تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى مردم همانا نمازگزار هنگام نماز با پروردگار بزرگ و بلند مرتبه اش مناجات مى كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799471129




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آینده خانواده های ایرانی نگران کننده است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: یک مشاوره خانواده گفت: اگر مسئله افزایش طلاق جوانان جدی گرفته نشود آینده ی خانواده ها نگران کننده است، جوانان باید سطح انتظارات خود را متناسب با ظرفیت و توانایی طرف مقابل مطابقت دهند.

به گزارش تراز ،مطهره بارانی ، اظهار کرد: عوامل مختلفی در کوتاه شدن عمر زندگی جوانان امروز تاثیرگذار است اما عدم شناخت درست طرفین ازدواج و مشکلات اقتصادی از اصلی ترین علل طلاق است.

وی افزود: اکثر مواقع ملاک و معیار هایی که افراد برای شناخت در نظر می گیرند برای یک مقطع محدود است شناخت در کوتاه مدت اتفاق نمی افتد، در برخی موارد نیز فرد شناختی از خود و انتظاراتش ندارد و خصوصیات خود را درک نکرده است اما از زندگی مشترک و ازدواج توقعات بالایی دارد، در این شرایط افراد نمی توانند متناسب با انتظاراتشان کارکرد داشته باشند.

بارانی با بیان اینکه باید سطح انتظارات خود را متناسب با ظرفیت و توانایی طرف مقابل مطابقت دهند، گفت: نقش خانواده بر دوام زندگی مشترک فرزندان را نمی توان نادیده گرفت اما چیزی که در حال حاضر شاهد هستیم این است که خانواده ها تمام مسئولیت انتخاب را بر عهده فرد گذاشته اند و این نهایت اشتباه است زیرا فرد تجربه لازم را ندارد و بیشتر درگیر احساسات و اشتباه می شوند.

این مشاور خانواده تاکید بر اینکه آستانه تحمل جوانان کم شده است، افزود: استقلال مالی بانوان یکی از عوامل تاثیرگذار در این مورد است که قطعا دردسرهایی را برای زندگی زناشویی زوج های جوان ایجاد می کند، جنبه منفی دارا بودن استقلال مالی از جانب زن این است که این تصور برای وی بوجود می آید که من با توجه به دارا بودن این خصیصه دیگر نیازی به سازگاری ندارم و در صورت بروز یک مشکل به جای صرف وقت برای حل آن قصد قطع رابطه را دارد که در نهایت پیامد مطلوبی برای خود، طرف مقابل و جامعه در برنخواهد داشت.

بارانی گفت: پیشرفت جامعه، علم و تکنولوژی تفاوت بین دختران امروز را با دختران دیروز که در قالب مادران آنها هستند خیلی بیشتر از تفاوت سنی آنها کرده است، سازگاری و آستانه تحمل دختران امروز کمتر شده است آنها به سبب استقلال مالی خود انتظارات بیشتری از ازدواج و زندگی مشترک دارند در حالی که درک متقابلی از یکدیگر ندارند.

وی با بیان اینکه کم شدن آستانه تحمل باعث شده که بیشتر طلاق ها در یک تا پنج سال اول زندگی مشترک رخ دهد، در خصوص طلاق افراد تحصیل کرده اظهار کرد: ۳۰ درصد طلاق ها در بین تحصیل کرده های کشور اتفاق می افتد، در خصوص ازدواج افراد دیپلم و زیردیپلم می توان گفت که به همان میزان که ازدواج در بین آنها بیشتر آمارطلاق نیز به همان نسبت بالا است.

وی عنوان کرد: در گذشته همسر گزینی بیشتر درون فامیل یا آشنایان و همسایه ها اتفاق می افتاد و شناخت و درک متقابل به جهت رفت و آمد ها بیشتر و دقیق تر بود در حالی که امروز همسر گزینی برون گرایی شده است و افراد متعدد برای انتخاب فرد مناسب به دختر یا پسر کمکی نمی کنند و نتیجه آن یک شناخت سطحی است.

این مشاوره خانواده در خصوص سایت های همسر یابی اظهار کرد: اکثریت این سایت ها غیر قانونی هستند و هیچگونه نظارتی از هیچ سازمانی بر آنها نیست و آن چیزی که در این سایت ها مشاهده می شود این است که ابتدا از کاربران هزینه دریافت می کنند و در نهایت به وی اجازه ورود می دهند، چگونه ممکن است در یک سایت که افراد تنها یک سری اطلاعات شخصی از جمله نام، میزان درآمد و عکس خود را می گذارد به یک شناخت برای یک زندگی با دوام رسید فارغ از اینکه آن اطلاعات ممکن است حقیقت نداشته باشند.

بارانی با تاکید بر اینکه ماهیت سایت های همسریابی درست نیست، افزود: کسانی که به عنوان مدیر هستند باید دارای تحصیلات و تجربیات لازم در این زمینه را دارا باشند اما با توجه به اینکه هیچ گونه نظارتی بر آنها نیست بیشتر ماهیت سودجویانه دارند و چیزی که در نهایت کاربران به آن می رسند یک آشنایی ابتدایی پ در نهایت رد و بدل کردن شماره و در ادامه ی مسیر به آنها کمکی نخواهد کرد و وظیفه ی آنها تمام می شود.

وی بیان کرد: زمانی سایت های همسریابی می توانند موثر باشند که فرد نتوانسته باشد هیچ انتخابی انجام بدهد و انتخاب های خانواده و اطرافیان نیز به وی کمکی نکرده است، عضویت در اینگونه سایت ها به نوعی عزت نفس فرد را دچار مشکل می کند و آسیب زننده است به همین علت مراجعه به اینگونه از سایت ها نباید اولویت اول قرار بگیرد.

بارانی گفت: نباید از اهمیت و جایگاه آموزش غافل بود متاسفانه آموزش هایی که به دانشجویان در این زمینه داده می شود کیفیت لازم را ندارند و یا کسانی که این آموزش ها را می دهند تجربه کافی ندارند، مهارت های ازدواج و مشاوره های خانواده در حال حاضر در جامعه گسترش پیدا کرده است اما کافی نبوده زیرا بازخوردی که از آن داشتیم افزایش طلاق در کشور بوده است.

این مشاوره خانواده گفت: با پیشرفت جامعه ازدواج ها پیچیده تر می شود و نیاز است که آموزش ها و راهکارهایی که ارائه می شود همه گیرتر و مداوم تر باشد در غیر این صورت نباید از برگزاری یک کارگاه آموزش پیش از ازدواج یک روزه انتظار تحول در بین جوانان را داشت.

وی با تاکید بر اینکه دولت، مردم و سازمان های مشاوره باید یک عزم جدی به کار گیرند، اظهار کرد: اگر مسئله افزایش طلاق جدی گرفته نشود آینده ی خانواده ها نگران کننده است، در حال حاضر تعداد زیادی مراکز مشاوره در شهرها وجود دارد اما با توجه به پیچیدگی مشکلات مردم جوابگو نخواهد بود، البته در معقوله ازدواج دانشگاه ها باید فعال تر باشند، مراکز مشاوره راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت را در اختیار افراد قرار دهند اما بهتر است برای زوج هایی که در شرف آغاز زندگی خود هستند راهکارهایی کوتاه مدت ارائه دهند تا این افراد برای آغاز موفق زندگی خود یک راه حل صحیح داشته باشند.

بارانی در ادامه افزود: دولت نیز باید با حمایت ها و حل مشکلات اقتصادی و ارائه تسهیلات برنامه بلند مدتی را برای افراد جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طلاق منفورترین حلال خدا است، گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که هر جا اعتقادات دینی مردم کم رنگ شده باشد طلاق، فساد، جرم و خیانت زیاد شده است، متاسفانه برخی زشتی ها مانند طلاق در جامعه ما آن رنگ زشتی خود را از دست داده اند و به نوعی عادی شده اند و این ریشه در ضعف باور دینی ما دارد.

بارانی اظهار کرد: با وجود بالا رفتن آمار طلاق در کل کشور از بین شهرهای دیگر هرمزگان در جایگاه ۲۶ قرار دارد که نسبت جمعیت، تعداد روستاها، باورها و اعتقادات مردم آمار بالایی است و با توجه به اینکه هرمزگان به نوعی مهاجرپذیر است و به منطقه آزاد نیز دسترسی دارد فرهنگ غنی آن خیلی سریع تر مورد هجوم فرهنگ های دیگر قرار می گیرد.


منبع: ایسنا



يكشنبه 27 ارديبهشت 1394 ساعت 12:48





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن