط عمومی هم رابطه ی بین کارکنان سازمان ها می باشد و هم رابطه ی بین مجموعه ی سازمان متبوع با مخاطبان و ارباب رجوع خود خواهد بود.
خسروی با تاکید براینکه روابط عمومی ها حلقه مفقوده و گم شده ی جامعه ی ما هستند تصریح کرد: متاسفانه روابط عمومی ها به جای تلاش در راستای تحقق اهداف سازمان ها و توسعه و پیشرفت نهادهای خود تبدیل به روابط ادارات شده اند.
فرماندار کنگاور تقویت شخصیت مثبت سازمانی غیرتوصیه پذیر را از دیگر نقش های روابط عمومی ها خواند و خاطرنشان ساخت: روابط عمومی ها باید با پیشگیری از محدودیت ها، بهترین استفاده را از فرصت ها برای تحقق اهداف سازمان و منافع جامعه ببرند.
وی همچنین از برگزاری همایشی کاربردی برای آشنایی بیشتر مدیران روابط عمومی شهرستان کنگاور با محوریت راهکارهای تحقق شعار سال مبنی بر دولت و ملت، همدلی و همزبانی خبر داد.

** روابط عمومی ها سرمایه اصلی ادارات هستند

معاون فرماندار کنگاور نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن مهم برشمردن جایگاه روابط عمومی در جامعه گفت: روابط عمومی ها سرمایه اصلی ادارات محسوب می شوند.
حجت اله امیری حضور روابط عمومی های شهرستان کنگاور را در برنامه های مختلف و سطح شهر ضعیف ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: دلیل کمرنگ بودن روابط عمومی ها بی توجهی به جایگاه و ارزش آنها در سال های اخیر بوده است.
امیری حضور فرماندار کنگاور را نقطه عطفی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی های این شهرستان دانست و اظهار داشت: حضور آقای خسروی با علم و تخصص و تجربه ی خود در حوزه ی روابط عمومی برای توسعه هرچه بیشتر شهرستان در حوزه های نوین ارتباطی را به فال نیک می گیریم.
وی در ادامه در جهت پررنگ تر شدن نقش روابط عمومی در کنگاور افزود: روابط عمومی ها باید جایگاه خود را در بین ادارات تثبیت کنند و با ارائه راهکارهای راهبردی و عملی و همچنین هنر وخلافیت خود امور خود را به نحو احسن اداره کنند.
معاون فرماندار کنگاور گفت: برای پیشبرد امور ارتباطات و روابط عمومی باید اصلاحات و تغییراتی صورت گیرد که باید مجموعه فرمانداری این اصلاحات را از خود شروع کرده و دیگر ادارات نیز به تبع به دنبال اصلاح ساختار وظایف روابط عمومی خود باشند.
وی همچنین یادآور شد: روابط عمومی دستگاه ها باید تبلیغات را روز به روز فرا گرفته و فعالیت تبلیغاتی خود را برای توسعه شهرستان کنگاور در حوزه کاری خود جدی بگیرند.

** روابط عمومی، ویترین اداره ها و نهادها هستند

مسوول روابط عمومی فرمانداری کنگاور نیز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن تاکید و توجه به جایگاه روابط عمومی ها گفت: روابط عمومی ها ویترین اداره ها، نهادها و سازمان های مختلف هستند.
روح اله بختیاری با اشاره به نقش مهم روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی تاکید کرد: افراد متخصص و صاحب نظر باید در این مناصب قرار گیرند و مدیران از روابط عمومی ها نه برای معرفی خود بلکه برای بیان عملکرد و خدمات دستگاه و سازمان به مردم استفاده کنند.
وی یادآور شد: وظیفه روابط عمومی تنها نصب بنر، ارسال اخبار و تصویربرداری برنامه های مدیران اجرایی نیست بلکه آنها بازوان توانای سازمان ها برای برقراری ارتباط دو سویه با مردم و هم افزایی با رسانه ها هستند.
بختیاری انعکاس عملکرد دستگاه ها را به طور مناسب و در خور به مخاطبان و همچنین به صورت متقابل درخواست ها و نیازهای مخاطبان و مردم به گوش مدیران رساندن را از اهم وظایف روابط عمومی برشمرد.
وی از تشکیل جلسات شورای روابط عمومی شهرستان در راستای بهینه سازی عملکرد روابط عمومی های ادارات و هم افزایی بین اعضا و همچنین افتتاح سایت جامع کنگاور و سامانه پیامکی در راستای این اهداف در آینده ای نزدیک خبر داد.
روابط عمومی ها به عنوان پل ارتباطی بین بخش های دولتی و مردم می توانند نقش وسیع و مهمی در جامعه ایفا کنند در صورتیکه محدودیت های این بخش حذف شود و از نیروهای متخصص و تحصیلکرده و فعال در این بخش استفاده شود و دیدگاه مدیران نیز نسبت به رسانه و جایگاه رفیع این پست سازمانی اصلاح شود.
ارتقای جایگاه این بخش کمک شایانی به ایفای بهینه وظایف حرفه ای آنها و کاهش گرایش به سلایق مدیران را می تواند در بر داشته باشد که نتیجه آن نیز دوری از تنش ها و بی اعتمادی موجود بین این بخش و مخاطبان خواهد بود.
روز 27 اردیبهشت ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی نامگذاری شده است.
7447/8066









27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن