تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812611187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سه خبر کوتاه از استان یزد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: سه خبر کوتاه از استان یزد یزد - ایرنا - خبر های کوتاه شهرستان های ابرکوه و یزد


رییس میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه گفت: 23پروژه از بناهای تاریخی این شهرستان مرمت ، ساماندهی ، نوپردازی ومحوطه سازی شد
"عباس قدیریان " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این طرحها بالغ بر پنج میلیارد و 400میلیون ریال بودجه از محل اعتبارات استانی وملی هزینه شده است.
وی بابیان اینکه توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امیداست افزود: در زمان دولت یازدهم ، مرمت و بازسازی بناهای تاریخی این شهرستان درجهت زیرساخت رونق گردشگری شتاب خوبی گرفته است.
قدیریان ادامه داد: واگذاری پنج باب خانه پردیسان دربافت قدیمی محله دروازه میدان این شهر برای پذیرائی واقامت گردشگران ومسافران به بخش خصوصی و چاپ عکس خانه تاریخی آقازاده بر روی اسکناس دو هزار تومانی از فعالیت های شاخص سال گذشته این اداره بیان کرد.
رییس میراث فرهنگی ابرکوه خاطرنشان کرد: این شهرستان یکی از 14شهر نمونه گردشگری کشور می باشدکه به عنوان یکی از شهرهای مهم استان یزد از ویژگی های قابل توجهی برای گردشگری برخوردار است که در صورت توجه جدی می توان از آن برای جذب گردشگر بخوبی استفاده کرد.
وی تصریح کرد: صنعت گردشگری امروزه به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار است و یکی از منابع عمده درآمد زایی و اشتغال به شمار می رود.
این مسوول اضافه کرد: از تعداد بیش از 400 اثر تاریخی وطبیعی، 119 اثر تاریخی ثبت شده ملی از دوران قبل و بعد از اسلام ، فرهنگ و تمدن ایرانیان را به نمایش گذاشته است.
وی خاطرنشان کرد: منزلگاه امام رضا(ع) ، بیوت قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو 4هزارو 500ساله ابرکوه از مهم ترین جاذبه های تاریخی وطبیعی دیدنی ابرکوه می باشند.
قدیریان بااشاره به اینکه ابرکوه دارای شش روستای هدف گردشگری است تصریح کرد: جاذبه های طبیعی و فرهنگی گردشگری در روستاها، سرمایه بزرگی است و تلاش برای معرفی جاذبه های تاریخی وفرهنگی و طبیعی روستاها و توسعه زیرساخت های گردشگری، نقش موثری در جذب بیشتر توریست و رونق اقتصادی در روستاها دارد.
وی افزود: روستاهای ابرکوه علاوه بر طبیعت زیبا و آثار تاریخی، دارای آداب و رسوم، صنایع دستی، غذاهای سنتی، بازی های محلی و مراسم های مخصوص خود هستند .
این مسوول افزود: شهرستان ابرکوه به دلیل قرار گرفتن بر سر راه طریق الرضا (ع) از ظرفیت های و پتانسیل های خوبی هم در گردشگری فرهنگی - مذهبی برخوردار است که توسعه آن نیازمند امکانات و تسهیلات لازم در امر حمل و نقل، خدمات و مهمتر از همه اطلاع رسانی و تبلیغات است.
رییس میراث فرهنگی ابرکوه تاکید کرد: امسال برنامه های زیادی درجهت معرفی مواریث فرهنگی وگردشگری وصنایع دستی بخصوص این شهرستان در دستور کار است.
وی بازدید شخصیت های فرهنگی ، اجرائی وسیاسی کشور از آثار تاریخی ابرکوه را نشان از شناخت جاذبه های تاریخی این شهرستان درکشور دانست.
ابرکوه با 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیرجاده اصلی یزد شیراز قراردارد .
***
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ابرکوه گفت: 18میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی و کارگشایی تسهیلات ارزان قیمت وقرض الحسنه به 361نفر از مددجویان زیرپوشش این نهاد در این شهرستان پرداخت شد.
"حسن غلامپور" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ازاین میزان 17میلیارد و500میلیون ریال به 147نفر پرداخت شد که زمینه اشتغال 150نفر فراهم شده است .
وی همچنین ادامه داد: مبلغ دو میلیارد و463 میلیون ریال هم به صورت قرض الحسنه درجهت رفع مشکلات و نیازهای خانواده های تحت حمایت این نهاد سال گذشته به 214 نفرپرداخت شده است که نسبت به سال 92 افزایش چشم گیری داشته است .
وی اظهار کرد: دراجرای کمک به اشتغال مددجویان کمیته امداد خدمات مختلفی ارائه می شود که یکی از آنها تسهیلات اشتغال است.
غلامپورگفت: توانمند سازی اقتصادی مددجویان تنها یکی از اهدافی است که کمیته امداد در راستای اشتغالزایی برای مددجویان این نهاد دنبال می کند.
این مسوول همچنین ادامه داد: درهمین مدت بیش از 900میلیون ریال بابت امورات تحصیلی 274 دانشجو و دانش آموز وهمچنی مبلغ 650میلیون ریال در حوزه سلامت افراد زیر پوشش این نهاد هزینه شده است.
وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از یکهزار و 700 خانوار مددجو و نیازمند زیر پوشش کمیته امداد امام (ره) ابرکوه هستند.
***
رئیس پلیس آگاهی استان یزد گفت: ماموران پلیس در بازرسی از شش باب مغازه که در توزیع و پخش کالاهای دخانی فعالیت داشتند، 39 هزار 800 نخ سیگار خارجی قاچاق را کشف کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس که روز چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت سرهنگ " علیرضا خالقی" بیان داشت: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالای دخانی، از شش باب مغازه در سطح شهر یزد بازدید به عمل آمد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این مغازه ها در امر تهیه و توزیع کالاهای دخانی فعالیت داشتند ماموران پلیس بازرسی دقیقی را از این مغازه ها انجام دادند.
خالقی با بیان اینکه ارزش ریالی سیگارهای کشف شده بیش از 59 میلیون ریال برآورد شده است یادآور شد: در این خصوص شش متهم نیز دستگیر و به اداره تعزیرات حکومتی یزد معرفی شدند.ک/3
7539



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن