تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817231893




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خسروشکیبایی گفت چطور می‌توانی جای سوسک حرف بزنی!


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: هرمز هدایت در گفتگو با مهر:
خسروشکیبایی گفت چطور می‌توانی جای سوسک حرف بزنی!

هرمز هدایت


شناسهٔ خبر: 2578704 - چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴
هنر > رادیو و تلویزیون

صداپیشه شخصیت هاپوکمار در مجموعه «خونه مادربزرگه» خاطره ای از خسرو شکیبایی که به او گفته چگونه می‌توانی به جای حیوانات حرف بزنی، تعریف کرد. هرمز هدایت که سال ها در تلویزیون برنامه های کودک و نوجوان و تله تئاتر داشته است، درباره ساختار و محتوای برنامه های کنونی تلویزیون به خبرنگار مهر گفت: آن زمان ها به تحقیق و پژوهش تلویزیونی اهمیت بیشتری می دادند. در آن زمان هنگام تولید آثار تلویزیونی بودجه مجزایی برای پژوهش وجود داشت که شاید البته اکنون هم وجود داشته باشد ولی آن زمان پرداخت بودجه عملی می شد. این بودجه در پیش تولید اثر پیش بینی شده بود و قبل از تولید پرداخت می شد. درواقع در دهه ۶۰ پژوهش نسبت به امروز از اهمیت بیشتری برخوردار بود.این نویسنده و کارگردان برنامه های تلویزیونی با اشاره به کاهش سطح کیفی برنامه های تلویزیون عنوان کرد: در آن زمان عوامل کارها حرفه ای بودند، به طور مثال تهیه کننده ها کاملا به کار مسلط بودند اما اکنون بیشتر، تهیه کنندگان جوان هستند که تولید برنامه ها و سریال ها را بر عهده می گیرند.کارگردان مجموعه «زیر گنبد کبود» اضافه کرد: اکنون تهیه کنندگی آثار بیشتر بر مبنای رابطه است. آن هم رابطه های منفی و عوامل گاهی از تخصص های لازم برخوردار نیستند اما آن زمان تهیه کننده ها اطلاعاتشان از کارگردان هم بیشتر بود و به نوعی بر تصویربرداری، نورپردازی، صدا و... هم اشراف داشتند.صداپیشه هاپوکمار در «خونه مادربزرگه» به همکاری خود با مرضیه برومند کارگردان این مجموعه اشاره و بیان کرد: من و مرضیه برومند همکلاس بودیم و یکدیگر را می شناختیم به همین دلیل در کارها با هم همکاری داشتیم. برای «خونه مادربزرگه» او پیشنهاد داد که من صداپیشگی داشته باشم و من هم با اینکه ابتدا علاقه ای به کار کودک نداشتم قبول کردم چون بیشتر فعالیتم در حوزه تئاتر بود. وی درباره سختی این کار عروسکی یادآور شد: آن زمان کارهای عروسکی به شکل پلی‌بک تولید می شد و این بسیار سخت بود چون نیاز داشت ما تمرین بیشتری داشته باشیم. ما ابتدا صدا را ضبط می کردیم و سپس تصویر را تولید می کردیم و برای این کار ابتدا به نوعی استوری برد نیاز داشتیم. همچنین جاسازی عروسک ها هم کاری بود که سختی های بسیاری به همراه داشت.هدایت با بیان اینکه پیشینه تئاتر باعث می شد که درک ویژه ای از شخصیت ها داشته باشند، عنوان کرد: کار عروسکی فقط ادا درآوردن نیست و ما چون تئاتری بودیم و شخصیت های نمایشی را می شناختیم سعی می کردیم بتوانیم این ارتباط را حتی با یک حیوان عروسکی برقرار کنیم.بازیگر مجموعه «میوه ممنوعه» ادامه داد: البته صداپیشگی این شخصیت ها گاهی برای بعضی تعجب آور بود. به طور مثال روزی من و خسرو شکیبایی با هم بودیم و او چون می دانست من کار عروسکی هم انجام می دهم پرسید چطور می شود یک نفر به جای یک سوسک حرف بزند و بازی کند.کارگردان مجموعه «زنگ بیداری» عنوان کرد: من آن زمان صداپیشگی هاپوکمار را بر عهده داشتم و خسرو شکیبایی سوسک را مثال زد اما واقعیت این است که این عروسک ها می توانند ما به ازای انسانی داشته باشند و در این صورت مخاطب هم با آنها ارتباط بیشتری برقرار می کند. هاپوکمار سگی است که اهل مرام و معرفت است و نوعی تنهایی و حزن همیشگی دارد. وی در پایان به بعضی مشکلات در برنامه ها اشاره و بیان کرد: هاپوکمار شخصیتی هندی داشت و عده ای ابتدا فکر می کردند که ما در این کار ادای هندی ها را درمی آوریم و پخش سری دوم «خونه مادربزرگه» به همین دلیل با توقف کوتاهی همراه شد اما بعد متوجه شدند که او شخصیت مثبتی دارد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن