تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809092




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چند خبر کوتاه از استان ایلام


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چند خبر کوتاه از استان ایلام ایلام - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش ایوان گفت: یک هزار و 83 دانش آموز شهرستان ایوان درنخستین دوره طرح ملی کاشف شرکت کرده اند.


علیرضا پناهی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دانش آموزان متوسطه نخست در زمینه های غیر درسی همچون روانشناسی، کاریابی و دیدگاه های دانش آموزی همزمان با کل کشور در طرح ملی کاشف حضور دارند.
وی افزود: این طرح موجب شناسایی دانش آموزان نخبه در زمینه شکوفایی استعداد های آنها در موارد مختلفی چون علمی، فرهنگی و سیاسی می شود که مجری برگزاری این برنامه استعداد یابی دانشگاه تهران است.
پناهی هدف از انجام این طرح را شناسایی توانایی و خلاقیت دانش آموزان و هدایت و تربیت و نیز بکارگیری این استعداد ها در مسیر درست برای شکوفایی آنها برشمرد تا دانش آموزان به سمت فعالیت هایی چون تحقیقاتی، علمی، اقتصادی و کارآفرینی سوق پیدا کنند.

*** خانواده سه قلوی مهرانی تحت حمایت بهزیستی قرار گرفتند
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی ایلام با حضور در منزل خانواده سه قلوی مهرانی و بررسی مشکلات آنان، از ارایه خدمات حمایتی بهزیستی به این خانواده خبر داد.
به گزارش ایرنا، زهرا همتی گفت: کمک هزینه نقدی، تامین سبد غذایی خانواده و وسایل بهداشتی در قالب بسته حمایتی بهزیستی به این خانواده دارای فرزندان سه قلو اعطا می شود.
وی افزود: این اقدام به منظور اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص حمایت بهینه و مناسب از خانواده های نیازمند دارای فرزند چند قلو و کاهش بحران های ناشی از تولد همزمان چند قلو در یک خانواده صورت می گیرد.
فرماندار مهران نیز با بیان اینکه دولت با هماهنگی بهزیستی از خانوادهایی با چنین شرایط حمایت می کند، گفت: با کمک سازمان بهزیستی کمک ها و بسته های حمایتی به خانواده های نیازمند صورت خواهد گرفت.
مراد ناصری تاکید کرد: چنین کمک هایی با همکاری خیرین باید به یک کار فرهنگی تبدیل شود.
شهرستان 30 هزار نفری مهران در 85 کیلومتری جنوب غرب ایلام قرار دارد.

*** شیوع بیماری لمپی اسکین در ایلام
مدیرکل دامپزشکی ایلام از شیوع بیماری گاوی لمپی اسکین در برخی شهرستان های ایلام خبر داد و گفت: این بیماری امسال در برخی از گاوداری های شهرستان های مهران، دهلران و سیروان مشاهده شده است.
وهاب پیرانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به تعداد گاوهای معدوم شده مبتلا به این بیماری افزود: گروه هایی از سوی اداره کل دامپزشکی استان برای ریشه کنی و مقابله با این بیماری در نقاط مختلف استان به ویژه کانون های شناسایی شده بسیج شده اند.
وی یادآور شد: بیماری لمپی اسکین یک بیماری غیر واگیر و مخصوص گاوهاست که به دیگر احشام و انسان سرایت نمی کند اما گسترش این بیماری در بین گاوها موجب بدبینی مردم به دام های سنگین و متضرر شدن صاحبان آنها می شود.
این بیماری قبلا در کشور ما دیده نشده بود و به همین خاطر نیز اسم خاصی برای این بیماری در نظر گرفته نشده است و برای معرفی آن از اصطلاح وارداتی آن یعنی لمپی به معنای گره و اسکین به معنای پوست استفاده می شود.

*** 240 میلیارد ریال به ذرت کاران دهلرانی پرداخت شد
رییس اداره تعاون روستایی شهرستان دهلران گفت: 240 میلیارد ریال طلب سال گذشته ذرت کاران این شهرستان بصورت کامل پرداخت شد.
سیف الله عباسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال و در چارچوب خرید تضمینی ذرت 35 هزار تن محصول توسط هشت مرکز در این شهرستان خریداری و فرآوری و به استان های تهران، همدان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و قزوین صادر شد.
وی تاکید کرد: سال گذشته سه هزار و 600 تن کلزا نیز با بهای 67 میلیارد ریال و 24 هزار تن گندم با 256 میلیارد ریال اعتبار از کشاورزان دهلرانی خریداری شد.
رییس اداره تعاون روستایی دهلران ادامه داد: سال گذشته 11 هزار هکتار از مزارع آبی این شهرستان زیر کشت محصول ذرت، 29 هزار هکتار گندم آبی و 17 هزار هکتار گندم دیم رفت.
شهرستان گرمسیری دهلران در 228 کیلومتری ایلام قطب تولید محصولات کشاورزی در این استان است که دارای 103 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است که از این مقدار 30 هزار هکتار به شکل آبی و مابقی به صورت دیم کشت می شود.
7170/7172/3032/9002



23/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن