تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):عاجزترین مردم کسی است که نتواند دعا کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812910605




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غرامت تورم و سوء مديريت دولت‌ها را هم بخش خصوصي بايد بدهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۰:۵۲ق.ظ)
کارشناس اقتصادي اتاق بازرگاني: غرامت تورم و سوء مديريت دولت‌ها را هم بخش خصوصي بايد بدهد موج - رئيس انجمن صنايع پروفيل UPVC در و پنجره ايران با انتقاد از اين که در ايران غرامت تورم و سوء مديريت دولت‌ها را هم بخش خصوصي بايد بدهد، گفت: هيچ کجاي دنيا چنين رويکردي در مورد بخش خصوصي وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين طوسي، رئيس انجمن صنايع پروفيل UPVC در و پنجره ايران، افزود: متاسفانه در کشور ما اگر درآمد نفتي کاهش يابد، فشار آن روي بخش خصوصي است و از طرفي اخيرا هم با افزايش ضرايب مالياتي و هزينه‌هاي تامين اجتماعي، بخش خصوصي متحمل فشارهاي سنگيني شده است.
وي با تاکيد بر اينکه در سال هاي اخير، توليدکنندگان و صنعتگران فشار ناشي از تحريم‌ها در بخش توليد را تحمل و راهکار براي آنها پيدا کرده اند، افزود: اما؛ آنچه که در داخل محدوديت ايجاد کرده، نبود ساختارهاي مناسب است که آنها را زمين‌گير کرده و نمي‌توانند کاري براي رفع آن بکنند.
طوسي ادامه داد: در بخش توليد سرمايه‌هاي ما در شهرک‌هاي صنعتي و جاهاي مختلف همه دچار رکود شده و اخيرا با تعطيلي بسياري از واحدها به 15 درصد ظرفيت توليد رسيده‌ايم، ولي؛ از آن طرف شعار سرمايه‌گذاري خارجي را مي دهيم، در حالي که سرمايه با عقل تناسب دارد و يک فرد داراي سرمايه به قدري عاقل است که پولش را در جايي هزينه کند که توجيه اقتصادي داشته باشد.
وي تصريح کرد: سرمايه‌هاي بسياري در شهرک‌هاي صنعتي در حال زوال است و سرمايه‌ گذاري هاي جديد در اين بخش ها، قطعا بعد از مدتي به سرنوشت سرمايه‌هاي قبلي دچار خواهند شد و با مسائلي از قبيل معوقات بانکي و... دست و پنجه نرم مي کنند.
طوسي معوقات بانکي را از مسائل گريبانگير مملکت در بخش توليد دانست و افزود: هرچند طبق اعلام بانک مرکزي فقط 14 درصد از اين معوقات بانکي مربوط به بخش خصوصي است که البته به نظر ما کمتر از اين رقم است، اما؛ کسي نيست پاسخ دهد که 86 درصد باقي بدون سند و بدون وثيقه در کجا هزينه شده است و با اين حال هم اکنون فشار روي آن 14 درصد معوقات بخش خصوصي است.
رئيس سابق اتاق بازرگاني البرز در عين حال يادآور شد: در سال 92 دولت گزارشي از وضعيت اقتصادي کشور به عنوان «چرايي بروز رکود تورمي» ارائه داد و در اين گزارش با اتکا به نظر اقتصاددانان داخلي و نيز با توجه به تئوري‌هاي اقتصادي جهاني دلايل رکود تورمي حاکم بر کشور مطرح شد، به دنبال انتشار اين گزارش، سياست‌هايي هم براي خروج از تورم ايجاد شد.
طوسي با بيان اينکه حداقل بخش زيادي از اين سياست‌ها، ارتباطي با مشکلات مطرح شده نداشت و راه‌حل بر طرف کردن آنها نبود، گفت: چنان که بسياري از بندهاي بسته سياست‌هاي دولت هم اجرا نشده و بلااثر بوده است، از جمله لايحه حمايت از توليد و خروج از رکود هنوز در مجلس بلاتکليف و در مرحله بحث است.
اين کارشناس اقتصادي اتاق بازرگاني افزود: حتي در اتاق بازرگاني هم که نسخه اوليه اين لايحه مورد بحث قرار گرفت، ما اعلام کرديم که اين نسخه شفا دهنده‌اي براي بهبود توليد کشور نيست و بسياري از موارد ضروري در آن ديده نشده و مواردي هم که ديده شده، هرچند خوب است، اما؛ دردي از توليد را دوا نمي‌کند.
وي خاطر نشان کرد: اگر هدف اصلي ما خروج و برون رفت از رکود حاکم بر توليد و اقتصاد باشد، بايد به شکلي نوين و ويژهي به بخش توليد داخلي نگاه شود و اصلاح ساختارهاي داخلي مد نظر قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن