تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834435303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک زنگ خطر برای تماشاخانه‌های خصوصی


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶




1413367420944_20.jpg

سهیل اعرابی از تعطیلی موقت تماشاخانه «آو» خبر داد. به گزارش خبرنگار تئاتر ایسنا، مدتی قبل گروه نمایشی «آو» به سبب برخی مشکلات پیش آمده مجبور به تعطیلی تماشاخانه «آو» و همچنین تغییر سرپرست خود شدند و درهمین رابطه سرپرست پیشین گروه (بابک مهری) اعلام کرد که ممکن است تماشاخانه با همین کاربری یا با نامی دیگر باز هم به فعالیت خود ادامه دهد، اما فعلا خبر می‌رسد که این تماشاخانه موقتا تعطیل شده است،‌هر چند گروه نمایشی همچنان با همان نام کار خود را ادامه می‌دهد و حتی اخیرا با دعوت از یک زوج لهستانی کارگاهی را درباره تکنیک‌های نوین سیرک و دلقکی برپا کردند. سهیل اعرابی سرپرست این گروه نمایشی درباره وضعیت تماشاخانه «آو» گفت: این تماشاخانه که به عنوان اولین تماشاخانه خصوصی و مستقل ایران پس از انقلاب زیرنظر و هدایت یک گروه نمایشی راه‌اندازی شد، به دلیل مشکلات مالی مجبور به تحویل دادن مکان خود شده و از آنجا که هیچ حمایتی هم از طرف ارگان‌های مربوطه صورت نگرفته است به ناچار در تعطیلی به سر می‌برد. وی با اشاره به اینکه حضور گروه «آو» مبتنی بر مشارکت جمعی و نه سرمایه شخصی و اعتبار یک فرد بوده است، اضافه کرد: البته به دنبال فراهم شدن شرایطی هستیم تا محل دیگری را به عنوان تماشاخانه «آو» با همان ویژگی‌های قبلی، افتتاح کنیم. اعرابی که به همراه امیر افشاری سرپرستی این گروه را بر عهده دارد با اشاره به اینکه چنین اتفاقی یک زنگ خطر مهم برای تماشاخانه‌های خصوصی دیگر هم هست، گفت: ما از ابتدا یک گروه نمایشی بودیم که تصمیم گرفتیم برای خودمان تماشاخانه‌ای مستقل راه بیاندازیم چون می‌خواستیم از صف سالن‌ها که برای وقت دادن به گروه‌های بی‌شمار آثار را قلع و قمع می‌کنند یا هر دوره سلیقه‌ای عمل می‌کنند، دور باشیم. ضمن اینکه می‌خواستیم نمایش‌های متفاوتی را در این محل به صحنه ببریم، به همین دلیل راه‌اندازی تماشاخانه «آو» یک اتفاق نو و دور از ذهن بود. او با بیان اینکه آثاری در این تماشاخانه اجرا می‌شدند که اغلب سبک جدیدی داشتند و حالا نسل جوان هم چند سالی است بیشتر در این حیطه کار می‌کند، افزود: آنچه ما به دنبال آن بودیم و هستیم سبکی از اجرا با توجه ویژه به موسیقی، تبادل انرژی و ارتباط با تماشاگر است. مدیر پیشین اجرایی مجموعه «آو» با اشاره به اینکه این گروه در ابتدا حتی اجازه بلیت فروشی هم در تماشاخانه نداشت، اظهار کرد: با شروع کار تماشاخانه «آو» هنرمندان حرفه‌ای و آماتور به اینجا آمدند و همکارهایی را انجام دادند و در نهایت کار ما به شکلی پیش رفت که تابوی حضور یک تماشاخانه خصوصی در جشنواره فجر شکست و علاوه بر برگزاری جشنواره مستقل مونولیو در تماشاخانه «آو»، میزبان جشنواره تئاتر فجر و جشنواره