تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819599184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضای تفاهم نامه شبکه مستند با بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امضای تفاهم نامه شبکه مستند با بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تهران-ایرنا- شبکه مستند سیما در راستای ساخت و تولید مستندهایی در زمینه قاچاق ، با بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تفاهم نامه ای منعقد کرد.


به گزارش ایرنا، امیر تاجیک روز دوشنبه در این مراسم اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی شبکه ارائه کمک به مستندسازانی است که قصد تغییر دیدگاه های منفی در جامعه را دارند.
وی گفت: هم اکنون معضل قاچاق کالا صدمات جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند و براین اساس نیز تصمیم به امضای تفاهم نامه ای با بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گرفته شد.
مدیر شبکه مستند سیما افزود: بر اساس این تفاهم نامه 50 فیلم مستند با هدف روشنگری و اطلاع رسانی در راستای معضلات ورود قاچاق به کشور تولید خواهد شد.
وی ادامه داد: مخاطبان و هدف اصلی تولید این 50 فیلم مستند، شهروندان و مسوولین کشوری خواهد بود.
تاجیک یادآور شد: بر اساس این تفاهم نامه، بودجه ای برای تولید فیلم های مستند در این زمینه با همکاری بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته ایم.
وی اظهار داشت: شبکه مستند سیما سعی خواهد کرد به منزله پلی ارتباط دهنده با مستندسازان باشد و بر این اساس همکارانی که در این زمینه طرحی دارند درصورت ارائه و تصویب به طور حتم حمایت خواهند شد.
تاجیک گفت: یکی از دغدغه های اصلی شبکه مستند در این برهه آن است که موازی کاری صورت نگیرد و همچنین در ارائه تصاویر اگر از قاچاقچیان به عنوان سوژه استفاده می شود به سراغ مسوولین مرتبط با آنان نیز برویم.
رییس بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون قاچاق کالا و ارز از مشکلات اصلی کشور به شمار می رود.
عباس محزون گفت: قاچاق کالا و ارز، در سال های اخیر به رغم تلاش سازمان ها و نهادهای مسوول با نرخ رو به رشد همراه بوده است و برابر گزارش های موجود، گردش قاچاق کالا و ارز در ایران دارای حجم گسترده ای است و سالیانه ده ها میلیارد دلار را شامل می شود.
وی افزود: این پدیده شوم که بنیان های اﻗﺘﺼﺎدی، ﻓﺮهنگی و اﺟﺘﻤﺎعی کشور را ﺳﺴﺖ می کند و ﺗﺎ ﻣﺮز ﻧﺎﺑﻮدی جامعه پیش می رود، از ﺗﻮﻗﻒ ﭼﺮﺧﻪ ﻫﺎی ﺗﻮلید کشور آغاز و با عبور از‬ بیگاﻧﻪ ﺷﺪن از ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺧﻮدی به مصرف گرایی صرف و فساد ختم می شود.
محزون اضافه کرد: در ﺣﺎلی که ﺳﻮد ﺣﺎﺻﻞ از ﻗﺎﭼﺎق ﺑﻪ ﺟیب ﻋﺪه ای ﺧﺎص ﺳـﺮازیر ﻣـی ﺷـﻮد ﺑـﻪ‬ ﻫﻤﺎن ﻧﺴﺒﺖ ﺗﻌﺪاد زیادی از افراد جامعه بیکار می ﺷﻮﻧﺪ و شکاف طبقاتی و فقر گسترش می یابد.
رییس بنیاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: سالانه ده ها میلیارد دلار کالای قاچاق از کانال های رسمی و غیر رسمی وارد کشور می شود که بر اساس آمار این رقم سالیانه 10 الی 15 درصد رشد می کند.
محزون با بیان اینکه سال 90 از طریق گمرکات 40 میلیارد دلار واردات غیر رسمی داشتیم، اظهار کرد: بدون شک ریشه کنی این پدیده شوم و برقراری اقتصاد توانمند و پویا، مستلزم فرهنگ سازی عمومی، تدوین و پایداری قوانین و مقررات مؤثر تجاری، صیانت از سرمایه ملی، حمایت قانونمند و به موقع از فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه و نیز مبارزه مستمر، قاطع و موثر با قاچاقچیان سازمان یافته کالا و ارز است.
وی خاطرنشان کرد: اگر مستندسازان سیما به سمت ارائه حقایق اینگونه اقداماتی بروند که در نهایت سبب اخلال در اقتصاد کشور می شود؛ اقدامی بسیار مناسب و مطلوب انجام داده اند.
فراهنگ**9187**1027



21/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن