تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804353499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آیت الله نوری همدانی:فقدان معنویات در دنیا سبب بروز جنایات شده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در اجلاس اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران؛
آیت الله نوری همدانی:فقدان معنویات در دنیا سبب بروز جنایات شده است
در اجلاس اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران از 8پژوهشگر برتر تجلیل شد.
به گزارش خبرنگار قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، آیت الله العظمی نوری همدانی با اشاره به نقش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: حوزه‌های علمیه مرکز تعلیم و سازندگی بوده و این مکانها را پیغمبر تأسیس نموده تا علما را در این مرکز پرورش داده و طلاب عزیز باید قدر این شغل خود را دانسته و با توجه ویژه‌ای به آن اهتمام ورزند.

وی بیان کرد: فقدان معنویات در دنیا سبب بروز جنایات شده و اگر معنویات در جهان حاکم بود دنیای امروز با این بی نظمی و تجاوز کشورهای مختلف به یکدیگر نبود.

این مرجع تقلید افزود: اخلاص در بخش طلبگی بسیار مهم بوده و یک طلبه‌ی حوزوی باید همه کارهایش را اعم از تحصیل، تذهیب و تدریس برای رضای خدا انجام داده تا خداوند متعال توفیقات و برکات او را بیش از پیش نماید.

آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: راه طلبگی راه پر فراز و نشیبی بوده و یک محصل حوزه همانند شیخ طوسی، شیخ صدوق از همت بالایی برخوردار بوده و برای رسیدن به سطح بسیار بالایی از مدارج علمی باید کوشش و جدیت را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی ادامه داد: طلاب باید همگی اهل قلم و نویسندگی بوده و برای رسیدن به این کار باید زیاد مطالعه کرده تا بتوانند ادبیات و فن نویسندگی را به طور کامل یاد بگیرند و آن را به شاگردان خود منتقل نمایند.

وی تصریح کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید پرکار و منظم بوده تا بتوانند در زندگی به آنچه که برنامه ریزی کرده‌اند رسیده که این از دستورات دینی ما می‌باشد.

مرجع عالیقدر جهان تشیع تأکید کرد: طلاب و اساتید حوزه باید اخلاق را رعایت کرده زیرا مسئله اخلاق سبب جذب و تبلیغ دین شده و مردم را به اسلام و علی الخصوص شیعه می‌کشاند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه اظهار داشت: از اصول بسیار مهم دیگر برای طلاب تهجد و نماز شب و سحرخیزی است و در مدارس حوزوی برای رسیدن به فقاهت باید تلاش زیادی در زمینه‌ی تقوی و تذهیب نفس کرده که این کار جز با خواندن نماز شب و سحرخیزی میسر نمی‌شود و طلاب عزیز باید مطالعه‌ی کتب صحیفه‌ی نور حضرت امام خمینی(ره) که فرهنگ و فکر بسیار نورانی ایشان را نشان می‌دهد را سرلوحه کارهای روزانه خود قرار داده تا بتوانند برای حوزه و جامعه ی خودشان مفید باشند.

آیت الله نوری همدانی در پایان اضافه کرد: طلاب و اساتید حوزه باید همانند حضرت امام خمینی(ره) که کشور را از طاغوت زمانه نجات دادند معنویات و ایمان را در خود تقویت کرده که این امر سبب رشد فکری، ذهنی و زیاد شدن برکت زندگی‌شان می‌شود.

در ادامه حجة‌ الاسلام و المسلمین غفوری مدیر حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به مراسم اختتامیه جشنواره علامه شعرانی، اظهار داشت: جشنواره علامه شعرانی امسال محدود به مقالات بود ولی از سال آینده فعالیت‌های پژوهشی نیز در این جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.


وی بیان کرد: امسال زمینه‌ای فراهم شده که اساتید عرصه قلم و پژوهش ورود پیدا کرده و آثار و مقالات منتخب خود را به حوزه‌های علمیه استان تهران ارائه دهند.


وی افزود: در جشنواره‌ی امسال 700طلبه شرکت کرده که از این تعداد 153 اثر شرایط اولیه را کسب کرده و پذیرفته شده‌اند که در مرحله‌ی نهایی ارزیابی 8 اثر به عنوان پژوهشهای برتر برگزیده شده‌ است.


حجة‌الاسلام غفوری ادامه داد: با همت دوستان و مجموعه مدیریت شورای حوزه علمیه استان و همچنین معاونت پژوهش این جشنواره برپا شده تا مقوله پژوهش را به نحو احسن ترویج و تبلیغ کنند.


حجةالاسلام غفوری در پایان ابراز داشت: باید در موضوعات عمیق با همت اساتید پژوهش و تحقیق موضوعات مشخص شده و موضوعات مشخص شده تا پژوهش‌های طلاب عزیز از نظر نوشتاری و علمی از سطح کیفی بالایی برخوردار شده که در این زمان است که آن طلبه به سطح عالی می رسد.
گفتنی است در پایان این مراسم به پژوهشگران ممتاز جشنواره علامه شعرانی جوایزی اهدا شد.


انتهای پیام/








۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن