تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804744651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همه گیر شدن رفتگری در مریوان/ 25 مرد و 7 بانوی مریوانی نارنجی پوش شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: همه گیر شدن رفتگری در مریوان/ 25 مرد و 7 بانوی مریوانی نارنجی پوش شدند تارنمای زریبار خبر در مطلبی با عنوان "25 مرد و 7 بانوی مریوانی نارنجی پوش شدند" به همه گیر شدن رفتگری و پیوستن شمار زیادی از شهروندان به جمع نارنجی پوشان مریوانی خبر داده است.


در ادامه این گزارش آمده است: بدنبال اقدام دو شهروند مریوانی در تمیز کردن خیابان های شهر مریوان بعد از یکماه، 32 مرد و زن با پوشیدن لباس رفتگری عنوان نارجی پوشان مریوان را برای خود برگزیدند.
سوران حسینی کسی که 25 فروردین ماه سالجاری شبانه با هدف کمک به رفتگران، جارو به دست شد در گفت و گوی اختصاصی با زریوار خبر از هدف خود و همچنین به انتقادهای که به وی داشتند اینگونه پاسخ داد:
هدف شما از این اقدام چیست؟ آیا به دنبال تبلیغ انتخاباتی هستید؟
اول باید عرض کنم سوران حسینی نه به عنوان عضو شورا شهر مریوان بلکه به عنوان یک شهروند با هدف کمک به رفتگران زحمت کش شهر مریوان دست به این کار زده ام و اینکه گفته می شود که وی با این کارها برای انتخابات تبلیغ می کند باید عرض کنم که اولا بنده مجرد هستم و هنوز مدرک کارشناسی ارشدم را نگرفته ام.
چرا باید برخی افراد اینگونه اقدامات را عوام فریبی بنامند و هر گونه فعالیتی را ریاکارانه بدانند. آیا بهتر نیست کسانی که همچین ادعای دارند یکبار این کار را تجربه کنند.
بعد از گذشته یکماه چند نفر به شما در این کار کمک می کنند؟
باید اولا از آقای محمد یمنی به عنوان کسی که در روزهای اول با من همراه بوده خسته نباشید عرض کنم و اعلام کنم بعد از گذشت یکماه از رفتگری و رسانه ای شدن آن در هفته گذشته، 25 مرد که در بین آنها هنرمند، دانشجو و دکتری وجود دارند به این گروه پیوسته اند و در هفته جاری نیز 7 بانوی مریوانی در اقدامی بی سابقه که در ایران تا به حال وجود نداشته است به عنوان رفتگران افتخاری شهر مریوان به گروه نارجی پوشان می پیوندند.
رفتگری را تا چه زمانی ادامه می دهید آیا قصد ادامه این کار را دارید؟
سوال خوبی بود چونکه ما بدنبال ایجاد یک انجمن با عنوان "نارجی پوشان مریوان" هستیم که تصمیم گرفته ایم با ساماندهی این افراد در طول هفته چند نفر از این گروه برای کمک به رفتگرها خیابان های شهر را تمیز کنند.
خاطره ای از شب های رفتگری دارید؟
9 روز اول که تنها بودم شاهد صحنه های زیبا و البته زشت بودم، در روزهای اول، جاور زدن بلد نبودم و رفتگرها اذیت می کردند و من را دست می انداختند و گاهی هم از دست من به مسئول رفتگرها شکایت می کردند که این آقا بلد نیست جارو کند.
یک شب که در منطقه ای دو پاکبان کار می کردم و لباس رفتگری منطقه یک پاکپان ها را پوشیده بودم توسط مسئول زیبا سازی شهرداری که در حال بازید از محل بود شناسایی شدم که وی بشدت منقلب و تحت تأثیر قرار گرفته بود.
در این مدت نیز باید از کسانی که با سرعت زیاد رانندگی می کنند گلایه کرد که چرا مراعات نمی کنند و با سرعت از کنار رفتگرها عبور می شود. در بعضی مواقع برخی رانندگان با توقف در کنار خیابان الفاظ زشت به کار می برند.
شما به عنوان عضو شورای شهر علاوه بر رفتگری چه کمکی برای بهبود وضعیت شغلی رفتگرها انجام داده اید؟
جرقه شروع رفتگری بنده بخاطر شنیدن مشکلات رفتگرها بود. چرا که شنیده بودم اگر روزی کار نکنند، مثلا مریض شوند یا مشکلی داشته باشند حقوق دریافت نمی کنند. از این رو تصمیم گرفتم علاوه بر انتقال این مشکلات به شهردار و درخواست کمک از شهرداری در خصوص بررسی معیشت رفتگران، خود جاور بدست شدم و به آنها کمک کردم.
سوران حسینی در پایان با بیان اینکه اقدام ما منجر به حضور تعدادی بیشتر از شهروندان مریوانی شده است، ابراز خوشحالی کرد و تأکید کرد: هدف ما نه تبلیغ بلکه کمک به رفتگرهای زحمت کش شهر بوده است.
خبرنگار زریوار خبر در حاشیه تهیه این خبر با یکی از رفتگرهای شهرداری که نخواست تصویری از وی منتشر شود مصاحبه ای کوتاه انجام داد. از وی در خصوص این اقدام پرسیدیم که وی با تشکر از این کار، اقدام هنرمندان و افرادی که شنیده است مدرک دکتری دارند خیلی باارزش خواند و از آن ها تشکر کرد.
وی خطاب به آقای شهردار گفت: چرا حقوق دو ماه سال 94 رفتگرها را تا کنون پرداخت نکرده اید؟
وی افزود: شهرداری حقوق رفتگرها را 4 ماه یکبار و بعضی مواقع 6 ماه یکبار پرداخت می کند و زمانی که حقوق می دهند نه کل مبلغ بلکه مقداری از آن را پرداخت می کنند.
در تهیه این گزارش بسیاری از افرادی که به عنوان رفتگر افتخای کار می کردند حاضر نشدند عکسی از آنها گرفته شود و مصاحبه ای انجام دهد.ک/1
1904



27/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن