تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1834348905
کارگرهای سینمای ایران را بشناسید
واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کارگرهای سینمای ایران را بشناسید
کاراکترهای "کارگر" در سینما برای خیلی از ما تجسم چهره ی کارگر است، مایی که شاید بی اعتنا به حضور آنها هیچ وقت مکث نکرده ایم، روی حضور آنهایی که زندگی را به دوش می کشند، در یادداشت پیش رو کارگرهای سینمای ایران را مرور کرده ایم.
برترین ها - ایمان عبدلی:
با کیسه ای سیاه و چروکیده / از رخت های کار/ با دست های کار / موهای کار
/ ابروهای کار / نشسته در میدان/ نشسته/ در / میدان/ مجسمه ای از سنگ/ که
از بخت بد / قلب دارد.
گروس عبدالملکیان
کاراکترهای "کارگر" در سینما برای خیلی از ما تجسم چهره ی کارگر است، مایی که شاید بی اعتنا به حضور آنها هیچ وقت مکث نکرده ایم، روی حضور آنهایی که زندگی را به دوش می کشند ،اما سینما فرصت مکث را داده است در یادداشت پیش رو کارگرهای سینمای ایران را مرور کرده ایم .چند تایی را که در ذهن من مانده بود،شاید اینها بهترین ها و ماندگارها نیستند گناهش به گردن سلیقه و حافظه ی من...
نوبر کردانی – فاطمه معتمد آریا – روسری آبی
پنجمین ساخته ی بنی اعتماد که این روزها خوشبختانه" قصه ها"یش هم از محاق توقیف در آمده است، روایتگرداستان عشق نامتعارفی است. نوبرکردانی کارگر رسول رحمانی با بازی درخشان فاطمه معتمد آریا و عزت الله انتظامی چهره ی جدیدی از عشق پیش رویمان گذاشتند. معتمد آریا که با طراحی لباس مناسب در رویسری آبی جا افتاده است،درگیر عشق آقای رحمانی مزرعه دار و کارخانه دار می شود، گو اینکه این عشق از خلا داشتن یک سرپناه و یا نبود پدر شکل گرفته باشد. سکانسی که رحمانی مقابل بچه هایش ایستاده است و از عشقش دفاع می کند و حیثیت معشوقه ی کارگرش از ماندگارترین هاست ((خوشبختی اون چیزی نیست که آدم از بیرون ببینه، خوشبختی تو دل آدمه ،دل که خوشبخت باشه آدم خوشبخته...))
احسان – صابر ابر – اینجا بدون من
توکلی بدون شک در فیلم اقتباسی اش موفق شده بهترین بازی را از صابر ابر بگیرد، انباردار جوان کارخانه که سودای نویسندگی دارد در تضاد میان دنیای توهمی مادرش و جبر زندگی و رویاهایی که در سر دارد، به خوبی موفق می شود چهره ای بکر از یک کارگر جوان به نمایش بگذارد. گریم متناسب و عدم پرداخت کلیشه ای از یک کارگر جوان، احسان فیلم "اینجا بدون من" را ماندگار کرده است،فیلم یک کارگر جاندار دیگر هم دارد: فاطمه معتمد آریا در نقش مادر احسان، ((میدونی از این همه بدبختی چه جوری خلاص میشیم مامان؟یه شب یه شام درست و حسابی بپزیم و بخوریم،بعد سر فرصت همه ی درزای درو پنجره ها رو ببندیم،یکیمون شیر گازو باز کنه،بریم بخوابیم...صبح نشده همه دردسرامون پریده...))
روح انگیز – ترانه علیدوستی – چهارشنبه سوری
اینکه در اولین فیلم از سه گانه ی اخلاقی اصغر فرهادی نقش مکملی تا این اندازه به چشم می آید از هنر بازیگری ترانه ی علیدوستی و البته فیلمنامه های پیچیده ی کارگردان بین المللی سینمای ایران است ،روح انگیز که در دوران نامزدی به سر می برد و در فیلم میبینیم که مسافت زیادی را طی می کند تا کارگر خانه ی زوج اصلی داستان باشد با حضور در مناقشات پایان ناپذیر زوج بحران زده ی فیلم حضوری صرفا ناظر ندارد او دعوت به قضاوت می شود و چه بزرگوارانه تلاش دارد آتش چهارشنبه سوری را خاموش کند که دامن گیر زندگی مژده نشود ،کاراکتر روح انگیز در گیر هیچ نوع سانتی مانتالیسم عامه پسندی نمی شود او کارگر خانه است اما در نهایت عزتمندی و وقار و البته صمیمی و ساده و درستکار.
طوبی – گلاب آدینه – زیر پوست شهر
این خاصیت فیلمهای بنی اعتماد است که: آنقدر پرداخت واقع گرایانه ای از شرایط اجتماعی و سیاسی دارد که برخی مسئولین را در نمایش فیلمهایش دچار تردید می کند، در حالی که موفقترین فیلمساز زن پس از انقلاب هیچ کاری جز نشان دادن "واقعیت "نمی کند ،کارگر زجر کشیده ی زیر پوست شهر وارث تبعات سیاسی مجلس ششم، قاچاق مواد مخدر ، مهاجرت ، دختران فراری و دامادی بی قید و بند است ،او تمام اینها را به دوش می کشد و چه زیبا تمام دردهایش را در چشمهایش مستتر می کند، "طوبی" زیر چوست شهر ماندگار ترین کارگر زن سینمای ایران است، شرایط مساعد فیلمسازی در سالهای "اصلاحات" و قدرت چشمگیر بازیگری گلاب آدینه تاثیر بسزایی در خلق این شخصیت داشته است.
علیرضا خمسه – بیست
کارگر آشپز رستوران سلیمانی(پرویز پرستویی) ،کمدین دهه های قبلتر در نقشی سنگین و البته تلخ موفق می شود، در فیلم پر کارگر کاهانی چهره ای ابزورد از یک کارگر که برای حفظ موقعیت شغلی اش تقلا می کند نشان می دهد، خمسه که ایفاگر کاراکتری است که یک دستش را از دست داده است به سختی و مشقت در میان نگاه سرزنش بار همسرش و داد و فریاد های صاحب رستوران به حیات خودش ادامه می دهد کارگری که به واقع فقط زنده است و سهمش از زیبایی های زندگی هیچ است. خمسه بابازی در فیلم کاهانی بعد دیگری از توانایی های بازیگری اش را نشان داد .کارگرانی که تنها بیست روز تا بیکاری فاصله دارند و در فضای سیاه رستوران جرات اعتراض از آنان گرفته شده است.
قیصر – بهروز وثوقی – قیصر
آنقدر درباره ی قیصر نوشته شده است که نکته ی تازه ای وجود ندارد، قیصر کارگری که برای تامین معاش به جنوب و آبادان می رود شمایل واقعی از عصیان یک کارگر ساده اس، که اگر چه متعلق به طبقات پایین تر اجتماع است اما شرف و حیثیتش را در قامت یک کارگر حفظ کرده است، اوست که در فضای خشونت زده ی زندگی اش هیچ راهی به جز انتقام پیش رویش نمیبیند ،قیصر تجسم صحیحی از یک کارگر است تناسبی که بین فکر و عمل او وجود دارد او را تا این اندازه جاندار و پویا کرده است ،او یک کارگر است انتظار گفت و گو از او در بستر زمانی که او وجود داشته است بیهوده است ، با آن ظرف فکری باید همان گونه که در فیلم می بینیم رفتار کند، ((فکر کردی چی ننه ؟ کسی از مردن ما ناراحت میشه ؟ نه ننه سه دفه که آفتاب بیفته لب این دیفار و سه دفه که اذون مغربو بگن،همه یادشون میره ما کی بودیم و واسه چی مردیم..))
راضیه – جدایی نادر از سیمین – ساره بیات
اعاده ی حیثیت اصغر فرهادی از قشر کارگر در فیلم ستایش شده اش بابازی هنرمندانه ی ساره بیات متبلور شده است ،ترسیم چهره ی کارگری واقعی با دغدغه های مذهبی اش با تاکید بر پاکدستی اش و با متانت و تاکید بر حفظ آبرویی که دارد، راضیه را در سینمای فارسی ماندگار کرده است، او دروغ نمی گوید حتی اگر بداند با دروغ گفتن می تواند ورق را به سمت خود برگرداند، کارگر خانه است اما کارگر نفس اش نیست اگر ذره ای تردید داشته باشد شرافتش را نمی فروشد ،کاری که فرهادی با خلق شخصیت راضیه در جدایی نادر از سیمین می کند را صدها بروشور و آگهی تبلیغاتی در ستایش کارگر نمی تواند بکند .البته فیلم یک کارگر دیگر هم دارد شوهر راضیه که از فرط عجز و ناتوانی تبدیل به یک فرد عصبی و در حال فروپاشی شده است .
امیرو – دونده – مسعود گودرزی
داستان کارگر نوجوانی که در نهایت به علم پناه می برد ،امیرو نوجوانی است جنوبی آواره ، بی کس با کارهای پیش پا افتاده ای همچون واکس زنی ،فروش بطری های خالی امرار معاش می کند ،فیلم کولاژ مانند "امیر نادری" نشانگر هیبت کارگر از نوع کارهای کاذب است. فیلم در دهه ی شصت ساخته شد ،استفاده از یک نابازیگر و حاصل کاری چنین درخشان را می توان به قدرت کارگردان حالا مهاجر ایران دانست امیرو هم شخصیت است، هم تیپ وگاه هیچکدام آنها ،ستایش شده ترین کارگر نوجوان سینمای ایران در ساختاری کلیپ گونه به خوبی پرداخت شده است.
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]
صفحات پیشنهادی
اعلام برگزیدگان بخش سینمای جهان/ جایزه ویژه هیات داوران به یک فیلم ایرانی
گزارش اختتامیه بخش بینالملل سی وسومین جشنواره فیلم فجر 5 اعلام برگزیدگان بخش سینمای جهان جایزه ویژه هیات داوران به یک فیلم ایرانی برگزیدگان بخش سینمای جهان در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر معرفی شدند به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران سیمرغ بلوریندنبال «مسیح» در سینمای ایران بودم/ همراهی با «آفتاب پرست»
دنبال مسیح در سینمای ایران بودم همراهی با آفتاب پرست محمود نظرعلیان بازیگر فیلم سینمایی مردی که اسب شد معتقد است بازی در نقش مسیح موقعیتی بوده که سالها در سینمای ایران به دنبال آن بوده و تاکید کرد که از همکاری با امیرحسین ثقفی راضی است به گزارش فرهنگ نیوز محموداظهارنظر جنتی درباره نماینده سینمای ایران در کن
سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱ ۴۴ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از غرفه مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در بازار فیلم جشنواره فجر برای موفقیت فیلم سینمایی ناهید در شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن ابراز امیدواری کرد به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا عصر دیروز دوشنبه 7 ار- کارگردان لهستانی: سینمای ایران در دوران طلایی خود قرار دارد
کارگردان لهستانی سینمای ایران در دوران طلایی خود قرار دارد تهران - ایرنا - کارگردان سرشناس لهستانی شرکت کننده در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر ضمن تحسین دستاوردهای سینمای ایران طی دو دهه اخیر در عرصه بین الملل گفت بدون هیچ شکی سینمای ایران در دوران طلایی خود قرار دارد کریستفایوبی: امروز جهان تشنه سینمای ایران است
ایوبی امروز جهان تشنه سینمای ایران استتاریخ انتشار پنجشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۰ ۲۵ رییس سازمان سینمایی گفت امروز جهان تشنه سینمای ایران است و به روز شدن در این زمینه به منظور ارتقاء آن امری ضروری است به گزارش تسنیم حجتالله ایوبی رئیس سازمان سینمایی امروز پنججنتی ، جهشسینمای ایران را مشروط به توافق هستهای کرد
جنتی جهشسینمای ایران را مشروط به توافق هستهای کرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است با توافق نهایی ایران و ۱ ۵ در زمینه برنامه صلح آمیز هستهای ایران و رفع برخی محدودیتهای بینالمللی جهشی چشمگیر در سینمای ایران رخ خواهد داد به گزارش فرهنگ نیوز در مراسم اختتامیه سی وسینمای ایران ترسو شده است
منوچهر هادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران سینمای ایران ترسو شده است منوچهر هادی گفت سینمای ما ترسو شده فیلمسازان ما را به دلیل کمی جسارت در فیلمشان دچار ممیزی محدودیت و حتی توقیف کردهاند منوچهر هادی در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جدا سازی بخش بینالمپدر و پسرهای سینمای ایران
پدر و پسرهای سینمای ایران در فرهنگ فارسی عمید جلوی نام پدر نوشته شده است مردی که فرزند داشته باشد و یا سرپرست و بزرگتر خانواده همین دوجمله ی کوتاه سرشار از مسئولیت است بزرگتر بودن سرپرست بودن و مردی که فرزند دارد برترین ها در فرهنگ فارسی عمید جلوی نام پدر نوشته شدهمهمترین اخبار گروه فرهنگی فارس در روز 19 اردیبهشت گرانترین کنسرت پاپ ایران را بشناسید/حاشیههای روز سوم نمایش
مهمترین اخبار گروه فرهنگی فارس در روز 19 اردیبهشتگرانترین کنسرت پاپ ایران را بشناسید حاشیههای روز سوم نمایشگاه کتاب ابزار تنفر بازیگر هالیوودی از نتانیاهو شهیدی که با عبدالباسط اشتباه گرفته شدحاشیههای روز سوم نمایشگاه کتاب ابزار تنفر بازیگر هالیوودی از نخست وزیری دوباره نتانیاجوان اول سینمای ایران کیست؟
سلطه این پنج نفر جوان اول سینمای ایران کیست نزدیک به دو دهه است که عنون جوان اول سینمای ایران به طور مطلق در اختیار چند بازیگر است حسینی بهداد گلزار فروتن و رادان ضمن مرور کارنامه این بازیگران نگاهی کرده ایم به موقعیت آنها که پشت این پنج نفر ایستاده اند روزنامه هفت صبح ندرگذشت بازیگر قدیمی سینمای ایران
بازگشت همه به سوی اوست درگذشت بازیگر قدیمی سینمای ایران هوشنگ دیبائیان بازیگر قدیمی سینما که در فیلم هایی چون کشتی انجلیکا غزل و قانون به ایفای نقش پرداخته بود درگذشت به گزارش سرویس فرهنگی جام نیوز هوشنگ دیبائیان بازیگر قدیمی سینما که در فیلم هایی چون «کشتی انجلیتقدیر میهمانان روس و افغان از مسولان سینمایی ایران ایوبی:واقعیتهای ایران کمتر در رسانههای غربی منعکس میشوم
تقدیر میهمانان روس و افغان از مسولان سینمایی ایرانایوبی واقعیتهای ایران کمتر در رسانههای غربی منعکس میشومرئیس سازمان سینمای در ضیافت شام بخش بینالملل سیوسومین جشنواره فیلم فجر گفت خیلی از میهمانان وقتی به ایران می آیند از شرایط موجود در کشورمان متعجب می شوند و من به آنان میهمکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد
دیدار مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با مدیرکل مرکز ملی فیلم ارمنستان همکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد خبرگزاری پانا علیرضا تابش در دیدار با گئورگ گئورگیان به افزایش همکاری های مشترک تولید فیلم میان دو کشور ایران و ارمنستان تأکید کرد ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ساعسینمای ایران شاعرانه است/ علاقهمندی به یادگیری زبان فارسی
کارگردان سینمای اسپانیا در گفتگو با مهر سینمای ایران شاعرانه است علاقهمندی به یادگیری زبان فارسی شناسهٔ خبر 2563806 سهشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲ ۵۵ هنر > سینمای ایران فوردو گارسیا کارگردان اسپانیایی حاضر در بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر سی و سوم معتقد است سینمای ایران سیروابط سینمایی مصر و ایران عادی شد؟
سهشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰ ۱۵ روزنامه المصری الیوم گزارشی را تحت عنوان عادی سازی روابط سینمایی مصر و ایران منتشر کرد به گزارش ایسنا این روزنامه مصری با چاپ تصویری از حضور هیأتی از اصحاب سینمایی مصر در جشنواره بینالمللی فجر در بخشی از مقاله خود نوشته است جشنواره بینالم- همکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد
همکاری های سینمایی ایران و ارمنستان افزایش می یابد تهران - ایرنا -مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در دیدار با مدیرکل مرکز ملی فیلم ارمنستان به افزایش همکاری های مشترک تولید فیلم میان دو کشور ایران و ارمنستان تأکید کرد به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا علیرضا تابش دردیدار با گ- سینمای ایران از نگاه برنامه ریز یک جشنواره ایتالیایی
سینمای ایران از نگاه برنامه ریز یک جشنواره ایتالیایی تهران - ایرنا - برنامه ریز ایتالیایی جشنواره رلیجن تودی گفت با توجه به تفاوت هنرمندان ایرانی نسبت به دنیا سینمای ایران نیز نگاهی متفاوت را در این عرصه دنبال می کند فرانچسکو بوتاری روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار سینمایی-
سینما و تلویزیون
پربازدیدترینها