تئاتر دانشگاهی و جشنواره تئاترشهر هم بودیم. خوشبختانه در حال حاضر اینگونه همکاری‌ها با سالن‌های خصوصی امری عادی و جاریست. این بازیگر و کارگردان تئاتر ادامه داد: یکی از دلایلی که باعث شد تماشاخانه دچار مشکل شود، علی‌رغم اینکه از تأمین هزینه‌های خود برمی‌آمد، این بود که یک جاهایی اولویت کسب و کار ما پایین‌تر از بخش هنری قرار گرفت. در واقع موقعیت‌هایی پیش آمد که برای اجرای نمایش‌مان و همکاری‌های نمایشی متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین شدیم و همین قضیه مشکلات مالی را برای ما بوجود آورد. او گفت: از آنجا که نسبت به این اتفاقات مخالفت‌هایی هم در داخل گروه بود، در سال گذشته با سخت‌تر شدن شرایط مالی تغییراتی در مدیریت و کارگردانی «آو» بوجود آمد ولی به ناچار از عوارض شرایط پیشین این شد که سردابه حمام قدیمی را که به عنوان تماشاخانه «آو» در اختیار داشتیم از دست دادیم. سرپرست گروه «آو» با ابراز تاسف از عدم مدیریت درست مالی، اضافه کرد: این موضوع در کنار ارتباطاتی که منجر به از بین رفتن صداقت و همراهی در بین اعضا شد، از دیگر مشکلات بودند. گروه «آو» به معنای یک گروه از انسان‌های هنرمندی است که آمدند و رفته‌اند و مانده‌اند. این اعتبار و پیشرفت را نمی‌توان یک تنه به دوش کشید و وام دار خود کرد. توجه بیش از حد به خود و تمایلات فردی زنگ خطری برای یک گروه است. نتیجه کار گروهی آن چیزی که ایده‌آل یک نفر است، نمی‌شود. باید بگویم من خودم را هم در این کاستی‌ها و اشتباهات مقصر و سهیم می‌دانم. مدیر پروژه اجرای «گیل گمش» در «آو» با تاکید براهمیت رسیدن به تدبیر و سیاست‌های عملی تئاتر خصوصی مبتنی بر تجربیات این قشر و نه از داخل اتاق‌های کهنسال اداره‌ها و مجلات تئاتری ‌گفت: مرکز هنرهای نمایشی یا وزارت فرهنگ باید از گروه‌های مستقل و هدفمند تئاتری و تماشاخانه‌های خصوصی حمایت کند. ما در این سال‌ها هیچ وقت کمک مالی نگرفتیم اما باید برای سالن‌های خصوصی فکری شود چون این شکل از رقابتی که در حال حاضر ایجاد شده کار را برای ادامه فعالیت این تماشاخانه‌ها و امکان ایجاد فرصت برای هنرمندان مختلف را از بین می‌برد. در واقع این رشد حبابی تعداد سالن‌های خصوصی کمکی به درمان سرطان‌های بدنه تئاتر ایران نمی‌تواند بکند. سهیل اعرابی در پایان افزود: همین شرایط باعث شده بسیاری از تماشاخانه‌ها که تعداد آن‌ها از این پس بیشتر هم خواهد شد ریسک کمتری کنند و به جای فرصت دادن به گروه‌های جوان و تازه که هنوز اسم و رسمی دست و پا نکرده‌اند اما آثار خوب و جسورانه‌ای را اجرا می‌کنند با گروه‌هایی قرارداد ببندند که شناخته شده هستند و فروش گیشه را تضمین می‌کنند و گروه‌ها بیشتر به دنبال بازتولید کارهای قبل می‌روند. متاسفانه گاهی دوست داریم یادمان برود که هویت تئاتر خصوصی و مستقل را نمی‌توان لزوما با سالن‌داری و تماشاخانه‌داری تفسیر و برابر کرد. انتهای پیام
کد خبرنگار:







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن