تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819849616




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس باغ موزه کتاب: نمایشگاه کتاب در افزایش سرانه نقش بی بدیلی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس باغ موزه کتاب: نمایشگاه کتاب در افزایش سرانه نقش بی بدیلی دارد تهران - ایرنا - رییس باغ موزه کتاب به نقش تاثیرگذار نمایشگاه های کتاب در افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و گفت: هرچه تلاش کنیم این گونه نمایشگاه ها پربارتر برگزار شود نتیجه آن در توسعه فرهنگ کتاب خوانی بهتر و پربارتر خواهد بود.


علی اکبر اشعری عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا به برگزاری متفاوت نمایشگاه کتاب امسال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: البته امسال نمایشگاه اشکالاتی هم داشت اما با توجه به این که برای اولین بار به تشکل های نشر واگذار شده بود این امکان قابل پیش بینی بود.
رییس باغ موزه کتاب افزود: باید تلاش کنیم سال های آینده با آسیب شناسی جدی و بررسی نقاط ضعف نمایشگاهی متفاوت تر در دوره بیست و نهم برگزار شود.
وی گفت: حضور رهبر معظم انقلاب در این نمایشگاه باعث دلگرمی اصحاب فرهنگ، اهالی قلم و نویسندگان می شود و اصحاب فرهنگ و قلم باید تلاش کنند هر چه بیشتر به سمت حرفه ای شدن برگزاری این گونه نمایشگاه ها حرکت کنند.
به گفته وی برگزاری نمایشگاه کتاب همچنین مردم را علاقه مند و مشتاق به کتاب و کتاب خوانی کرده و از طرفی هم آنها می توانند آنچه را که در طول یک سال در حوزه کتاب نیاز دارند در این نمایشگاه به دست آورند.

** چرا نمایشگاه 10 روز
رییس باغ موزه کتاب برگزاری 10 روزه نمایشگاه کتاب را در کشور کم دانست و گفت: این گونه نمایشگاه ها باید در طول سال برگزار شود چرا که استقبال مردم نشان می دهد که علاقه مند به برگزاری آن هستند.

** کتاب دریچه ای است به سوی توسعه کشور
اشعری در ادامه کتاب را دریچه ای به سوی توسعه و پیشرفت کشور برشمرد و گفت: ما از این دریچه می توانیم گام های رو به جلو برداشته و در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی با اشاره به سخنان رییس جمهوری در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب امسال گفت: من هم بر این باورم کتاب یک ابزار فرهنگی و سلاح نظامی نیست به همین دلیل است که خداوند وقتی که می خواست پیامبر(ص) را به رسالت برساند کتاب برای او نازل کرد.
به گفته وی کتاب پر از مفاهیم و مضامینی است که می تواند جوامع را از حقایق آگاه کرده و اطلاعات و دانسته ها را از نسلی به نسل دیگر منتقل کند.

** رسانه ها نقش موثری در افزایش سرانه مطالعه دارند
رییس باغ موزه کتاب تهران در ادامه به نقش موثر رسانه ها در افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و گفت: هر چه در این مهم هوشمندانه تر عمل کنیم به مراتب شاهد تولید کتاب های با محتوا و بافایده بوده و می توانیم نقش تاثیرگذار و سازنده ای را در جامعه ایفا کنیم.
وی در توضیح مطلب خود با ذکر مثالی افزود: برخی کتب بعضا یک چاپ بیشتر نمی شوند این نشانگر این است که کتاب محتوای خوبی نداشته که مخاطب ندارد و بالعکس برخی کتب حتی به چاپ های بیش از 150 می رسند که این نیز نشانگر اهمیت کتاب و به ویژه محتوای درونی آن است.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ساعت 20 امشب به 11 روز فعالیت خود در مصلی تهران خاتمه می دهد.
فراهنگ**1355**9132



26/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن