تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820648513




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رحمت الهی پیوسته شامل حال ائمه اطهار است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم: رحمت الهی پیوسته شامل حال ائمه اطهار است شاهرود - ایرنا- رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: ائمه اطهار پیوسته با خالق خود ارتباط داشتند و رحمت الهی نیز همواره شامل حال آنها بود.


آیت الله سید محمد مهدی میر باقری چهارشنبه شب به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) در حسینیه یزدی های مقیم شاهرود افزود: ائمه وسیله ای میان ما و خداست و رحمت الهی نسبت به همه کائنات در امام تجلی می کند چون رحمت خدا هیچ وقت قطع نمی شود.
وی یادآور شد: همه محبت ها رشته ای از محبت های خدایی است اگر کسی به ما کمک کرد، این خداست کمک می کند.
وی اضافه کرد: کسانی که پروانه وار اطراف علی (ع) می چرخیدند به مرحله ای از معرفت رسیده بودند که برای رسیدن به معرفت الهی نیز با خدای خویش انس خاص برقرار کرده بودند.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رحمت الهی دو نوع است، تاکید کرد: خدا به همه توجه دارد که دست و زبان در اختیارش باشد و خیری به او برساند که این رحمت الهی عام است.
وی ادامه داد: محبت مادر به فرزندش نیز لطف خداست اگر خدا لطف خود را بردارد، احدی به ما کمک نخواهد کرد.
آیت الله میرباقری بیان کرد: ما مهمان خدا و غرق در محبت خالق خود هستیم خدا طوری از ما پذیرایی می کند که گاهی از او غافل می شویم.
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم بیان کرد: در روایتها آمده است، قطع مهر و محبت ها خوب نیست زیرا مومن با مومن دیگر برادر هستند و در هر مومنی رشته ای از محبت خدا وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اگر انسان کوتاهی کرد، رشته ولایت هم قطع می شود، تصریح کرد: افراد مومن به هم متصل هستند زیرا ارتباط مومنان نسبت به هم بسیار قوی است.
وی افزود: هر کجا رشته ای از محبت خداست سعی کنید به آن متصل شوید.
وی اضافه کرد: در پرتو نور ائمه اطهار همه مومن هستند اگر به این رشته ها گره بخوریم پرده ها کنار می رود ، محبت خدا را مشاهده می کنیم.
آیت الله میرباقری افزود: رحم مادر از کانون های رحمت الهی و سفره ای است که بچه مدتی در آن پرورش می یابد و پس از مدتی رشد در رحم وارد این جهان می شود.
وی تصریح کرد: مادر هم کریمانه فرزندش را پذیرایی و بزرگ می کند، این لطف و رحمت خدایی است که شامل فرزند شده است.
این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد که این دنیا هم رحم است، اما دایمی نیست و پس از مدتی زندگی در آن باید روز آن را ترک کنیم. ک2
2047/












24/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن