محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826469075
کارگرهای سینمای ایران را بشناسید
واضح آرشیو وب فارسی:سافتستان:
با کیسه ای سیاه و چروکیده / از رخت های کار/ با دست های کار / موهای کار
/ ابروهای کار / نشسته در میدان/ نشسته/ در / میدان/ مجسمه ای از سنگ/ که
از بخت بد / قلب دارد. گروس عبدالملکیان
کاراکترهای “کارگر” در سینما برای خیلی از ما تجسم چهره ی کارگر است، مایی که شاید بی اعتنا به حضور آنها هیچ وقت مکث نکرده ایم، روی حضور آنهایی که زندگی را به دوش می کشند ،اما سینما فرصت مکث را داده است در یادداشت پیش رو کارگرهای سینمای ایران را مرور کرده ایم .چند تایی را که در ذهن من مانده بود،شاید اینها بهترین ها و ماندگارها نیستند گناهش به گردن سلیقه و حافظه ی من… نوبر کردانی – فاطمه معتمد آریا – روسری آبی
پنجمین ساخته ی بنی اعتماد که این روزها خوشبختانه” قصه ها”یش هم از محاق توقیف در آمده است، روایتگرداستان عشق نامتعارفی است. نوبرکردانی کارگر رسول رحمانی با بازی درخشان فاطمه معتمد آریا و عزت الله انتظامی چهره ی جدیدی از عشق پیش رویمان گذاشتند. معتمد آریا که با طراحی لباس مناسب در رویسری آبی جا افتاده است،درگیر عشق آقای رحمانی مزرعه دار و کارخانه دار می شود، گو اینکه این عشق از خلا داشتن یک سرپناه و یا نبود پدر شکل گرفته باشد. سکانسی که رحمانی مقابل بچه هایش ایستاده است و از عشقش دفاع می کند و حیثیت معشوقه ی کارگرش از ماندگارترین هاست ((خوشبختی اون چیزی نیست که آدم از بیرون ببینه، خوشبختی تو دل آدمه ،دل که خوشبخت باشه آدم خوشبخته…)) احسان – صابر ابر – اینجا بدون من
توکلی بدون شک در فیلم اقتباسی اش موفق شده بهترین بازی را از صابر ابر بگیرد، انباردار جوان کارخانه که سودای نویسندگی دارد در تضاد میان دنیای توهمی مادرش و جبر زندگی و رویاهایی که در سر دارد، به خوبی موفق می شود چهره ای بکر از یک کارگر جوان به نمایش بگذارد. گریم متناسب و عدم پرداخت کلیشه ای از یک کارگر جوان، احسان فیلم “اینجا بدون من” را ماندگار کرده است،فیلم یک کارگر جاندار دیگر هم دارد: فاطمه معتمد آریا در نقش مادر احسان، ((میدونی از این همه بدبختی چه جوری خلاص میشیم مامان؟یه شب یه شام درست و حسابی بپزیم و بخوریم،بعد سر فرصت همه ی درزای درو پنجره ها رو ببندیم،یکیمون شیر گازو باز کنه،بریم بخوابیم…صبح نشده همه دردسرامون پریده…)) روح انگیز – ترانه علیدوستی – چهارشنبه سوری
اینکه در اولین فیلم از سه گانه ی اخلاقی اصغر فرهادی نقش مکملی تا این اندازه به چشم می آید از هنر بازیگری ترانه ی علیدوستی و البته فیلمنامه های پیچیده ی کارگردان بین المللی سینمای ایران است ،روح انگیز که در دوران نامزدی به سر می برد و در فیلم میبینیم که مسافت زیادی را طی می کند تا کارگر خانه ی زوج اصلی داستان باشد با حضور در مناقشات پایان ناپذیر زوج بحران زده ی فیلم حضوری صرفا ناظر ندارد او دعوت به قضاوت می شود و چه بزرگوارانه تلاش دارد آتش چهارشنبه سوری را خاموش کند که دامن گیر زندگی مژده نشود ،کاراکتر روح انگیز در گیر هیچ نوع سانتی مانتالیسم عامه پسندی نمی شود او کارگر خانه است اما در نهایت عزتمندی و وقار و البته صمیمی و ساده و درستکار. طوبی – گلاب آدینه – زیر پوست شهر
این خاصیت فیلمهای بنی اعتماد است که: آنقدر پرداخت واقع گرایانه ای از شرایط اجتماعی و سیاسی دارد که برخی مسئولین را در نمایش فیلمهایش دچار تردید می کند، در حالی که موفقترین فیلمساز زن پس از انقلاب هیچ کاری جز نشان دادن “واقعیت “نمی کند ،کارگر زجر کشیده ی زیر پوست شهر وارث تبعات سیاسی مجلس ششم، قاچاق مواد مخدر ، مهاجرت ، دختران فراری و دامادی بی قید و بند است ،او تمام اینها را به دوش می کشد و چه زیبا تمام دردهایش را در چشمهایش مستتر می کند، “طوبی” زیر چوست شهر ماندگار ترین کارگر زن سینمای ایران است، شرایط مساعد فیلمسازی در سالهای “اصلاحات” و قدرت چشمگیر بازیگری گلاب آدینه تاثیر بسزایی در خلق این شخصیت داشته است. علیرضا خمسه – بیست
کارگر آشپز رستوران سلیمانی(پرویز پرستویی) ،کمدین دهه های قبلتر در نقشی سنگین و البته تلخ موفق می شود، در فیلم پر کارگر کاهانی چهره ای ابزورد از یک کارگر که برای حفظ موقعیت شغلی اش تقلا می کند نشان می دهد، خمسه که ایفاگر کاراکتری است که یک دستش را از دست داده است به سختی و مشقت در میان نگاه سرزنش بار همسرش و داد و فریاد های صاحب رستوران به حیات خودش ادامه می دهد کارگری که به واقع فقط زنده است و سهمش از زیبایی های زندگی هیچ است. خمسه بابازی در فیلم کاهانی بعد دیگری از توانایی های بازیگری اش را نشان داد .کارگرانی که تنها بیست روز تا بیکاری فاصله دارند و در فضای سیاه رستوران جرات اعتراض از آنان گرفته شده است. قیصر – بهروز وثوقی – قیصر
آنقدر درباره ی قیصر نوشته شده است که نکته ی تازه ای وجود ندارد، قیصر کارگری که برای تامین معاش به جنوب و آبادان می رود شمایل واقعی از عصیان یک کارگر ساده اس، که اگر چه متعلق به طبقات پایین تر اجتماع است اما شرف و حیثیتش را در قامت یک کارگر حفظ کرده است، اوست که در فضای خشونت زده ی زندگی اش هیچ راهی به جز انتقام پیش رویش نمیبیند ،قیصر تجسم صحیحی از یک کارگر است تناسبی که بین فکر و عمل او وجود دارد او را تا این اندازه جاندار و پویا کرده است ،او یک کارگر است انتظار گفت و گو از او در بستر زمانی که او وجود داشته است بیهوده است ، با آن ظرف فکری باید همان گونه که در فیلم می بینیم رفتار کند، ((فکر کردی چی ننه ؟ کسی از مردن ما ناراحت میشه ؟ نه ننه سه دفه که آفتاب بیفته لب این دیفار و سه دفه که اذون مغربو بگن،همه یادشون میره ما کی بودیم و واسه چی مردیم..)) راضیه – جدایی نادر از سیمین – ساره بیات
اعاده ی حیثیت اصغر فرهادی از قشر کارگر در فیلم ستایش شده اش بابازی هنرمندانه ی ساره بیات متبلور شده است ،ترسیم چهره ی کارگری واقعی با دغدغه های مذهبی اش با تاکید بر پاکدستی اش و با متانت و تاکید بر حفظ آبرویی که دارد، راضیه را در سینمای فارسی ماندگار کرده است، او دروغ نمی گوید حتی اگر بداند با دروغ گفتن می تواند ورق را به سمت خود برگرداند، کارگر خانه است اما کارگر نفس اش نیست اگر ذره ای تردید داشته باشد شرافتش را نمی فروشد ،کاری که فرهادی با خلق شخصیت راضیه در جدایی نادر از سیمین می کند را صدها بروشور و آگهی تبلیغاتی در ستایش کارگر نمی تواند بکند .البته فیلم یک کارگر دیگر هم دارد شوهر راضیه که از فرط عجز و ناتوانی تبدیل به یک فرد عصبی و در حال فروپاشی شده است . امیرو – دونده – مسعود گودرزی
داستان کارگر نوجوانی که در نهایت به علم پناه می برد ،امیرو نوجوانی است جنوبی آواره ، بی کس با کارهای پیش پا افتاده ای همچون واکس زنی ،فروش بطری های خالی امرار معاش می کند ،فیلم کولاژ مانند “امیر نادری” نشانگر هیبت کارگر از نوع کارهای کاذب است. فیلم در دهه ی شصت ساخته شد ،استفاده از یک نابازیگر و حاصل کاری چنین درخشان را می توان به قدرت کارگردان حالا مهاجر ایران دانست امیرو هم شخصیت است، هم تیپ وگاه هیچکدام آنها ،ستایش شده ترین کارگر نوجوان سینمای ایران در ساختاری کلیپ گونه به خوبی پرداخت شده است.
۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۴
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سافتستان]
[مشاهده در: www.softestan.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 266]
صفحات پیشنهادی
بازیگران آینده دار سینمای ایران از نگاه استاد نصیریان
معرفی استعدادهای سینمای ایران بازیگران آینده دار سینمای ایران از نگاه استاد نصیریان علی نصیریان معتقد است میتوان در میان نسل جدید بازیگری استعدادهایی یافت که آیندهای درخشان پیش رو دارند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز این بازیگر پیشکسوت این روزها فیلم سینمایی «ایران برگجدیدترین خبرها از نهمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایران
جدیدترین خبرها از نهمین جشن انجمن منتقدان سینمای ایران شناسهٔ خبر 2568958 - جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۱۵ هنر > سینمای ایران رییس انجمن منتقدان سینمای ایران اعلام کرد هرچند هنوز دبیر نهمین جشن منتقدان سینمای ایران مشخص نشده است اما بخشی از فعالیت ها برای برگزاری این رویداد آهمکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد
دیدار مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با مدیرکل مرکز ملی فیلم ارمنستان همکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد خبرگزاری پانا علیرضا تابش در دیدار با گئورگ گئورگیان به افزایش همکاری های مشترک تولید فیلم میان دو کشور ایران و ارمنستان تأکید کرد ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ساعگفتگوهایی درباره تدوین سینمای نوین ایران در یک کتاب
گفتگوهایی درباره تدوین سینمای نوین ایران در یک کتاب شناسهٔ خبر 2566653 - یکشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵ ۵۸ هنر > سینمای ایران یکی از دو مولف کتاب سینمای دهه شصت در گفتگو با مدیران سینمایی بیان کرد که در این کتاب گفتگوهای بی پرده و صریحی درباره چگونگی تشکیل سینمای نوین ایران احضور کارگردانان سینمای ترکیه در پشت صحنه سریال فتحی / آیا ایران و ترکیه فیلم مشترک میسازند؟
حضور کارگردانان سینمای ترکیه در پشت صحنه سریال فتحی آیا ایران و ترکیه فیلم مشترک میسازند فرهنگ > تلویزیون - سینماگران ترک حاضر در سی و سومین جشنواره بن المللی فیلم فجر به پشت صحنه سریال جدید حسن فتحی رفتند و از نزدیک در جزیان تولید این سریال قرار گرفتند به گزارشدرپاسخ به فارس عنوان شد توضیح جنتی درباره تاثیر تحریم بر سینمای ایران/ هنوز وابستگیهایی داریم
درپاسخ به فارس عنوان شدتوضیح جنتی درباره تاثیر تحریم بر سینمای ایران هنوز وابستگیهایی داریموزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت با توجه به اینکه سینماهای ما دیجیتالی شده اما هنوز یکسری نیازها و وابستگیهایی داریم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فانگاهی به بازی لوتی سینمای ایران در 60 کیلومتری / قهرمان پروری از مجیدسوزوکی تا میکائیل
نگاهی به سریال میکائیل نگاهی به بازی لوتی سینمای ایران در 60 کیلومتری قهرمان پروری از مجیدسوزوکی تا میکائیل میکائیل شمایلی از قهرمانی آشنا دارد با نشانه های ملموس برای زندگی که رفاقت ایثار تعهد عشق و مسئولیت پذیری را برای کاراکتر اصلی آن بازی کامبیز دیرباز می بینیم &عیاری،پور صمدی و اصلانی داوران نخستین جشن عکاسان سینمای ایران
عیاری پور صمدی و اصلانی داوران نخستین جشن عکاسان سینمای ایرانکیانوش عیاری مرتضی پور صمدی و تورح اصلانی اثار مسابقه عکاسی نخستین جشن عکاسان سینمای ایران را داوری میکنند به گزارش خبرگزاری فارس در نخستین دوره برگزاری مسابقه عکس عکاسان سینمای ایران 59 مجموعه از 35 عکاس به دبیر خاندو دوم میزگرد «سینمای ایران در بازار جهانی» در برنامه هفت
دو دوم میزگرد سینمای ایران در بازار جهانی در برنامه هفتبرنامه این هفته هفت با نقد فیلم روباه و بخش دوم میزگرد سینمای ایران در بازار جهانی روی آنتن خواهد رفت به گزارش خبرگزاری فارس در بخش اول برنامه این هفته که جمعه شب 18 اردیبهشت روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت فیلم «روبمیزگرد «سینمای ایران در بازار جهانی» به دور دوم کشید
جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۱۴ برنامه این هفته هفت با نقد فیلم روباه و بخش دوم میزگرد سینمای ایران در بازار جهانی روی آنتن خواهد رفت به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا در بخش اول برنامه این هفته که جمعه شب 18 اردیبهشت روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت فیلم روباه با حضور بهروپدر و پسرهای سینمای ایران
پدر و پسرهای سینمای ایران در فرهنگ فارسی عمید جلوی نام پدر نوشته شده است مردی که فرزند داشته باشد و یا سرپرست و بزرگتر خانواده همین دوجمله ی کوتاه سرشار از مسئولیت است بزرگتر بودن سرپرست بودن و مردی که فرزند دارد برترین ها در فرهنگ فارسی عمید جلوی نام پدر نوشته شدهگزارش فارس/ گرانترین کنسرت پاپ ایران را بشناسید
گزارش فارس گرانترین کنسرت پاپ ایران را بشناسیددر حالی که چندی پیش مدیر کل دفتر موسیقی از نقش نداشتن دفتر موسیقی در قیمتگذاری بلیت کنسرتها خبر داد گرانترین کنسرت پاپ با سقف بلیت 180 هزار تومان برگزار خواهد شد به گزارش خبرنگار موسیقی فارس کنسرتهای پاپ معمولا از 40 تا 12اعلام برگزیدگان بخش سینمای جهان/ جایزه ویژه هیات داوران به یک فیلم ایرانی
گزارش اختتامیه بخش بینالملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر اعلام برگزیدگان بخش سینمای جهان جایزه ویژه هیات داوران به یک فیلم ایرانی برگزیدگان بخش سینمای جهان در مراسم اختتامیه فیلم فجر معرفی شدند به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز سیمرغ بلورین و پاداش بهترین بازیگر فیلم در این بخش بجنتی ، جهشسینمای ایران را مشروط به توافق هستهای کرد
جنتی جهشسینمای ایران را مشروط به توافق هستهای کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است با توافق نهایی ایران و ۱ ۵ در زمینه برنامه صلح آمیز هستهای ایران و رفع برخی محدودیتهای بینالمللی جهشی چشمگیر در سینمای ایران رخ خواهد داد به گزارش فرهنگ نیوز در مراسم اختتامیه سی و- همکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد
همکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد تهران - ایرنا -مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با مدیرکل مرکز ملی فیلم ارمنستان به افزایش همکاری های مشترک تولید فیلم میان دو کشور ایران و ارمنستان تأکید کرد به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا علیرضا تابش دردیدار با گمهمترین عناوین خبری گروه فرهنگی در روز هشتم اردیبهشت ماجرای مهاجرت اکبر عبدی و قطع رابطه آل سعود با ایران/ بر
مهمترین عناوین خبری گروه فرهنگی خبرگزاری فارس در روز هشتم اردیبهشتماجرای مهاجرت اکبر عبدی و قطع رابطه آل سعود با ایران برگزاری اعتکاف ۷۰۰ هزار نفره و تاکتیکهای جدید سازمان سینماییپیشبینی برگزاری اعتکاف با حضور ۷۰۰ هزار نفر قطع رابطه رژیم آل سعود با جمهوری اسلامی برگزاری کنهفت «روباه» را نقد میکند/ میزگرد «سینمای ایران در بازار جهانی»
هفت روباه را نقد میکند میزگرد سینمای ایران در بازار جهانی شناسهٔ خبر 2572387 - جمعه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۰ هنر > رادیو و تلویزیون برنامه این هفته هفت با نقد فیلم روباه و بخش دوم میزگرد سینمای ایران در بازار جهانی روی آنتن خواهد رفت به گزارش خبرگزاری مهر در بخش-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها