تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اجابت دعایت را دیر مپندار، در حالی که خودت با گناه راه اجابت آن را بسته ای.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819366449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شیر خام مازاد در قالب یارانه در اختیار مردم قرار گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور: شیر خام مازاد در قالب یارانه در اختیار مردم قرار گیرد تهران - ایرنا - مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور سرانه مصرف شیر را نسبت به دیگر کشورهای جهان پائین عنوان کرد و گفت: انتظار می رفت دولت شیر خام مازاد بر نیاز صنایع را در قالب یارانه در اختیار مردم می گذاشت تا مصرف سرانه افزایش یابد.


محمدرضا اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزود: طی سالهای اخیر به دلیل روند افزایشی قیمت شیر و فرآورده های لبنی قدرت خرید مردم کاهش یافته بنابراین سرانه مصرف این محصول از آنچه در گذشته بوده نیز کمتر شده است.
وی اضافه کرد: بنابراین به دلیل کاهش سرانه مصرف صنایع نیز قادر به خرید شیرخام برای افزایش تولید و یا آنکه با تمام ظرفیت کار کنند، نیستند بلکه طی سال های اخیر صنایع با نیمی از ظرفیت خود فعالیت می کنند.
به گفته وی، همچنین طی سالیان گذشته سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی به حدود 100 کیلوگرم رسیده بود که طی سالهای اخیر با روند افزایش نرخ سرانه مصرف آن به حدود 60 کیلوگرم رسیده است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که طبق برنامه پنجم توسعه بایستی سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی برای هر نفر به 160 کیلوگرم می رسید اما متاسفانه همچنان سرانه مصرف شیر در کشور بین 60 تا 70 کیلوگرم است.
وی گفت: در واقع آمارها نشان می دهد که سرانه مصرف شیر در کشور کمتر از نصف برنامه پنجم توسعه است.
به گفته وی، قرار است دولت شیر خام را خریداری و پس از تبدیل به شیرخشک آن را به کشورهای هدف صادر کند.
اسماعیلی معتقد است: از آنجا که برای دستیابی به افزایش سرانه مصرف کشور نباید شیر خام خریداری و از چرخه مصرف خارج شود ما با مازاد مصرف مواجه نیستیم.
وی اظهار داشت: بنابر این روند کاهشی سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی نشان می دهند که در داخل کشور نه تنها با مازاد شیرخام مواجه نیستیم بلکه معتقدیم دولت می تواند شیر خام مازاد را خریداری کرده و به جای تبدیل به شیرخشک به صورت یارانه ای در اختیار مردم قرار دهد.
مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی بازار لبنیات مردم توان خرید ندارند، گفت: دولت می توانست شیر خام مازاد را از دامداران خریداری کرده و به شکل یارانه ای در اختیار کارخانجات قرار دهد تا محصول فراوری شده و با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.
وی به شیر یارانه ای (شیر کیسه ای) سالهای گذشته اشاره کرد وگفت: با حمایت دولت شیرخام به شکل یارانه ای در اختیار صنایع قرار می گرفت و پس از فرآوری با قیمت مناسب به بازار عرضه می شد بنابراین اقشار کم درآمد نیز می توانستند به راحتی از شیر فرآوری شده یارانه ای بهره مند شوند.
وی ادامه داد: در صورتی که سرانه مصرف شیر و فرآورده های لبنی به برنامه پنجم توسعه می رسید به طور حتم دولت باید شیر مازاد را خریداری و پس از تبدیل صادر می کرد.
به گزارش ایرنا، طی سال گذشته به دلیل اینکه صنایع قادر به خرید شیرخام با قیمت مصوب 1440 تومان نبودند دولت برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران اقدام به خرید شیرخام مازاد بر نیاز صنایع کرد.
درهمین راستا طی سال گذشته بین 60 تا 80 هزارتن شیرخام مازاد خریداری و در اختیار برخی کارخانجات فراوری قرار داد تا پس از تبدیل به شیرخشک به بازارهای هدف صادر شود تا عرضه شیرخشک به بازار نیز مشکلی برای صنایع لبنی ایجاد نکند.
طبق آمارها سالانه بین 8 تا 9 میلیون تن شیرخام در کشور تولید می شود که حدود 6 میلیون تن آن به مصرف صنایع و مابقی به خودمصرفی می رسد.
اقتصام(4)9186**1558



19/02/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن