تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806882073




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تایوان واردات محصولات غذایی از ژاپن را ممنوع کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تایوان واردات محصولات غذایی از ژاپن را ممنوع کرد پکن - ایرنا - در پی به بن بست رسیدن مذاکرات تایوان و ژاپن در خصوص مواد غذایی آلوده به مواد رادیو اکتیو، تایوان اعلام کرد که واردات تمامی محصولات غذایی ژاپن را ممنوع کرده است.


به گزارش ایرنا، اتخاذ این تصمیم از سوی دولت تایوان پس از آن صورت گرفت که نشست های مسوولان بهداشتی و غذایی ژاپن و تایوان که از روز گذشته در شهر تایپه، مرکز تایوان آغاز شده بود، امروز پنجشنبه بدون نتیجه پایان یافت.
مسوولان بهداشتی تایوان اعلام کردند که به دلیل به نتیجه نرسیدن این مذاکرات، از فردا - جمعه - ممنوعیت کامل واردات محصولات غذایی ژاپن به این منطقه را به مرحله اجرا می گذارند.
مقامات بهداشتی تایوان می گویند، برخی اقلام و مواد غذایی وارد شده از ژاپن به داخل تایوان مربوط به منطقه زلزله زده فوکوشیما و آلوده به رادیو اکتیو است و ژاپنی ها نمی خواهند این واقعیت را بپذیریند.

پیش از این «چیانگ بین هوانگ» وزیر بهداشت تایوان نیز اعلام کرده بود که مقامات حوزه سلامت این کشور در حال تحقیق و بررسی درباره چگونگی واردات محصولات غذایی ممنوع شده از مناطق آلوده اطراف نیروگاه آسیب دیده فوکوشیما به تایوان هستند.
وی با بیان اینکه این مواد غذایی با برچسب های جعلی روانه بازار تایوان شده اند، عنوان کرد که تغییر برچسب ها ممکن است در ژاپن صورت گرفته باشد.
درپی وقوع زلزله و سونامی سال 2011 ژاپن که موجب آسیب دیدن بخش هایی از نیروگاه هسته ای فوکوشیما و نشت مواد رادیو اکتیو به دریا شد، محصولات غذایی ژاپن به ویژه سبزیجات مانند کلم بروکلی، اسفناج و گل کلم و غذاهای دریایی آلوده شدند و صادرات آنها به کشورهای همسایه متوقف گردید.
نگرانی از این موضوع حتی باعث شد دولت منطقه تایوان در آن زمان واردات مواد غذایی از نقاط آلوده به داخل این منطقه را ممنوع کند.
به نوشته روزنامه «خوئن چیو شی بائو» چین، در مذاکرات اخیر که بدون نتیجه پایان یافته مقامات ارشد دو وزارتخانه کشاورزی و اقتصاد ژاپن گفت وگوهای طولانی را با همتایان تایوانی خود داشتند که به جهت پافشاری توکیو بر لغو واردات محصولات غذایی ژاپن از سوی تایوان و مخالفت تایپه با این موضوع، به بن بست رسیده است.
خبرگزاری شین هوا نیز در گزارشی اعلام کرد که 300 نوع مواد غذایی اخیرا از مناطق ممنوع شده ژاپن وارد تایوان شده که بر روی آنها برچسب جعلی به زبان چینی نصب شده است.
این موضوع موجب خشم و عصبانیت مردم تایوان شد و به دنبال آن مقامات این کشور دستور دادند برخی از این محصولات از جمله چای، پاستا، کلوچه و آبنبات از فروشگاه های مواد غذایی جمع آوری شوند.
«چیانگ یو می» رئیس سازمان غذا و داروی تایوان نیز گفت: هنوز مشخص نیست واردکنندگان این مواد غذایی ناآگاهانه این مواد را با برچسب جعلی وارد این منطقه کرده اند یا اینکه تعمدی برای این کار وجود داشته است.
طبق قانون تایوان، همه محصولات غذایی وارداتی از ژاپن باید برچسب هایی به زبان چینی داشته باشند که بر روی آنها مبدا تولید و ارسال آنها نوشته شده باشد.
به گزارش شین هوا، برچسب هایی که بر روی مواد غذایی جمع آوری شده در تایوان قرار داشت، به دروغ مبدا تولید آن را شهرهای توکیو، اوزاکا، کوبه، اوکویاما و دیگر مناطق دور از فوکوشیما عنوان کرده بود.
بسیاری از رسانه های تایوان، سازمان دارو و غذای این کشور را متهم کردند که از واردات محصولات غذایی ممنوعه با برچسب های جعلی اطلاع داشته و اقدامی صورت نداده است.
آساق*231*1597



24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن