تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820737611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت به سمت بهره گیری ازمتون بومی در زمینه فعالیت های هنری


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرکل ارشاد اسلامی زنجان تاکید کرد حرکت به سمت بهره گیری ازمتون بومی در زمینه فعالیت های هنری زنجان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برای توسعه و اعتلای هنرهای مختلف به ویژه تئاتر در سطح منطقه ای و کشوری بهره گیری از متون بومی ضروری است و این اداره کل به عنوان متولی امور هنری از فعالیت های هنری با مولفه های بومی حمایت می کند.


ناصر مقدم شامگاه شنبه در مراسم اردیبهشت تئاتر ایران در زنجان متون بومی را فصلی برای تعامل بیش از پیش مردم با هنرمندان عنوان کرد و افزود: هنرمندان در راستای انجام فعالیت های هنری به سمت متون قابل فهم برای عموم حرکت کنند.
وی از اردیبهشت تئاتر ایران به عنوان سرفصلی برای حمایت از تئاتر نام برد و اظهار کرد: استمرار کلاس های آموزشی در این حوزه و فعال شدن انجمن هنرهای نمایشی در سطح شهرستان ها ازمهمترین فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان طی سال گذشته در این بخش بوده است.
اردیبهشت تئاتر ایران در راستای گرامیداشت روز جهانی تئاتر در کشور برگزار می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ظرفیت هنری این استان در ابعاد مختلف به ویژه تئاتر را قابل توجه خواند و گفت: با به دست آوردن ذائقه مخاطبان دیگر نیازی نیست برای حضور این افراد در سالن های نمایش هزینه صرف کنیم.
مقدم بر لزوم حضور هنرمندان پیشکسوت هنر تئاتر در صحنه و تلاش برای توسعه و اعتلای هنر این استان تاکید و تصریح کرد: هنرمندان جوان باید با بهره گیری از تجارب پیشکسوتان و تاسی از آنان برای پیشرفت هنر این مرز و بوم گام بردارند.
وی یادآورشد: متن تئاتر باید مشکلات جامعه را بیان کرده و راهکارهای لازم برای رفع این موانع را تبیین کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: مردم علاقه مند به دیدن آثار هنری خوب و صرف هزینه در این خصوص هستند و به طور یقین هرکار هنری خوبی ارایه شود از آن استقبال خواهند کرد.
مقدم به موفقیت های هنری اهالی و هنرمندان تئاتر استان زنجان در دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد اشاره و اضافه کرد: اما در سال های اخیر متاسفانه به دلیل ارایه متن هایی که قابلیت اجرایی خوبی نداشته اند موفق به حضور در جشنواره های منطقه ای و کسب مقام های کشوری نشده ایم.
وی تشکیل خانه هنرمندان استان زنجان را گامی برای پرداختن به مشکلات این قشر از جامعه خواند و ابراز امیدواری کرد، با تشکیل این خانه فعالیت های مناسبی در زمینه مسایل صنفی و آموزشی هنرمندان انجام شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: به مناسبت دهه ولایت هفته طنز و لبخند با حضور گروه های مختلف هنری از جمله شعر، موسیقی و هنرهای تجسمی با هدف توسعه و ترویج شور، نشاط و شادی در جامعه برگزار می شود.
دهه ولایت فاصله عید قربان تا غدیر را شامل می شود.
در این مراسم اسماعیل نوفر به عنوان پیشکسوت و آرش قربانی و علیرضا فرید راد به عنوان فعالان هنر تئاتر استان زنجان تجلیل شدند.
7318/6085



20/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن